Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinoff: Hva skjønner du ikke at andre spiser, og hvorfor?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-10, 09:22   #61
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hva skjønner du ikke at andre spiser, og hvorfor?

Ut fra denne tråden å dømme, er jeg rimelig altetende i forhold til mange andre.

Men kaviar fatter og begriper jeg ikke at noen kan like. Både lukt og smak byr meg i mot, og jeg tror heller jeg hadde sultet dersom det eneste spiselige hadde vært kaviar.

Det er flere ting jeg ikke er spiselt glad i (sild, svinekoteletter, fruktnøtt, snegler...), men jeg sliter ikke med å forstå at andre kan like det. Kaviar, derimot...

Gammel 02-08-10, 09:48   #62
linne@
har gullhår

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
linne@ er litt kullinne@ er litt kul
Standard

Noe dere nevner kan jeg si meg enig i, som smalahove, snegler og lever. Årsakene er opplagte :kvalm:
Ellers må jeg nevne surstrømming. Jeg trodde seriøst at hele kloakksystemet hadde kollapset da et par naboer spiste denne rette ute. Den lukten var ekstrem sterk .

Vet jeg var innom en lignende tråd da jeg var gravid med tvillingene. Det gikk på merkelige sammensetninger av mat. Har enda traumer !

linne@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 11:12   #63
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom på én ting til: Sachertorte. Altså, hvem kom på å ødelegge en perfekt sjokoladekake med bær?! Hver for seg veldig godt, sammen - ødelagt.

Gammel 02-08-10, 11:18   #64
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg kom på én ting til: Sachertorte. Altså, hvem kom på å ødelegge en perfekt sjokoladekake med bær?! Hver for seg veldig godt, sammen - ødelagt.

Hva slags bær har du fått i Sachertorte? Det tror jeg aldri jeg har vært borti.

Gammel 02-08-10, 11:28   #65
Trollet
Aktiv

Trollet sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Jeg klarer virkelig ikke konsistensen i kompotter! Sviskekompotter og kirsebærkompotter og den slags. Jeg brekker meg og får det virkelig ikke ned - selv om jeg prøver.

jeg har ikke så lyst å prøve å smake på smalahove heller, ei heller noen øyne av noe slag eller råtten og ødelagt mat.

Ellers er jeg ganske så altetende tror jeg

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 11:34   #66
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solblomst, her.

Og så var det en ting til.... Har det på tunga.

Uff da. Irriterende sted å ha det, sett at du ikke vil spise det.

Gammel 02-08-10, 11:44   #67
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 02-08-10, 11:46   #68
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skjønner ut fra denne tråden at jeg ikke er noe særlig kresen. Liker ikke lever, rogn, sild, makrell, lungemos og annen innmat, men har ikke noe problem med at andre spiser det.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 11:49   #69
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hva slags bær har du fått i Sachertorte? Det tror jeg aldri jeg har vært borti.

Syltetøy, da. Jækk.

Gammel 02-08-10, 12:11   #70
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Bernaisesaus.
Risen på Rhodos :vært i syden: - har sett for mange CSI- og Bones-episoder med lik med "Rhodos-ris" på. Grøss grøss.
Snegler, skjell, kabaret, lutefisk og annen dissende/slimete mat.

Jeg er vanskelig i kosten og prøver aldri noe nytt. Hadde jeg ikke vent meg til leverpostei som liten, ville jeg aldri turt smake.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 12:12   #71
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Syltetøy, da. Jækk.

Ah. Jeg trodde du blandet sammen med en annen type kake. Og så tok du bare helt alminnelig feil. Aprikossyltetøy (og bær, for den del) er jo kjempegodt i sjokoladekake.

Gammel 02-08-10, 12:14   #72
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Gammel 02-08-10, 12:19   #73
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Muggost. Hva er greia liksom, kan man ikke spise osten før den mugner???

Næsj, da er den jo ikke like god. Muggoster er . Ingenting slår en god (usaltet!) kjeks med en ordentlig god blåmugg på, og med valnøtter i honning over det. Håhå.

Og aprikossyltetøyet i Sachertorte er jo et must. Snadder. Jeg anser meg ikke lenger som LITT kresen engang, etter å ha lest denne tråden.

Gammel 02-08-10, 12:19   #74
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rakfisk, blodpudding, aspik, sylteagurk...

Eller. Dette er ting jeg ikke liker, det er ikke sånn at jeg er helt over at andre spiser det da.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 12:27   #75
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaviar - helt uspiselig for meg også. Jeg takler ikke lukta en gang.
Pepperminte - kun mulig i After Eight og Fazer Mint
Sjokoladepålegg i alle varianter - snakk om bortkastede kalorier
Tyggegummi - ser stygt ut, vondt og gir støle kjever

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 12:30   #76
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne lett delt kjøleskap med Elinblu, ser jeg. Sånn bortsett fra at jeg elsker pinnekjøtt og synes fårepølse er gode greier.

Gammel 02-08-10, 12:31   #77
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det aller meste er jo spiselig. Unntatt banan.

Jepp.

Jeg sliter litt med blåskjell, men har ikke gitt opp ennå.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 12:32   #78
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er lite jeg ikke vil spise selv, og så godt som ingen ting jeg ikke kan skjønne at andre vil spise. Veldig mye av det som nevnet i tråden er jo helt ordinær mat. Jeg skjønner at det er mulig å ikke like kyllingfillét, egg og sushi, men at det skal være vanskelig å skjønne at andre liker det, synes jeg er veldig merkelig.

Jeg liker ikke kokt egg og kunne ikke tenke meg å smake hund eller katt, men jeg synes ikke det er rart at det finnes folk som liker kokt egg eller at hund kan smake godt om man er vant til å betrakte et som mat. (Jeg spiser derimot veldig gjerne hest. )

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 12:37   #79
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er lite jeg ikke vil spise selv, og så godt som ingen ting jeg ikke kan skjønne at andre vil spise. Veldig mye av det som nevnet i tråden er jo helt ordinær mat. Jeg skjønner at det er mulig å ikke like kyllingfillét, egg og sushi, men at det skal være vanskelig å skjønne at andre liker det, synes jeg er veldig merkelig.

Jeg liker ikke kokt egg og kunne ikke tenke meg å smake hund eller katt, men jeg synes ikke det er rart at det finnes folk som liker kokt egg eller at hund kan smake godt om man er vant til å betrakte et som mat. (Jeg spiser derimot veldig gjerne hest. )

Akkurat det satt jeg også og tenkte på i går. Jeg tror mange her kun tenker på det de selv ikke liker å spise og svarer ut fra det. Ellers blir det litt vel rart. Hvem klarer ikke å skjønne hvorfor noen spiser fårepølse, liksom? Det er jo helt vanlig mat.

Hestekjøtt er godt ja, jeg spiste det i Italia. Desverre var jeg nygravid og ekstremt kvalm hele tiden, og etter det har jeg ikke klart å tenke på det engang. Mannen min elsker det.

Gammel 02-08-10, 13:21   #80
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er nok ikke av de tøffeste. Jeg spiser helst ikke agn (blåskjell), og er ikke noe glad i norsk tradisjonsmat (fårikål, "behandlet" fisk (røykt, gravet etc), ribbe, pinnekjøtt).
Men jeg kan godt forstå at andre spiser det.
Det meste handler vel om tradisjon og vaner, tenker jeg. Men mat som ser på deg før du skal spise den? Nope. Husker jeg hadde en kjæreste som likte å gnage på syltelabber. Det skjønner jeg ikke.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.