Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-10, 20:57   #41
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Såpevann på katten? For en bedriten nabo. Jeg mishandler ikke dyr. Det gjør heldigvis ikke naboene mine heller.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 21:03   #42
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Hvordan blir man kvitt katter da? Spør eieren pent om de kan si til katten at den kan gå på do i hagen hjemme? be dem ta den med på jobb?

Hehe, en nabo her sende faktisk en mail til katteeierne i nabolaget i fjor, og spurte om de ville komme på dugnad og plukke møkk i hagen hans.

Ja hvordan blir man kvitt dem? Jeg er villig til å gi belønning til den som opplyser meg med noe som fungerer.

Her er situasjonen så fortvilet, kattene i nabolaget er en pest og en plage, dyreplageri er ikke min greie så jeg kunne aldri funnet på å skade dem. Men hva pokker gjør man? Vi har flere ganger vært inne på tanken å flytte, men så blir jeg irritert. Det er jo her vi vil bo, skal katteeiere få oss bort fra stedet vi vil bo på, NEI.

Her er situasjonene sånn som at,
Ungene kan ikke bruke sandkassa, den er full av kattemøkk til enhver tid.
Vi kan ikke la hageputer ligge i stolene ute når vi går inn en tur, alt må ryddes vekk så sant vi ikke sitter ute.
Dører kan aldri stå oppe, ikke engang verandadøren i 2 etage, kattene klatrer opp på taket, ned på verandaen og går inn. Skal vi lufte må vi oppholde oss i stua med full oversikt over døra.
Vinduer kan ikke stå mere enn på gløtt, kattene hopper inn her og.
Vi kan ikke ha utgangsdøra åpen, kattene pisser under trappa og det stinker utenfor hos oss til enhver tid, noe som også gjør at vi ikke orker oppholde oss på terassen utenfor døra vår.
Soveromsvinduet orker vi ikke ha oppe, blomsterbed under vinduet er full av kattemøkk, så er også plenen vår. I år er vi nødt til å fjerne alt av bed og vi vurderer å fjerne plenen og legge singel sånn at vi i alle fall kan bruke den lille hageflekken vår uten å tråkke i møkk og kveles av lukta.
Ungene kan ikke sove i vogn utenfor døra, det tør vi ikke. Vogna kan heller aldri stå ute, klok av skade har jeg vasket kattepiss og dritt ut av vogna tidligere.

Jeg synes katter var søte før vi flyttet hit, nå har de blitt en plage som går oss på nervene, og katteeierne, jeg innrømmer at jeg har lagt de litt for hat også. Det nytter jo ikke å si noe, og halvparten av kattene aner jeg ikke hvor hører til.
Her kan jeg sitte på trappa og telle både 10 og 12 katter noen meter unna meg. Det myldrer av dem, ingen har kontroll på hvor de hører til, og her er det faktisk ikke lov å anskaffe dyr uten å få godkjent det i styret.
Har jeg vært borte en tur så ligger det alltid et par katter på trappa mi når jeg kommer hjem. JEG VIL IKKE HA DEM HER, men det er ikke en dritt jeg får gjort med det.

Det er skikkelig frustrerende og det får oss fortsatt i perioder til å vurdere flytting fra stedet vi er så glade i. Og fy som jeg klager, og fy så godt det var.

Takk.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 21:16   #43
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker ikke katter i tettbygde strøk jeg heller og kunne nok også funnet på å hive vann på katten for å vise at den ikke var velkommen på vår eiendom. Dog rent vann. Det synes jeg er en human og grei måte.

Gammel 05-04-10, 21:17   #44
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Nin og dere andre som plages; har dere prøvd "katt vekk" fra dyrebutikken?

Vi bor litt mer landelig til, men i ett boligfelt, og jeg har aldri opplevd katter som tisser i vogn, på uteputer osv. Ikke er det kattebæsj i sandkassa heller.

Jeg har dog alltid en spruteflaske tilgjengelig, og katter som nærmer seg inngangsparti osv får en sprut eller 5.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 21:24   #45
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Nin og dere andre som plages; har dere prøvd "katt vekk" fra dyrebutikken?

Vi bor litt mer landelig til, men i ett boligfelt, og jeg har aldri opplevd katter som tisser i vogn, på uteputer osv. Ikke er det kattebæsj i sandkassa heller.

Jeg har dog alltid en spruteflaske tilgjengelig, og katter som nærmer seg inngangsparti osv får en sprut eller 5.

Vet du hva? Min bror la det ut og ble kvitt alle kattene. Så jeg kjøpte, i bøttevis. Satte ut i små skåler rundt hele terassen. Sitter på trappa og nyter en kveld og plutselig kommer det ei katta frem fra under trappa, tusler over terassen, snuser på guffa, eter litt av den og går videre.
Så, nei, det funket ikke. Jeg kjøpte det på Europris.

Gammel 05-04-10, 21:26   #46
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg pleier å brøle til kattene!!
Til naboenes store fornøyelse der jeg river opp døra, løper ut og brøler.
Men det hjelper.

Gammel 05-04-10, 21:27   #47
Trixie

Trixie sin avatar

Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Nin: jeg tror jeg ville prøvd å kjøpt på dyrebutikken altså. Verdt ett forsøk iallefall.

Gammel 05-04-10, 21:27   #48
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Katt Vekk lukter jo så vondt at det blir Folk Vekk istedet. Katter kan være plagsomt, vi hadde problemer med en som stadig kom løpende inn i huset når vi hadde dørene åpne. Og med hyperkatteallergiske familiemedlemmer kan vi ikke ha katter løpende inne.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 21:28   #49
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Nin: jeg tror jeg ville prøvd å kjøpt på dyrebutikken altså. Verdt ett forsøk iallefall.

Ja det er det jaggu. Jeg skal kjøpe i morgen og prøve.

Gammel 05-04-10, 21:30   #50
Trixie

Trixie sin avatar

Standard

Noen prøver eddik også ser jeg(bare googler litt).

Katt deg vekk kan visst fåes kjøpt på farvehandel, felleskjøp og dyrebutikk.

Gammel 05-04-10, 21:30   #51
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har prøvd, og det lukter nesten verre enn kattepiss. Ikke virker det heller.

Gammel 05-04-10, 21:30   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mor hadde lest at det å plante hvitløk i bedene skulle holde katter borte. Det endte med at hennes egen katt (et drog på 8 kg, matgal som fy) gikk amok i bedet og hadde DEN hvitløksånden i en uke etterpå!

Gammel 05-04-10, 21:31   #53
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Min mor hadde lest at det å plante hvitløk i bedene skulle holde katter borte. Det endte med at hennes egen katt (et drog på 8 kg, matgal som fy) gikk amok i bedet og hadde DEN hvitløksånden i en uke etterpå!

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 21:38   #54
Alley
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2010
Alley har et hav av muligheter foran seg
Standard

Stakkar katt

Alley er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 21:45   #55
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Katt Vekk lukter jo så vondt at det blir Folk Vekk istedet.

Hmm. Kanskje ha en flaske stående i tilfelle svigermorbesøk. :vurderer:

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 21:45   #56
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Jeg pleier å brøle til kattene!!
Til naboenes store fornøyelse der jeg river opp døra, løper ut og brøler.
Men det hjelper.

Hehehe. Ja, det kan hjelpe. Gjorde det mot en katt i fjor sommer, som stadig prøvde å ta seg inn i huset vårt da verandadøra stod åpen. En dag så jeg at den kom, i retning verandadøra. Jeg stod på innsiden ved døra, og da den puttet den ene labben sin innenfør døra hoppet jeg frem og brølte så hele nabolaget hørte meg. Katta skvatt høyt til værs, og siden gjorde den ikke fler forsøk på å komme inn her. Hender jeg ser den da, men den holder seg på lang avstand.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 21:46   #57
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spruter vann på både katter, hunder og barn. Og voksne også, for den saks skyld.
En bøtte med såpevann er å gå litt langt, men jeg har kort lunte og kunne fint funnet på å gjort det om jeg var forbannet nok på krekene.

Man kan prøve alskens remedier, men min erfaring er at det aller færreste hjelper om krekene har funnet seg den perfekte do.
Kattevond hund, derimot ...

Gammel 05-04-10, 21:46   #58
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

At folk ikke liker katter og er lei av katter som fyker overalt er helt ok, men det rettferdiggjør ikke dyreplageri.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 21:48   #59
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok ikke kastet såpevann etter en katt, men å kalle det dyreplageri og dyremishandling synes jeg vel er en tanke drøyt? Om man lar katten sin vandre løs rundt, så utsetter man den nok for større farer enn såpevann. Mon om det ikke dør flere katter i trafikken enn av såpe?

Og vann uten såpe tåler alle.

Gammel 05-04-10, 21:50   #60
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg hadde nok ikke kastet såpevann etter en katt, men å kalle det dyreplageri og dyremishandling synes jeg vel er en tanke drøyt? Om man lar katten sin vandre løs rundt, så utsetter man den nok for større farer enn såpevann. Mon om det ikke dør flere katter i trafikken enn av såpe?

Og vann uten såpe tåler alle.

Når man påfører dyr smerter og ubehag med vilje, så er det selvsagt dyremishandling.

Og ja, vann uten såpe er helt greit. INgen som har påstått noe annet i denne tråden så vidt jeg har sett.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:02.