|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#103 |
|
Passiv
|
Sv: Sykkel på SFO
Nope, for det meste tror jeg han faktisk mener det oppgulpet han kommer med.
Ja, ikke sant. Irriterende nok lar jeg meg tirre av Brutus. All ære til han for det altså. |
|
|
|
#104 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Sykkel på SFOHvorfor blir alltid argumentet om at "jeg vokste opp på xx-tallet og satt usikret i bil og syklet uten hjelm og se på meg, jeg har det da fint?" dratt frem? |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Sykkel på SFOÅjoda, jeg kjenner en. Pigg, sjarmerende fotballgutt på 12 år (da det skjedde). Ute og syklet på trygg vei. Påkjørt av mopedist. Lever fortsatt, han altså. Han er bare veldig hjerneskadet.
|
|
|
#106 |
|
lider av tastleksi
|
Da havner han i den kategorien jeg ikke syns man kan si det gikk fint med |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Glamorøs
|
Jeg kjenner også en. Han stupte av sykkelen fordi han traff en kant og er nå lenket til rullestol, uten språk.
|
|
|
#108 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Sykkel på SFODet var svar på denne, GydaG:
Man kan altså få innspill også fra dem. Dessverre, eller hva man skal si.
|
|
|
#109 |
|
lider av tastleksi
|
Jo, jeg ser at det går an å få innspill fra folk som lever etter ulykker som kunne vært unngått, og jeg poengterer at jeg kanskje ikke syns det kan betegnes som at det gikk fint med de som har så store skader. Hva man legger i betydningen "fint" er jo forskjellig, men som argumentet ofte blir brukt i diskusjoner som dette er det jo fra folk som ikke har vært uheldige nok til å få skader som følge av ulykker vi i dag sikrer oss mot på en annen måte enn man var bevisste på feks på 70-tallet. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Sykkel på SFOJeg vil ikke flisespikke med deg, ville egentlig bare underbygge poenget ditt med en vri.
|
|
|
#111 |
|
Bedreviter
|
Jeg har gjort det til vane å tale på vegne av en venninne fra barndommen. I en alder av seks år sto hun mellom forsetene i bilen deres, da bilen frontkolliderte med en møtende bil. Hun ble kastet ut av frontruta på bilen hun var i og inn i frontruta på bilen de møtte og døde momentant. Så nei, som du sier så gikk det ikke nødvendigvis "bra med oss". |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkel på SFOSå har bomullsamfunnet krevd sitt første offer. Ingen lek uten hjelm:
|
|
|
#114 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkel på SFOJeg skjønner ikke hvordan denne tragiske saken kan være argument over noe som helst, Brutus. Har man sikkerhet i fokus vet man at man bruker hjelm når man sykler, ikke når man klatrer i trær. Man lærer opp barna til å ta av hjelmen om de leker, og tar på hjelmen når de sykler.
|
|
|
#115 |
|
Pauset
|
Ja, det hadde jo vært bedre å dø av å få hodet knust i asfalten. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
saftig
|
Jeg vet ikke helt om du har en riktig hypotese her. Det var feil bruk av hjelmen som var årsaken til ulykken. Hjelmen skal tas av når man er ferdig med å sykle, og når barnet er i barnehagen er det barnehageansattes ansvar å påse at dette blir gjort.
|
|
|
#118 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var et sjikkelig bra argument :kanskje det ikke gikk så bra allikevel: |
|
|