Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sykkel på SFO

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-09, 12:05   #101
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykkel på SFO

Er det bare jeg som tror at Brutus tøyser med oss?

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 12:07   #102
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det tror jeg ikke han gjør. Han later som av og til, da.

Gammel 19-08-09, 12:09   #103
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Nope, for det meste tror jeg han faktisk mener det oppgulpet han kommer med.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei, det tror jeg ikke han gjør. Han later som av og til, da.

Ja, ikke sant. Irriterende nok lar jeg meg tirre av Brutus. All ære til han for det altså.

Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 12:18   #104
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Hvorfor blir alltid argumentet om at "jeg vokste opp på xx-tallet og satt usikret i bil og syklet uten hjelm og se på meg, jeg har det da fint?" dratt frem?
Det er naturlig nok ikke mulig å få innspill fra de som vokste opp på samme måte og som det IKKE gikk fint med.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 12:20   #105
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åjoda, jeg kjenner en. Pigg, sjarmerende fotballgutt på 12 år (da det skjedde). Ute og syklet på trygg vei. Påkjørt av mopedist. Lever fortsatt, han altså. Han er bare veldig hjerneskadet.

Gammel 19-08-09, 12:22   #106
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Åjoda, jeg kjenner en. Pigg, sjarmerende fotballgutt på 12 år (da det skjedde). Ute og syklet på trygg vei. Påkjørt av mopedist. Lever fortsatt, han altså. Han er bare veldig hjerneskadet.

Da havner han i den kategorien jeg ikke syns man kan si det gikk fint med

Gammel 19-08-09, 12:23   #107
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner også en. Han stupte av sykkelen fordi han traff en kant og er nå lenket til rullestol, uten språk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 13:36   #108
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Det var svar på denne, GydaG:

Sitat:

Det er naturlig nok ikke mulig å få innspill fra de som vokste opp på samme måte og som det IKKE gikk fint med.

Man kan altså få innspill også fra dem. Dessverre, eller hva man skal si.

Gammel 19-08-09, 13:45   #109
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Standard

Det var svar på denne, GydaG:
Man kan altså få innspill også fra dem. Dessverre, eller hva man skal si.

Jo, jeg ser at det går an å få innspill fra folk som lever etter ulykker som kunne vært unngått, og jeg poengterer at jeg kanskje ikke syns det kan betegnes som at det gikk fint med de som har så store skader. Hva man legger i betydningen "fint" er jo forskjellig, men som argumentet ofte blir brukt i diskusjoner som dette er det jo fra folk som ikke har vært uheldige nok til å få skader som følge av ulykker vi i dag sikrer oss mot på en annen måte enn man var bevisste på feks på 70-tallet.

Gammel 19-08-09, 13:53   #110
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg vil ikke flisespikke med deg, ville egentlig bare underbygge poenget ditt med en vri.

Gammel 19-08-09, 15:25   #111
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Jeg har et avslappet forhold til det. Jeg vokste opp med Apache og DBS kombi

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Hvorfor blir alltid argumentet om at "jeg vokste opp på xx-tallet og satt usikret i bil og syklet uten hjelm og se på meg, jeg har det da fint?" dratt frem?

Jeg har gjort det til vane å tale på vegne av en venninne fra barndommen. I en alder av seks år sto hun mellom forsetene i bilen deres, da bilen frontkolliderte med en møtende bil. Hun ble kastet ut av frontruta på bilen hun var i og inn i frontruta på bilen de møtte og døde momentant. Så nei, som du sier så gikk det ikke nødvendigvis "bra med oss".

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 22:19   #112
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg tror selvsagt at han tuller. Ingen er så dum.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 18:19   #113
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Så har bomullsamfunnet krevd sitt første offer. Ingen lek uten hjelm:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10000998

Gammel 19-04-10, 18:40   #114
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner ikke hvordan denne tragiske saken kan være argument over noe som helst, Brutus. Har man sikkerhet i fokus vet man at man bruker hjelm når man sykler, ikke når man klatrer i trær. Man lærer opp barna til å ta av hjelmen om de leker, og tar på hjelmen når de sykler.

Og det er vel ikke første gangen det har vært kvelningsulykke med hjelm, det er en grunn til at de begynte å produsere hjelmer hvor låsemekanismen gir etter ved et visst trykk.

Gammel 19-04-10, 18:43   #115
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det hadde jo vært bedre å dø av å få hodet knust i asfalten.
Hva skjer oftest mon tro? Kvelningsulykker som dette, eller sykkelulykker?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 19:14   #116
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er du bare usmaklig, brutus. Ikke at det er noe nytt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 19:17   #117
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke helt om du har en riktig hypotese her. Det var feil bruk av hjelmen som var årsaken til ulykken. Hjelmen skal tas av når man er ferdig med å sykle, og når barnet er i barnehagen er det barnehageansattes ansvar å påse at dette blir gjort.

Gammel 19-04-10, 19:21   #118
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har et avslappet forhold til det. Jeg vokste opp med Apache og DBS kombi

Det var et sjikkelig bra argument :kanskje det ikke gikk så bra allikevel:

Kanskje du heller ikke vet hvor enkelt det faktisk er å dø etter et tilsynelatende lett slag mot hodet.
Faller man og slår hodet på rett plass kan det faktisk få ganske alvorlige konsekvenser.

Sykkel = hjelm her i huset.

Og til det diskusjonen startet med:
Jeg kan godt skjønne at det ikke er lov å sykle rundt i skolegården.
Mange barn på sykkel kan jeg se for meg lett kan bli kaos.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 19:25   #119
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil gjerne få påpeke at jeg ikke hadde peiling på hvordan skolegården artet seg sånn egentlig da jeg startet denne tråden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 19:55   #120
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg vil gjerne få påpeke at jeg ikke hadde peiling på hvordan skolegården artet seg sånn egentlig da jeg startet denne tråden.

Jeg tenkte heller ikke over at det var fler barn der enn ditt. *uerfaren*

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:32.