Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

17. mai er vi så glad i?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-08, 12:32   #41
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai er vi så glad i?

Jeg merker, jo mer det nærmer seg, at jeg nok egentlig ikke kan fordra 17. mai.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 12:33   #42
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før jeg fikk barn var det kjempegøy!

Champagnefrokost med mye god mat og drikke. Så god drikke utover dagen til man måtte kaste bunaden og ta på seg noe man kunne være uanstendig i.

Nå er det litt masete, men det begynner å komme seg.

Gammel 16-05-08, 12:34   #43
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. 17. mai er barnas dag, og etter at jeg ble mamma selv så får jeg skikkelig klump i halsen av å se ungene gå i tog. Men vi lager minst mulig pes ut av dagen. Vi ser toget med eldstemann i, vi er en times tid på festivasene etter toget, spiser is og pølse og kjøper den tragisk dyre ballongen som ungene bare MÅ ha. De får være med på litt sekkeløp etc. Så tusler vi hjem til lunsj hos svigers, og resten av dagen slapper vi av.

17. mai trenger ikke å være stress

Gammel 16-05-08, 12:35   #44
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Tja.. Egentlig har jeg ett ganske avslappet forhold til dagen. Vi skal i år feire sammen noen gode venner og barna leker godt sammen.
Blir vel mer hektisk når vi har større barn og det hører plikter til.

Gammel 16-05-08, 12:55   #45
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg er glad i 17.mai, og legger opp dagen slik at det ikke blir mer stress og mas enn vi ønsker.
Antageligvis blir bare mannen med eldstejenta til byen når hun går i toget, og jeg er hjemme og slapper av med de minste hjemme. De gått tog i bhg i dag, og kost seg med pølser, is og leker der.

Så er det bort på skolearr senere på dagen, og stor gatefest med naboer på kvelden. Gleder meg!

Gammel 16-05-08, 13:18   #46
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Før i tiden spilte jeg i korps og koste meg virkelig. Nå synes jeg det skal være fint vær for at det skal bli en koselig feiring. Jeg har funnet frem ull-tøy til barna, for det er meldt nesten snø her imorgen

Gammel 16-05-08, 13:19   #47
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et helt greit forhold til 17 mai. Jentene gleder seg stort, så vi legger opp løpet slik at de får en morsom dag. Enn så lenge har vi ingenting som stresser oss så veldig, annet enn å få i orden bunadene i dagene før. Gruer meg mer til neste år da vi har skolejente, for da er det vel flere ting vi "må" delta på. Særlig ettersom hun er en utpreget sosial liten frøken som elsker alle slike opplegg

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 13:26   #48
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Jeg gleder meg. Størstejenta syns sånt noe er kjempe stas. Håper bare været holder seg sånn nogenlunde.

Gammel 16-05-08, 13:28   #49
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: 17. mai er vi så glad i?

Før barn var det helt greit, champanefrokost og vennefest og slikt.
Med barn i bhg. er det også egentlig greit, for da kan man i hvertfall gjøre som man vil, slippe oslo sentrum og bare kose seg egentlig.
Med skolebarn derimot er det bare noe herk, så lenge de vil gå i tog.
Så jeg tar gjerne den hytteturen ja, det hadde vært deilig.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 13:38   #50
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: 17. mai er vi så glad i?

Noko tog gåing orker me ikkje. Dei starta jo så tidlig i år og. Klokka 10

Me satser å vera på skulen når toget kjem inn igjen, litt før 11. Då er det tale og så begynner leikane og kiosken åpner. Klokka halv 3 er det slutt og me tusler heim igjen.
I år stikker me til mine foreldre etterpå og koser oss der med rømmegrøt og sikkert noko anna godt, kjenner eg mamma rett.

Ein ganske rolig og avslappa dag med andre ord.

Gammel 16-05-08, 14:06   #51
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Ikke så veldig glad i 17.mai nei. Syns det er så mye mas og tjas. Men hva gjør man ikke for sine barn…. Jo man stiller opp hvert år.
Men jeg syns det er koselig å høre om tradisjonene folk har i forbindlese med 17.mai. For det er utrolig mange som virkelig gjør mye ut av dagen.
Håper selv at man kan få en litt bedre holdning til dagen. Men p.d.d så er den forbundet med kaos.
Ha en riktig god 17. Mai

Gammel 16-05-08, 14:49   #52
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

17. mai er alltid en hyggelig dag. Den blir det vi gjør den til i grunn.

Stress for å bli ferdige til toget skal gå blir det de årene som toget her på stedet går tidlig. Iom at vi har skolekorps og voksenkorps "felles" med nabostedet, veksler tidene fra år til år. Men i år går ikke toget før kl. 13, og DA blir det ikke en stressfylt morgen hos oss i allefall.

Tog, leker, is, pølser og brus. Noen leker på idrettsbanen, så hjem for å gjøre klar middagen til gjestene. Det blir ikke noe stress ut av det heller. For det meste blir gjort klart den 16. Hvert år.

I år er jeg forresten tidligere ute enn normalt. Alt av pentøy og bunadskjorter er ferdig strøket og i orden. I ettermiddag blir det bare en rask sjau i huset og dekking av bord. Samt å lage en oppsats til bordet. Alt er i hus, tom blomster OG oasis.

Gammel 16-05-08, 15:02   #53
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg burde sikkert begynne å planlegge hva jentene og jeg skal ha på oss i morgen, men jeg orker ikke. Jentene har kjoler i fleng, men for det meste sommerkjoler. Hm. Jeg pakket akkurat bort en hvit ullkjole, kanskje jeg skal ta den frem igjen? Det er tross alt meldt 5 grader og regn.

Gammel 16-05-08, 15:06   #54
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker 17. mai godt. Vi har en som spiller i korps, men det lokale toget går ikke før på ettermiddagen, så vi må ikke opp i otta. Jeg liker å gå og stelle i stand til uformell lunsj mens TV står på, og vi ser på tog og kongefamilie og hører korpsmusikk. Og ungene gleder seg jo voldsomt, og koser seg med plastikkræl og ballonger i fintøy.

Gammel 16-05-08, 15:07   #55
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg skal jobbe. Tjene gode penger i helsevesenet

Men litt is og brus og bunad og kø blir det. Om det er kos skal jeg skrive under på at det IKKE er. men hva gjør man ikke for de søte små?

TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 17:11   #56
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg liker 17. mai godt. Vi har en som spiller i korps, men det lokale toget går ikke før på ettermiddagen, så vi må ikke opp i otta. Jeg liker å gå og stelle i stand til uformell lunsj mens TV står på, og vi ser på tog og kongefamilie og hører korpsmusikk. Og ungene gleder seg jo voldsomt, og koser seg med plastikkræl og ballonger i fintøy.

Jeg har ingen som spiller i korps ( og sogner takk gud og lov, til en skole som ikke har korps), men har lokalt tog på ettermiddagen, og tradisjonen tro inviterer vi til 17.mai-frokost kl 12.

Jeg har mange år med hangover på søttende bak meg, så det er greit med litt planer for den dagen for en gangs skyld.

(For øvrig har noen år i utlendighet gjort meg mye mer patriotisk og nasjonalromantisk enn jeg var tidligere.)

Gammel 16-05-08, 18:32   #57
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror jeg blir med på den hytteturen.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 22:43   #58
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stress, mas, frys og spis.

Blir med hvem som helst på hytta neste år.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 10:47   #59
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Fabelaktig, fabelaktig 17. mai. Synd det er ett år til neste gang. Vi hadde heldigvis oppholdsvær med litt sol hele dagen. Men god planlegging ble det minimalt med stress. Barna storkoste seg, og det gjorde vi voksne også. Jeg ble rørt flere ganger i løpet av dagen, og jeg er utrolig glad for at mine barn har muligheten til å oppleve en slik festdag i et fredlig land.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 11:19   #60
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i 17. mai, slik jeg er veldig glad i nyttårsaften, påsken, 1. mai og alle andre høytidsdager jeg har fått fylle med mitt eget innhold. Jeg har gode minner fra korps (fra jeg var 9 til jeg var 25) og fantastiske 17. mai frokoster på egen brygge på Nordnes i Bergen eller i hager eller hus i Oslo med gode venner, piknik på Fløyen, prosesjon med Kvarteret-fanen, champagne, spekemat og øl. Jeg er en sånn som elsker fest og moro, anledning er til å samle folk, pynte seg og gjøre noe ekstra ut av ting.

det var litt kaldt i går, men jeg tenker det er glemt til neste år når jeg kan få på meg bunad igjen, drikke champis igjen og har ork til å lage fest.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.