Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

17. mai er vi så glad i?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-10, 14:42   #121
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai er vi så glad i?

Jeg elsker det. Dro mannen til byen for å se på tog før vi fikk barn. Syntes det lokale toget var nok da jeg var gravid, men tok med Knerten på sentrums-utgaven (vi bare så på) i fjor, siden vi hadde familien min på besøk.

Jeg står opp tidelig, hører salutten, og er småtrist for at vi ikke har noe morgentog/vekkerunde her jeg bor, hjemme pleide vi lytte etter korpset, da vi var små syklet jeg og min bror etter det, så syklet vi hjem til frokost når de sluttet å gå.(de endte på skolen der de fikk frokost) På med bunad, det elsker jeg. Litt stress nå med mann og barn, særlig i fjor med fire gjester i tillegg, OG vi skulle til byen, om vi sikter på bare den lokale har vi et par timer ekstra på oss, og det er ikke noe stress med å få plass langs ruta, sånn som det er i byen...

Men jeg er altså en av de få som elsker 17. mai.

Tilgjengjeld har jeg aldri spilt i korps da...

Gammel 06-04-10, 18:57   #122
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ingrid-lille, her.

Hva er ditt forhold til nasjonaldagen? Stress? Mas? En fin dag for ettertanke? Fyr løs.

Jeg innrømmer at jeg har et anstrengt forhold til 17.mai. Jeg har aldri likt å gå i 17.mai-tog, Jeg synes det er stress om morgenen for å rekke til byen, det er kaos, kø for å kjøpe is, kø for å kjøpe pølse, ja til og med kø for å gå på do.

Jeg gleder meg til jeg blir gammel og kan innta hytta på 17.mai. Å kun høre bølgene slå inn mot land (og ikke falsk korpsmusikk) mens jeg leser på en god bok og drikker rødvin og slik setter pris på at vi bor i et fritt land. (På 17.mai kan man jo være patriotisk og lese norsk forfatter kanskje? )

Er det dårlig moral å ikke verdsette norske tog-tradisjoner og 17.mai feiring? Er det flere som meg der ute?

Er du meg?

Signerer dette innlegget i sin helhet!

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 22:16   #123
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før eldstemann ble skolegutt hadde vi et veldig avslappet forhold til 17. mai. De to siste årene han gikk i bhg pyntet vi oss kun for å gå i barnehagtoget. Deretter dro vi innom videosjappa, kjøpte digg og koste oss i treningsen resten av dagen. Nå som han gå på skolen blir det litt andre ting som prioriteres den dagen. Ungen gleder seg jo veldig til 17. mai.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 22:19   #124
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ingen og dag nei... Men det går da greit nok. Blir vel bare greiere etter hvert også, når vi slipper å "jete" barn i kaoset i tillegg.
Men jeg kunne gladelig vært på hytta eller noe sånt 17.mai ja.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 22:22   #125
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

17. mai er da gøy!? Litt stress med bunad og skjorter som skal strykes, trangt om parkeringsplassene der vi går i tog, kjipt hvis (eller bør jeg si når?) det regner, men for det meste kos.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 00:29   #126
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

17.mai er tradisjoner, familie, venner, lapskaus og bløtkake, tog, leker og grilling.

I år skal både W og lille E gå i tog i byen og det blir spennende. Vi er med i arrangementkomiteen på skolen og må sløyfe lapskaus hos exen.

Gammel 07-04-10, 11:11   #127
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har helt angst med tanke på 17. mai i år. Jeg fikk bunad i fjor, og den var ganske trang. Går jeg ikke ned noen kilo til 17. mai i år, vil jeg ikke få den på meg, og det vil være en så nedtur at jeg rett og slett ikke kommer til å feire dagen. Så nå blir det vann og selleri de neste seks ukene.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 11:14   #128
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hmmmm, dette begynner å komme seg. Nå har jeg akkurat avlyst lunsjen hos moder'n og det sparer meg for hvertfall 3 timers stress på 17.mai.
Veldig veldig bra! Kanskje jeg kan begynne å glede meg bittelitt likevel?

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 11:15   #129
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

. Går jeg ikke ned noen kilo til 17. mai i år, vil jeg ikke få den på meg, og det vil være en så nedtur at jeg rett og slett ikke kommer til å feire dagen. Så nå blir det vann og selleri de neste seks ukene.

Dvs: Jeg kommer nok til å feire dagen uansett, men vil helst gjøre det i et klesplagg jeg kan puste i..

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 11:17   #130
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har helt angst med tanke på 17. mai i år. Jeg fikk bunad i fjor, og den var ganske trang. Går jeg ikke ned noen kilo til 17. mai i år, vil jeg ikke få den på meg, og det vil være en så nedtur at jeg rett og slett ikke kommer til å feire dagen. Så nå blir det vann og selleri de neste seks ukene.

Jeg har hatt ståplass i bunaden min i mange år, helt til jeg for 2 år siden bet i det sure eplet og sydde den ut (satte i kile...). Da det var gjort greide jeg endelig å slanke meg endel kg, med det resultat at den må sys inn igjen. Bra blir det visst aldri.

Gammel 07-04-10, 11:18   #131
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og når jeg i tillegg kommer til å få på meg bunaden min i år OG få puste bra i den, kan det nesten ikke bli annet enn bra da!
Jeg fikk fullt sølvbelte i bursdagsgave i høst samt nye søljer og greier, så jeg blir fiiiiin!

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 16:31   #132
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

17. mai ble bedre etter at jeg ble stor og kunne bestemme selv. Tvangstog, stakk/bunadspåbud og russetortur? Neitakk.

Fridag og grei unnskyldning for kakebakst (selv om jeg stort sett har plenty igjen fra dagen før som er bursdagen min). Det beste er å tilbringe dagen på hytta. Solvegg, hav, flagg og nytrukken torsk.

Gammel 07-04-10, 20:02   #133
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Jeg elsker 17.Mai! Får tårer i øya av korpsmusikk og nasjonalsangen.
Litt stress å kle på meg og de to små bunad men det er så kjekkt med bunad at det betyr ikke noe!
Is og pølser lager vi til når vi kommer hjem, da kan de spise så mye de vil og jeg slipper å stå i kø..

Gammel 07-04-10, 20:35   #134
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Jeg er veldig glad i 17- mai, og synest det er en koselig dag.

Vi stresser veldig lite med og rekke alt mulig, og gjør det vi har lyst til. Enten inn til byen og se på toget og spise lunsj, eller en tur på skolen med grilling hjemme hos oss etterpå. Muligens det blir litt anderledes når vi få barn som går på skolen og slikt. Men til nå har det bare vært kos.

Gammel 07-04-10, 23:03   #135
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har tre søsken og i en periode da vi var yngre spilte vi i korps samtidig. Da var morgenen et salig kaos av instrumenter, noteklyper, regnfrakker, slips, skjortestryking og halloi! Korpset skulle spille i fire tog i løpet av dagen. Deretter hjem for skifting og så på "fest" på lokalet på kvelden. Hehe. Alt blir rolig i forhold til det.

Har alltid feiret dagen, men den skifter innhold etter hvor jeg er i livet. Før jeg fikk barn var det en del lange frokoster med champagne. Lovely. Junior er såpass liten enda at vi satser på feiring på våre premisser i år også. God mat med gode venner. Skal ha langhelg i Oslo og skal feire på dagen før vi gir oss Østerdalen i vold.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 00:55   #136
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

17. mai er greit nok. Er ikke så mye mas mer nå når jeg ikke spiller i korps.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jprosesjon med Kvarteret-fanen,

Bak den er det lenge siden jeg har gått, gitt. *mimre*

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.