Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Noen som har Maxi Cosi Mobi i en VW Touran?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-10, 14:42   #1
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Noen som har Maxi Cosi Mobi i en VW Touran?

Passer den?

Jeg vil gjerne kjøpe sete før vi får bilen, og vurderer dette setet.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 16:13   #2
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har Maxi Cosi Mobi i en VW Touran?

Jeg har ikke prøvd det setet i bilen, men alle andre seter har passet fint. (Duologic, TWE, Britax Kid, Maxi cosi babysete og Acta Graco beltestol) Gjerne opptil tre om gangen.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 16:20   #3
Isa
--

Isa sin avatar

Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Jeg tenkte på plassen frem til forsetet, ikke bredden. Bare for å presisere.
DuoLogic tar faktisk ganske liten plass til bakovervendt å være.

Jepp, det var den plassen jeg tenkte på også.
Duologic har vi i den andre bilen, men ny bil = nytt sete.

TWE er umulig å få tak i. Da er alternativene mine Multitech og Cosmic Comfort S.

Gammel 04-06-10, 16:35   #4
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Umulig å få tak i TWE? Hvor i alle dager har du vært da? På Svinesund? De har den i bøtter og spann både på Barnas hus og Babyshop hvertfall, og hos mange uavhengige forhandlere også.

Men hvorfor MÅ du bytte stol når du bytter bil hvis du har en grei stol som også passer i den nye bilen?
Det er ikke mange stoler som tar mindre plass enn DL, kanskje med unntak av TWE og Zento.
MT tror jeg du kan få problemer med i Touran, for den har verdens korteste støttebein.

Duologicen skal stå i bil nr 2. Og hadde det ikke snuppa veid nesten 17 kilo hadde vi kjøpt et slikt til.
Jeg mente umulig på Svinesund ja..Og i nærheten av der jeg bor.

Gammel 04-06-10, 22:17   #5
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Ooo, I see. Men jeg tror Mobi kan by på problemer, samme med MTs ekstremt korte støttebein. Kan Zento være et alternativ? Den har de på Happyland i ny modell om du skal dit, rett under 2000 NOK.

Skal sjekke ut litt om Zento og. Takk! Også litt om Comfort S.

Ringte forresten til en lokal barneutstyrsbutikk og spurte om de hadde Mobi inne. Og han i butikken svarte: "Men den er MOT kjøreretningen altså". Ja, det er jo det jeg ønsker svarte jeg. Nei, han hadde ikke valgt det setet, for det kunne man jo ikke snu når barnet ikke ville sitte mer den veien. Er det no rart at folk velger forovervendt?

Gammel 04-06-10, 23:06   #6
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Ooo, I see. Men jeg tror Mobi kan by på problemer, samme med MTs ekstremt korte støttebein. Kan Zento være et alternativ? Den har de på Happyland i ny modell om du skal dit, rett under 2000 NOK.

Jeg må nok rett og slett ta meg en tur i butikken og teste jeg. Og se hva som ikke stjeler all benplass til den foran.

Gammel 04-06-10, 23:23   #7
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Zento er bra. Den har litt base så kommer litt opp og gir litt beinplass. Likte det setet veldig godt. Vi hadde det et års tid til storesøster. Jeg har jo foreslått det for deg før da.

Gammel 04-06-10, 23:32   #8
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Zento er bra. Den har litt base så kommer litt opp og gir litt beinplass. Likte det setet veldig godt. Vi hadde det et års tid til storesøster. Jeg har jo foreslått det for deg før da.

Ja, du har jo egentlig styra med det her lenge. Så takk for all hjelp der også. Stakkars deg. Jeg blir bare gal, og gleder meg til et sete er på plass. Og at jeg får levert tilbake setet jeg har lånt av deg.

Gammel 04-06-10, 23:34   #9
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Men leser at det er knotete å få festet forankringsseler i Touran. Og det har vel Zento? Og TWE? Og Multitech har kanskje for kort støtteben?

Gammel 07-06-10, 09:43   #10
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde nettopp en liten langtur med TWE bak føreren. (som er 190 lang så kanskje dette er irrelevant)
Da hun sovnet ble som vanlig med TWE hodet hengende frem. Mannen HATER det, så han flyttet da bilsetet sitt veldig langt frem slik at hodet lå normalt. Da sa han at det hadde vært bedre plass med DL.

Tre stk!
Gammel 07-06-10, 09:46   #11
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Slår et slag for Zento.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 09:58   #12
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Vi hadde nettopp en liten langtur med TWE bak føreren. (som er 190 lang så kanskje dette er irrelevant)
Da hun sovnet ble som vanlig med TWE hodet hengende frem. Mannen HATER det, så han flyttet da bilsetet sitt veldig langt frem slik at hodet lå normalt. Da sa han at det hadde vært bedre plass med DL.

Var dette i en Touran?

Gammel 07-06-10, 11:12   #13
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Det er skrekkelig knotete med forankringsbelter i Touran ja, hverken forhandler eller importør kunne gi meg skikkelige svar.
Men nå ser jeg på et annet forum at det er ei som (etter å ha klarert med Britax) har festet forankringsbeltene rundt og under stolen slik man gjerne gjør når stolen brukes i forsetet.

Da vi kjøpte vår Touran hos forhandler kjøpte vi også Besafe IZI. De monterte da festeanordning for selene på verkstedet der.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 11:27   #14
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Hei
Jeg har for tiden 2 bakovervendte i touranen. Det er jeg som har klarert med Britax at jeg i baksetet kan feste forankringsselene på samme måte som jeg ville gjort det i fremsetet. Jeg har en Britax HI-Way i midten. Eneste setet jeg har funnet hittil som står støtt og godt i midten. Hadde Graco Cosmic en stund, men fysj. Sto støtt da jeg monterte, men måtte etterstramme omtrent daglig.
Jeg har Zento bak pasasjersetet. Helt grei plass. JEg har også brukt Duologic der en god stund. Super plass for meg ihvertfall. Hi-way gir enda bedre plass foran.

Når det er sagt så har jeg en venninne som har mobi bak passasjersetet og hun har en snart 4 åring i det setet. I en Touran ja.

Edit: JEg vet ikke om støttebenet på Hi-way er langt nok til å nå ned i gulvet om du har det på en av sidene. Har ikke prøvd.

Sist redigert av Snuppa : 07-06-10 kl 11:34.
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 11:28   #15
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Da vi kjøpte vår Touran hos forhandler kjøpte vi også Besafe IZI. De monterte da festeanordning for selene på verkstedet der.

Det skulle jeg likt å se bilde av for dette har vi slitt med

Hvilke modell har du foresten?

Gammel 07-06-10, 11:35   #16
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Det skulle jeg likt å se bilde av for dette har vi slitt med

Hvilke modell har du foresten?

2006-modell. Mannen kan sikkert svare/vise dette bedre.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 11:40   #17
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Forhandler festet en av brakettene som fulgte med i skruen som fester passasjerstolen til sin "underbase". Dette kun på høyresiden - på venstresiden er beltet for barenstolen festet i meien til passasjerstolen - helt i front.

En liten ulempe her er at passasjerstolen ikke går så langt fram som den egentlig skal kunne gå. Noe praktisk problem er det nødvendigvis ikke.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 11:48   #18
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Det var visst veldig vanskelig å få til her.
Mye fordi HTS ikke ville svare på om disse festene var godkjente for bruk opp til 25 kg som var det som utløste hele problemet. iZi Kid var jo T-godkjent til 25 kg i Sverige, og om de samme brakettene fulgte med de stolene hadde problemet vært løst. Dette nektet altså HTS å svare på, forståelig nok kanskje siden de ikke selger stoler til 25 kg og det dermed lå i kortene at brakettene skulle brukes til en stol fra en annen produsent. Jeg tok dermed ikke sjansen på at de holdt en stol til 25 kg og droppet det.

Møller hadde ingen forslag til løsning, ikke engang teknisk avdeling hos importør kunne hoste opp en grei plass for festing av beltene, og dermed strandet det der. Etter min mening burde alle bilmerker tilbudt slike fester til sine kunder, Volvo har dem som standard så det kan ikke være helt umulig å få det til.

Sist redigert av Sonja Sockersöt : 26-02-18 kl 15:08.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 12:16   #19
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Var dette i en Touran?

Ja.

Tre stk!
Gammel 07-06-10, 13:08   #20
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Jeg har Zento bak pasasjersetet. Helt grei plass. JEg har også brukt Duologic der en god stund. Super plass for meg ihvertfall.

Hvordan har du festet forankringsselen til Zento?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48.