|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: 17. mai er vi så glad i?Før jeg fikk barn var det kjempegøy!
|
|
|
#43 |
|
Shake it out!
|
Sv: 17. mai er vi så glad i?Tja. 17. mai er barnas dag, og etter at jeg ble mamma selv så får jeg skikkelig klump i halsen av å se ungene gå i tog. Men vi lager minst mulig pes ut av dagen. Vi ser toget med eldstemann i, vi er en times tid på festivasene etter toget, spiser is og pølse og kjøper den tragisk dyre ballongen som ungene bare MÅ ha. De får være med på litt sekkeløp etc. Så tusler vi hjem til lunsj hos svigers, og resten av dagen slapper vi av.
|
|
|
#44 |
|
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
Sv: 17. mai er vi så glad i?Tja.. Egentlig har jeg ett ganske avslappet forhold til dagen. Vi skal i år feire sammen noen gode venner og barna leker godt sammen.
|
|
|
#45 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai er vi så glad i?Jeg er glad i 17.mai, og legger opp dagen slik at det ikke blir mer stress og mas enn vi ønsker.
|
|
|
#46 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai er vi så glad i?Før i tiden spilte jeg i korps og koste meg virkelig. Nå synes jeg det skal være fint vær for at det skal bli en koselig feiring. Jeg har funnet frem ull-tøy til barna, for det er meldt nesten snø her imorgen
|
|
|
|
#47 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai er vi så glad i?Jeg har et helt greit forhold til 17 mai. Jentene gleder seg stort, så vi legger opp løpet slik at de får en morsom dag. Enn så lenge har vi ingenting som stresser oss så veldig, annet enn å få i orden bunadene i dagene før. Gruer meg mer til neste år da vi har skolejente, for da er det vel flere ting vi "må" delta på. Særlig ettersom hun er en utpreget sosial liten frøken som elsker alle slike opplegg |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
Sv: 17. mai er vi så glad i?Jeg gleder meg. Størstejenta syns sånt noe er kjempe stas. Håper bare været holder seg sånn nogenlunde.
|
|
|
#49 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: 17. mai er vi så glad i?Før barn var det helt greit, champanefrokost og vennefest og slikt.
|
|
|
#50 |
|
Unik
|
Sv: Re: Sv: 17. mai er vi så glad i?Noko tog gåing orker me ikkje. Dei starta jo så tidlig i år og. Klokka 10
|
|
|
#51 |
|
Optimist
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() |
Sv: 17. mai er vi så glad i?Ikke så veldig glad i 17.mai nei. Syns det er så mye mas og tjas. Men hva gjør man ikke for sine barn…. Jo man stiller opp hvert år.
|
|
|
|
#52 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai er vi så glad i?17. mai er alltid en hyggelig dag. Den blir det vi gjør den til i grunn.
|
|
|
#53 |
|
saftig
|
Sv: 17. mai er vi så glad i?Jeg burde sikkert begynne å planlegge hva jentene og jeg skal ha på oss i morgen, men jeg orker ikke. Jentene har kjoler i fleng, men for det meste sommerkjoler. Hm. Jeg pakket akkurat bort en hvit ullkjole, kanskje jeg skal ta den frem igjen? Det er tross alt meldt 5 grader og regn.
|
|
|
#54 |
|
Fola Blakken
|
Sv: 17. mai er vi så glad i?Jeg liker 17. mai godt. Vi har en som spiller i korps, men det lokale toget går ikke før på ettermiddagen, så vi må ikke opp i otta. Jeg liker å gå og stelle i stand til uformell lunsj mens TV står på, og vi ser på tog og kongefamilie og hører korpsmusikk. Og ungene gleder seg jo voldsomt, og koser seg med plastikkræl og ballonger i fintøy.
|
|
|
|
#55 |
|
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
Sv: 17. mai er vi så glad i?Jeg skal jobbe. Tjene gode penger i helsevesenet |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Protonterapeut
|
Sv: 17. mai er vi så glad i?
Jeg har ingen som spiller i korps ( og sogner takk gud og lov, til en skole som ikke har korps), men har lokalt tog på ettermiddagen, og tradisjonen tro inviterer vi til 17.mai-frokost kl 12.
|
|
|
#57 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai er vi så glad i?Jeg tror jeg blir med på den hytteturen.
|
|
|
#59 |
|
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai er vi så glad i?Fabelaktig, fabelaktig 17. mai. Synd det er ett år til neste gang. Vi hadde heldigvis oppholdsvær med litt sol hele dagen. Men god planlegging ble det minimalt med stress. Barna storkoste seg, og det gjorde vi voksne også. Jeg ble rørt flere ganger i løpet av dagen, og jeg er utrolig glad for at mine barn har muligheten til å oppleve en slik festdag i et fredlig land. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Epikur
|
Sv: 17. mai er vi så glad i?Jeg er veldig glad i 17. mai, slik jeg er veldig glad i nyttårsaften, påsken, 1. mai og alle andre høytidsdager jeg har fått fylle med mitt eget innhold. Jeg har gode minner fra korps (fra jeg var 9 til jeg var 25) og fantastiske 17. mai frokoster på egen brygge på Nordnes i Bergen eller i hager eller hus i Oslo med gode venner, piknik på Fløyen, prosesjon med Kvarteret-fanen, champagne, spekemat og øl. Jeg er en sånn som elsker fest og moro, anledning er til å samle folk, pynte seg og gjøre noe ekstra ut av ting.
|
![]() |
|
|