|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?"Fra boller til burritos" er ikke den kokeboken jeg hadde giddet å bruke penger på, for å si det slik.
|
|
|
#62 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Arme riddere. De tøffe guttene var SÅ kritiske da vi gikk igjennom oppskriften, men pipen fikk raskt enannen lys, for det var jo digg! Heitevegger var også en favoritt. Dette var på barneskolen, ungdomsskolen har jeg fortrengt.
|
|
|
#63 |
|
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Rullekake, kokt høne, og at vi delte kjøttstykker er det jeg husker vi drev med.
|
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?
Hvorfor ikke? Det er masse gode oppskrifter der. Ikke avanserte, men gode og gjennomprøvde oppskrifter. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Epikur
|
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Jeg er altfor gammel til å ha den fra boller til burritos-boken. :knirk: Men noen av småsøsknene mine har hatt den. Vi hadde en svart en som het Heimkunnskap for barnetrinnet eller noe sånn.
|
|
|
#66 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Husker også at vi lagde mye rart og noe godt i heimkunnskap. Hadde en veldig flink lærer også, men dette var vel den gangen at skolen ikke var en del av kommunebudsjettet heller, pengene gikk faktisk rett til skole uavhengi av hvor man bodde. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Jeg fikk den av min mor (som jobber på skole) når jeg flyttet hjemmefra. Hverdagen ble mye bedre når jeg fikk ordentlig kokebok til jul av min tante.
|
|
|
#68 |
|
One of These Days
|
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Blomkålsuppe, pannekaker, brun saus, hvit saus, men jeg husker ikke hva vi lagde sausene til, tilslørte bondepiker, pølsegrateng, fiskegrateng, pepperkaker, kokosmakroner, sandnøtter, sjokoladekake, skolebrød, boller, grovt brød, rundstykker, havrescones og vi laget helt sikkert en god del til, men det husker jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Husker ikke så mye, men appelsinfromage lagde vi, og marmorkake, og scones. Og lever i saus. På barneskolen lærte vi rullekake - det pleide jeg å lage hjemme. Jeg husker lite av middagene, men dette var på 70-tallet og det var nok stort sett bare tradisjonell norsk mat. Jeg har ikke spart på noen av oppskriftene.
|
|
|
#70 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Når det gjelder oppvask, husker jeg at vi ikke brukte såpe på flaske, men at vi hadde et slikt sunlight såpestykke i en holder som vi ristet (eller hva man skal kalle det) i vannet.
|
|
|
#71 |
|
flisespikker
|
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Vi lagde en god del gjærbakst - hveteboller, skoleboller, grove rundstykker. Ellers husker jeg grove scones, formkake, blomkålsuppe, rognkaker, stekt sei, blodpudding (fra scratch), ferskost, pølse-/tomat-/pastagryte med karri, rødgrøt, pannekaker, kjøttkaker med kålstuing, semulegrøt. Det var mye annet også, særlig i sjette klasse hadde vi en litt original lærer som lærte oss litt pussige ting (som "ferskost", det var morsomt, husker jeg). Og så lærte vi å vaske klær.
|
|
|
#72 |
|
Pauset
|
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Appelsinris |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Curlingkone
|
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Appelsinris.
|
|
|
#74 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Kakao som kokte over :nemlig; |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Superbasinella
|
Ja, fysj! Det gjorde de i min klasse også. Husker jeg var rystet over oppførselen. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Det eneste jeg husker fra heimkunnskapen var at læreren hadde LANGE, lakkerte kloliknende negler, og at jeg syntes det var så ekkelt når hun stappa fingrene ned i deigen |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Originala
|
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Det aller første vi laget, var kakao. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
I mål
|
Opptellingen var gørrkjedelig. Det var vel nr 1 eller 2 som gjorde det. "2ern vasker, 1ern tørker og teller opp" |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Originala
|
Sv: Husker dere hva dere laget på skolekjøkkenet?Stikkelsbærsuppa fikk jeg forresten gleden av å spise godt saltet, etter at jeg skulle spille nabogruppa et puss, men endte med å måtte spise den selv. Det vær FÆLT, altså. |
|
|
|
![]() |
|
|