Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Noen som har Maxi Cosi Mobi i en VW Touran?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-10, 13:52   #21
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som har Maxi Cosi Mobi i en VW Touran?

Jeg har skjøtet de stroppene som vi vanligvis fester i gulvet. Jeg har så tredd de rundt setet på samme måte som når man fester i fremsetet. Har tilpasset avstanden mellom løkkene slik at de passer bra i bilen. Forankringsselene kan så festes i disse metalløkkene på samme måte som ved vanlig montering.

Gammel 07-06-10, 15:32   #22
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Jeg har skjøtet de stroppene som vi vanligvis fester i gulvet. Jeg har så tredd de rundt setet på samme måte som når man fester i fremsetet. Har tilpasset avstanden mellom løkkene slik at de passer bra i bilen. Forankringsselene kan så festes i disse metalløkkene på samme måte som ved vanlig montering.

Det er da jeg kjenner jeg detter litt ut. Er det 100% sikkert at dette er greit? Jeg HATER å montere bilseter. Jeg gjør virkelig det. For jeg er så redd for å montere feil. Det hjelper jo ikke å sikre de så godt, hvis jeg har bommet på monteringen. Det er derfor jeg liker Duologicsetet. Men kan jo ikke kjøpe et slikt til, når hun snart er 17 kilo. Det ender vel opp med at jeg flytter DL, også er jeg ved denne korsvegen når hun veier 18 kilo.

Kunne de ikke laget nye typer fester ala isofix som tålte 25 kilo? Det hadde jo vært det beste.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 21:11   #23
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

VI hadde Mobi i en Volvo XC90 og hadde god benplass for den som satt i setet foran. Mobi er faktisk det setet jeg har vært mest fornøyd med, sto fjellstøtt i bilen og snuppa satt veldig fint i det. Og når hun sovnet, datt ikke hodet forover, slik det gjorde i HTS setet vi først kjøpte (og solgte etter en uke ). Har også hatt TWE, men synes snuppa satt mye bedre i Mobi`en sin.

Jeg ville tatt med bil og barn og prøvd setet i bilen jeg....

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 21:15   #24
Isa
--

Isa sin avatar

Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Jeg ville tatt med bil og barn og prøvd setet i bilen jeg....

Jepp, jeg må nok rett og slett det. Problemet er tiden. Alle setene jeg vil prøve er jo ikke akkurat i samme butikk. Og mange stenger tidlig, og ja - i det hele tatt. Det blir nok Duologic til over sommeren, så får jeg ta en ny innsats da. Kanskje det er kommet Det Ultimate Setet.

Gammel 07-06-10, 22:34   #25
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

I følge Britax så hadde det ingen ting å si at jeg brukte fremsetemonteringen i baksetet. Hovedsaken er jo at forankringsselene er festet slik at barnesetet holdes fast i bakkant.

Det er jo ikke mindre sikkert å montere barnesetet foran.

Gammel 07-06-10, 22:36   #26
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Edit: JEg vet ikke om støttebenet på Hi-way er langt nok til å nå ned i gulvet om du har det på en av sidene. Har ikke prøvd.

Vi har Hi-way på passasjersiden i en 06 Touran, og det går hårfint med støttebenet hvis man strammer forankringsselene kjempehardt. Ellers har vi også brukt et litt eldre Acta Cosmic xtp (?) som går greit.

Gammel 07-06-10, 22:51   #27
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Standard

Som du ser på bildet her går forankringsselene inn under passasjersetet. Slik har jeg altså montert begge mine bakovervendte seter i en touran.

Gammel 08-06-10, 10:36   #28
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Ok, takk!

Har hentet bilen nå og snakket med han som hadde erfaring med bilseter hos forhandleren. Han sa også at man måtte ha en plate inne i "hulrommet" som er under der støttebenet står, hvis ikke vil det gå rett igjennom ved en kollisjon. Han kunne også hjelpe til med å montere forankringsselene, det var visst mulig, men veldig knotete.

Så da har jeg bestilt opp en sånn plate, også tar jeg en runde og tester seter etterhvert.

Gammel 08-06-10, 10:41   #29
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Zento og TWE har ikke støttebein. Fine med Zento er at de har seler uten noen metall ting på. Veldig lett å få under smale plasser. Forankringselene består nemlig av 2 ledd.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 10:48   #30
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Zento og TWE har ikke støttebein. Fine med Zento er at de har seler uten noen metall ting på. Veldig lett å få under smale plasser. Forankringselene består nemlig av 2 ledd.

Åja - kjekt å vite. Da høres det ut som om Zento er stolen.

Men Duologicen har jo støtteben, så jeg antar jeg må fylle hulrommet da?

Gammel 08-06-10, 10:51   #31
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Det må du da. Om du skal bruke DL.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 11:25   #32
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Standard

Støttebenet på DL går ikke ned på hulrommet. Det treffer akkurat på kanten av oppbevaringsrommet. Ihvertfall gjør den det på vår 08 modell. 2.seterad i touran kan flyttes fremover eller bakover etter ønske. Vi har den satt så langt bak som mulig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.