Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvit saus fra pose?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-07, 19:32   #61
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Alle er bygget annerledes.
For meg er en slik lettpose sunnere enn saus for hånd, fordi jeg og min kropp helst ikke skal ha så mye smør og slikt fett fordi det er skadelig for meg.
Jeg syns ikke kunstig søtningsmiddel er SUNT, men jeg velger heller det enn rent sukker hvis jeg har de to valgene foran meg.
Noen flere som vil kritisere?

"Inni er vi like".

Du trenger ikke særlig smør. Nå må du følge med!

Gammel 31-01-07, 19:34   #62
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

"Inni er vi like".

Du trenger ikke særlig smør. Nå må du følge med!

Jeg liker ikke jevning... jeg føler meg jeg..

Alle er ikke like.. nå må DU følge med.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 19:35   #63
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Banan er godt!

Gammel 31-01-07, 19:37   #64
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Banan er godt!

Ja, men ikke med hvit saus....

Gammel 31-01-07, 19:38   #65
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er en slik lettpose sunnere enn saus for hånd, fordi jeg og min kropp helst ikke skal ha så mye smør og slikt fett fordi det er skadelig for meg.

Da foreslår jeg at du rister ut litt mel i vann og jevner i kraften istedet for å lage smør/mel først. Smør er uansett milevis sunnere enn fettet de har i den toroposen.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hadde du tilfeldigvis en slik pose-saus for hånden, Safran?

www.toro.no

Gammel 31-01-07, 19:39   #66
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ja, men ikke med hvit saus....

Nei, det har jeg heller ikke sagt!

Gammel 31-01-07, 19:47   #67
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hvit saus fra pose?

Alle er bygget annerledes.
Jeg syns ikke kunstig søtningsmiddel er SUNT, men jeg velger heller det enn rent sukker hvis jeg har de to valgene foran meg.
Noen flere som vil kritisere?

Hva med barnet ditt da?
Du velger vel for henne og.

Og ellers henger jeg meg på Safrans forslag.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 19:48   #68
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Døh, SpetakkelSpøkelse... Jevning SMAKER ikke.

Gammel 31-01-07, 20:14   #69
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Banan er godt!

Det var godt helt til jeg pakket bananer ut av plasten i eskene og var nygravid. Det er utrolig hvor grusomt det stinker.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 20:15   #70
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi brukte alltid pose før.
Visste det var enkelt, men satte meg ikke inn i å lære det siden vi hadde det så sjeldent.
Nå har vi hvit saus oftere, og jeg lager det selv.

Brun saus derimot, klarer jeg ikke lage selv.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 20:53   #71
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Vi brukte alltid pose før.
Visste det var enkelt, men satte meg ikke inn i å lære det siden vi hadde det så sjeldent.
Nå har vi hvit saus oftere, og jeg lager det selv.

Der er du inne på noe, Lykketrollet! Jeg kjøpte også pose først fordi vi rett og slett aldri hadde hatt hvit saus før - er ikke så glad i fiskeboller og har ikke sett noe poeng i å bruke hvit saus til noe annet. Men det var før jeg ble glad i å lage lasagne fra bunnen. Vi har forskjellige vaner - for noen er hvit saus hverdagskost, for andre ikke.

Brun saus har jeg aldri lagd, og jeg har heller ingen interesse av å prøve.

Sist redigert av Bluen : 31-01-07 kl 21:37.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:00   #72
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Denne tråden inspirerte meg til å lage en god, gammel heimkunnskapsdessert. Den er ikke sunn, men himmelsk god!

Fløyelsgrøt:

2 ss meierismør
2 ss hvetemel
smeltes og røres sammen

Spe med noen desiliter melk (jeg hadde i litt fløte også) til grøten blir passe tykk. Søt den til du syns det er nok, f.eks 2 ss sukker.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:02   #73
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

De er kanskje ikke her inne, eller tör ikke aa melde seg, men det finnes faktisk veldig mange som ikke vet hvordan man lager saann saus eller som har prövet - og feilet - og derfor ikke vil ta sjansen igjen.

Jeg snakker selvsagt ikke om meg selv. :husmorstemme:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:14   #74
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Og folk er jammen dumme - jeg holdt på å dåne da jeg for noen år siden så Møllerens bollemix i Remahyllen, greit nok det, men ved siden av bollemixpakken stod en annen pakke, nemlig en skillingsbollemix ... Selvsagt med akkurat samme innhold; kanel, sukker og smør måtte man holde selv!

Jeg kjøper altid slike ferdigposer hvis jeg skal lage noe.(Brød, boller, pannekaker, muffins, osv) :bekjenner mine synder:

Hvit og brun saus ordner jeg selv da.

Gammel 31-01-07, 21:15   #75
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Denne tråden inspirerte meg til å lage en god, gammel heimkunnskapsdessert. Den er ikke sunn, men himmelsk god!

Fløyelsgrøt:

2 ss meierismør
2 ss hvetemel
smeltes og røres sammen

Spe med noen desiliter melk (jeg hadde i litt fløte også) til grøten blir passe tykk. Søt den til du syns det er nok, f.eks 2 ss sukker.

Jeg virkelig hater Fløyelsgrøt etter flere skrekkopplevelser i barndommen.Tante trodde hun var sååå snill når hun lagde det, og jeg var ei lita jente som var livredd for å si fra at jeg ikke likte det.
Men når jeg endelig tørte å si fra så hjalp ikke det da...........

Gammel 31-01-07, 21:20   #76
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg virkelig hater Fløyelsgrøt tter flere skrekkopplevelser i barndommen.Tante trodde hun var sååå snill når hun lagde det, og jeg var ei lita jente som var livredd for å si fra at jeg ikke likte det.
Men når jeg endelig tørte å si fra så hjalp ikke det da...........

Hææ, liker ikke? Tuller du?

:klapper seg på magen etter to porsjoner fløyelsgrøt:

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:20   #77
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hvit saus fra pose?

Hææ, liker ikke? Tuller du?

:klapper seg på magen etter to porsjoner fløyelsgrøt:

*liker heller ikke*

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:22   #78
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Visste ikke engang at det gikk ann å kjøpe hvit saus i pose.

Hva?!! Nå regner jeg med at du er ironisk....

Gammel 31-01-07, 21:28   #79
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg kjøper altid slike ferdigposer hvis jeg skal lage noe.(Brød, boller, pannekaker, muffins, osv) :bekjenner mine synder:

Hvit og brun saus ordner jeg selv da.

Da er vi to i samme båt Har allid likt å lage mat og å bake. Får alltid skryt for maten min
Men; har jeg det travelt så bryr det meg ikke noe å bruke en ferdig blanding av ett eller annet. Som regel Toro´s sjokoladekake(den er jo glutenfri!) Lager jo uansett så og si alt fra bånn av vanligvis. Det må man med cøliaki, egg,melk og erte-allergi i familien....
:såsånnerdetsådetså:

Gammel 31-01-07, 21:34   #80
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble mer overrasket da jeg så pakker med ferdigstekte pannekaker i butikken .

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.