|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Skikk og bruk i naboskapetJeg lurer litt på hva som er vanlig jeg altså, i dag ble det nemlig en litt sånn teit situasjon her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Skikk og bruk i naboskapetJeg hadde definitivt ikke informert nabolaget om vi skulle hatt konfirmasjon. Ikke forventet at andre skulle tatt inn klesvaska heller. En bråkete fest på kvelds- og nattetid synes jeg imidlertid at man bør informere om. (Dvs. egentlig synes jeg at man bør unngå bråkete fester som varer utover natta om man har mange naboer. *sær* )
![]() |
#3 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikk og bruk i naboskapetJeg aner ikke når naboene har konfirmasjon. Føler ikke at de trenger å informere meg om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hvor: østfold
![]() Sv: Skikk og bruk i naboskapetIkke vanlig å informere om, men veldig hyggelig og sivilisert av deg å ta inn vasken, syns jeg.
![]() |
#5 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikk og bruk i naboskapetJeg hadde nok ikke informert naboene om barndåp eller konfirmasjon med mindre selskapet ville medført noe bråk/sjenanse for dem. Men det kommer sikkert litt an på hvordan man bor og hvor god kontakt man har med naboene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: Skikk og bruk i naboskapetProblemet er at de forventer at det ikke skal være klær på snora, det har vi nemlig fått høre før, i ettertid. Og da har det gjeldt barnebursdager. For meg har det ingenting å si, så hvis naboen min hadde hatt klær på snora hadde det brydd meg midt i ryggen. Men når det tydeligvis er viktig for dem, så hadde det jo vært greit å få et lite hint.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Skikk og bruk i naboskapetHvis de forventer at du skal ta hensyn på en bestemt måte bør de informere, ellers ikke.
![]() |
#8 |
Lille tyrann
Hvor: Oslo
![]() Sv: Skikk og bruk i naboskapet
Helt enig!
![]() |
#9 |
Ekvilist
|
Kødder du!? Barnebursdag!?
![]() |
#10 |
Smugleser
|
![]() Sv: Skikk og bruk i naboskapetJeg hadde blitt pisse sur om naboen forventet at jeg skulle ta inn en vask pga et barneselskap, og det bryr meg midt bak om det henger vask ute når vi har selskap.
![]() |
#11 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Skikk og bruk i naboskapetTeite naboer fortjener klesvask ute på konfirmasjonsdager.
![]() |
#12 |
...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Hvor: østfold
-da stiller det seg litt anderledes, det var hyggelig tenkt av deg og pent gjort, men de høres virkelig ikke noe særlig ok ut, å kreve at du tar inn vasken for en barnebursdag er høl i hue, å klage uten å ha informert er uhørt!!! komf, skjønner jeg man vil ha det pent til ,men å si fra først og pent er et absolutt minimum av hva man kan og skal forvente av voksne mennesker!
![]() |
#15 |
Smugleser
|
![]() Sv: Skikk og bruk i naboskapetOg så forbanner jeg hyttenabo som har tent på en halv eik i dag, slik at vi har fått privat askesky. Faenskapet brenner enda, og vi måtte true med å ringe brannvesenet før de i det hele gadd å prøve å slukke gressbrannen som startet.
![]() |
#16 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/n...elag/1.7094833
![]() |
#17 |
At jeg ikke tenkte på det!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Skikk og bruk i naboskapetNja, hadde vel ikke informert om det nei hvis det hadde vært meg. Men man vet vel sånn omtrentlig hvor gamle barn i nabolaget er og når konfirmasjoner er, eller??
![]() |
![]() |
#19 |
Ingen tittel
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Uff ja, det er jo helt fryktelig å få ødelagt et bursdagsselskap på grunn av naboens klesvask. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Skikk og bruk i naboskapetHjelpe meg, konfirmasjon, dåp, bursdag blir vel ikke ødelagt om de ser litt klær? De sitter da vel ikke og stirrer på klessnora di? Kanskje noe annet hvis det er utevær og de er ute mye kanskje..
![]() |
|
|