|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikk og bruk i naboskapetJeg har gjort akkurat det samme!
|
|
|
#22 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Skikk og bruk i naboskapetÅ du milde... Jeg syns du var veldig omtenksom og hyggelig nabo som tok inn klesvaska for en konfirmasjon. Men du milde - å ta inn klesvaska for en barnebursdag hadde ikke falt meg inn i måneskinn.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Skikk og bruk i naboskapetDet hadde ikke falt meg inn det med å ha klær hengende ute...
|
|
|
|
#24 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Skikk og bruk i naboskapetTørketrommelen vår var altså en klok investering skjønner jeg, for sånne ting hadde aldri falt meg inn en gang. :noterer:
|
|
|
#25 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikk og bruk i naboskapetJeg vet hva naboungene heter, men hvor gamle de er aner jeg faktisk ikke, hvis de ikke har alder i nærheten av mine. Ingen av naboene er i nærmeste omgangskrets, altså, vi hilser og småprater om småting, men har ikke så mye mer med hverandre. Spesiellt ikke de, siden de vanligvis ikke er hjemme før åtte, og da er vi midt i legging osv. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Skikk og bruk i naboskapetJaja, men da må du bare si at du hadde forventet å få beskjed i god tid på forhånd om at en konfirmasjon var i emning. Dersom man har sære krav så må man jo informere folk om det.
|
|
|
#27 |
|
Passiv
|
Sv: Skikk og bruk i naboskapetJeg hadde gitt fullstendig beng om mine naboer hadde ute klær til tørk på en dåp, konfirmasjon eller hva det måtte være vi arrangerte. |
|
|
|
#28 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Skikk og bruk i naboskapetAltså, jeg kan godt forstå at naboen helst vil slippe at gjestene skal se på klesvasken til de nærmeste naboene når det kommer til selskaper som konfirmasjon, dåp etc.
Snuppa 98 Poden 05 Sist redigert av Bloppy : 24-04-10 kl 23:26. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Skikk og bruk i naboskapet
Jepp, forventer de at du ikke tørker klær, må de si fra! Og be pent...
|
|
|
#30 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Skikk og bruk i naboskapetJeg har selvsagt stålkontroll på konfirmantene i nærområdet. Men så er jo jeg god på det meste. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
Sv: Skikk og bruk i naboskapetJeg har full kontroll på hvem som skla konfirmeres i bygda, og når. Ungdommen passer nå på å opplyse slik at de får gave
|
|
|
#32 |
|
can-jur
|
Sv: Skikk og bruk i naboskapetSom naboer til et Grendehus prøver vi å ta hensyn både med klesvask og ikke minst med møkkjøring og dyretrafikk, men forutsettningen er at vi VET at det skal skje noe på Grendehuset, for vi er ikke synske!
|
|
|
|
#33 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Da er det på sin plass og si at hvis det er spesielle dager som de gjerne vil bli forskånet for det fryktelige synet av rene tekstiler som henger ut for å tørke så er det bare å si ifra på forhånd, så skal du gjøre ditt beste for å gjøre dagen deres fin. Evt. så kan de sponse abonnement hos synske Sara.
|
|
|
#34 |
|
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikk og bruk i naboskapetDu var grei som hentet inn klesvasken. Jeg har hørt om mange som har klaget på at naboer ikke tok hensyn på en slik dag. Min nærmeste nabo har fortalt at hun ikke ønsker å se klær på snora 1. mai. Jeg skal rette meg etter det. Sist redigert av Frances : 26-04-10 kl 15:06. Årsak: Noget feil smilybruk |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Skikk og bruk i naboskapetDer eg voks opp hang ein ikkje ut klesvask på søndagar. Det gjorde ein berre ikkje altså. Eg har klart å plukke det av meg ettersom åra har gått. Nå set eg gjerne ut tørkestativet på ein søndag. Dersom eg hadde hatt eit digert stativ i hagen med sengetøy og diverse, hadde eg kanskje plukka det ned dersom naboen hadde konfirmasjonsselskap i sin hage. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Står på egne ben
Sv: Skikk og bruk i naboskapetFølger du ikke med i avisa om når naboen skal ha konfirmasjon? |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Eh, nei det vet "man" ikke. *dårlig nabo* Ikke bryr det meg særlig heller, men så henger jeg aldri ut vask siden jeg har det på vaskerommet nede, så jeg slipper sånne problemstillinger. Men hallo, skal man ha konfirmasjon og ikke tror at naboer er synske (noe de sannsynligvis ikke er), bør man informere litt rundt om man har spesielle ønsker. Himmel og hav, jeg blir helt satt ut av hvor sære folk kan være.
|
|
|
#38 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Skikk og bruk i naboskapetDet kunne ikke falt meg inn å tenke på at klær som hang til tørk i hagen kunne være til sjenanse for naboene. Selvsagt noe annet om man bor i blokk, da kan det se temmelig fælt ut om alle henger klær til tørk på terrassen..Når det er sagt hadde jeg forventet at naboene hadde spurt pent dersom de hadde noen slike sære ønsker. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Skikk og bruk i naboskapetKlager de får du sette opp et slikt fjes: |
|
|