|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Noen som er med i RCI eller kan bruke fordelen deres gjennom andre?Noen som er med selv eller har familie/venner som er med i RCI? Altså rci.com hvor en har innlogging og kan velge blant tusenvis av hoteller til en rimelig penge? Dette er jo kun for medlemmer, så mange har jo andeler gjennom forskjellige hoteller og sånt for å få være med der. Det er tydeligvis veldig gunstig å kjøpe ekstrauker gjennom dem og nå har vi muligheten til å komme inn i en god avtale for vår del uten å ha noen fast andel i noe fast hotell, så det jeg lurer på er om noen er kjent med systemet og har hatt eller vet om noen som har hatt godt utbytte av det? Sist redigert av Elisabet : 02-08-10 kl 14:11. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Noen som er med i RCI eller kan bruke fordelen deres gjennom andre?Vi har det. Eier i utgangspunktet leilighet i to uker i Ft. Lauderdale, Florida. Dvs. det er svigermoren min som eier og vi som bruker.
|
|
|
#3 |
|
Står på egne ben
Sv: Noen som er med i RCI eller kan bruke fordelen deres gjennom andre?Det er selve systemet jeg lurer på hvordan fungerer og om dere har reist mange andre steder ved å bestille ekstra uker gjennom RCI? Vi sa nei til å kjøpe andel på hotell, men han nå fått en tilbud om en poengavtale. Da slipper vi noe byttefee i det hele tatt siden vi ikke er bundet opp til noe fast hotell. Nå skal vi ha ganske lite poeng vi får i året, så om vi sparer 2 år og låner poeng fra året etter så vi samler 3 år så får vi vel 1 uke en eller annen plass for alle oss 5. Det er tilleggsukene vi er intressert i å kjøpe gjennom dem og evnt. også selge ekstrauker til familie og venner. Det er dyrt for oss 5 og reise på ferie i skoleferien, derfor vurderer vi dette nå. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Noen som er med i RCI eller kan bruke fordelen deres gjennom andre?Var såvidt inne og kikket litt nå. Hva koster herligheten? |
|
|
|
#5 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Noen som er med i RCI eller kan bruke fordelen deres gjennom andre?Bestevenninnen min er, og har vært det i 13 år. De har gode erfaringer og vi har ofte reist sammen med dem for en billig penge og ved å bruke deres bonusuker. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Noen som er med i RCI eller kan bruke fordelen deres gjennom andre?Ja. Hm. Vi har først og fremst brukt leiligheten i Florida, men en gang reiste vi til Gran Canaria og da mener jeg at vi gjorde alt på nettet faktisk. Men de har et kontor i Norge (eller er det i Danmark, ble plutselig usikker) også, de er behjelpelige ved bytting i hvert fall. Vi har dog aldri bestilt ekstra uker, kun byttet inn, så det vet jeg egentlig ikke hvordan fungerer. Og det poengsystemet du refererer til har jeg heller aldri hørt om, så er redd jeg ikke kan hjelpe deg så veldig mye når det gjelder praktiske ting.
|
|
|
#7 |
|
Står på egne ben
Sv: Noen som er med i RCI eller kan bruke fordelen deres gjennom andre?
Det er det som er så vanskelig med dem, for det er kun for medlemmer og en må gjerne kjøpe seg inn på et hotell, og det er gjerne dyrt.
Vi regnet ut at det hadde blitt dyrt om vi skulle kjøpe oss inn og måtte ta opp lån for å betale oss inn med renter og diverse. Da regnet vi ut at det ville koste oss kr 13000,- pr.uke for våre faste uker, men da kunne vi kjøpt rimelige uker i tillegg. Da kommer fly i tillegg. Dette var ikke aktuelt. Da kan jeg like gjerne bruke charter i fellesferien. Binder en seg til en uke (som fritt kan byttes mot et gebyr) så må en også betale mye i årlige serviceavgifter til selve hotellet som påløper hvert år i tillegg til innkjøpsprisen. Dette blir gjerne dyrt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Står på egne ben
Sv: Noen som er med i RCI eller kan bruke fordelen deres gjennom andre?Nå la jeg ut mye info da, men det er greit å få noen andres meninger. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Noen som er med i RCI eller kan bruke fordelen deres gjennom andre?Slik jeg forstår deg har dere brukt 37 500,- for 2 uker på Kreta? Om dette er tilfalle, så synes ikke jeg det var spesielt billig (men jeg misforstår deg kanskje?) |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Står på egne ben
De 37500 er bosted for 7 ukers ferie på prøvemedlemskapet i høysesongen (dvs. 5500 ca. pr uke), men denne prisen blir trukket fra på inngangssummen om vi blir poengmedlemmer i RCI, så da tilsvarer halve medlemskapet at vi har betalt vanlig charterpris for disse 2 ukene, eller som de sier: Vi har fått ferien gratis siden de har trukket fra summen på medlemskapet. De vet å sno seg. Jeg regner annerledes enn dem og regner at denne turen har kostet oss en vanlig chartertur for da tenker jeg videre i forhold til hvor dyrt medlemskapet blir for oss. Fordelen er at hvis dette funker som det skal så kan vi selge ekstrauker til andre, og da kan vi skaffe billig leiligheter og ta 500-1000 ekstra for å "tjene" inn igjen medlemskapet vårt. Allikevel har de vi selger til veldig billig ferie. Det lønner seg mest å bruke andres medlemskap, men jeg må som sagt ha kontroll selv. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Noen som er med i RCI eller kan bruke fordelen deres gjennom andre?Vi ble forsøkt vervet på gata I Los Christianos i forfjor - vi skrapet selvsagt frem tre like symboler på et skrapelodd, og skulle da møte opp et gitt sted dagen etter for en makeløs premie. Jeg er ganske sikker på at det var dette. |
|
|
|
#13 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Noen som er med i RCI eller kan bruke fordelen deres gjennom andre?Vi har vært på flere info-møter med RCI i forbindelse med bonusukene til vennene våre. RCI virker seriøse og med store valgmuligheter, men jeg synes det er dyrt å melde seg inn. Man skal reise MYE før man har spart inn igjen den summen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Leser
|
Med forbehold om at det jeg har vært borte i ikke er anderledes. Man kan også spare mye penger ved å "selge" uker til andre. Men det er klart, da må man jobbe med selgingen også, så det koster i arbeid. Men jeg vet om folk som har gjort dette og gjort det bra. Men som sagt, man må ha tiden til det. Det er som å være slik home-party konsulent, klart man kan tjene penger - mye penger også - men man er nok nødt til å jobbe like mye som i en regulær jobb.
|
|
|
#15 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Noen som er med i RCI eller kan bruke fordelen deres gjennom andre?Det er vel begrenset hvor mange uker man har å selge? Vennene våre disponerer 1 uke pr. år og får som regel 1 bonusuke hvert år. Det betyr at de har 2 uker å selge og å selge pr. uke for så mye mer enn 4000 kr tror jeg er vanskelig. Da har man altså tjent inn igjen 8000,- på ett år og det uten å få brukt fordelen selv. Man skal altså selge noen uker noen år før det lønner seg. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Står på egne ben
Sv: Noen som er med i RCI eller kan bruke fordelen deres gjennom andre?Jeg tar til meg all info, så takk. Jeg ser den med fly og hotell hver for seg og sånn, men vi foretrekker faktisk rutefly på ferie. Jeg synes charter er stressende der alle blir stappet rundt i flokk og lange køer på flyplassen. Svigers er mere av den forsiktige typen som liker at alt er klappet og klart (som charter), men vi skal jo i tilfelle ha medlemskapet mest for vår egen del, men mulighetene for å selge ferieuker til andre er jo der. Vi har ingen bonusuker som må brukes, det er kun ekstrauker, og av de velger vi selv hvor mange eller hvor få uten at det koster noe ekstra. Og en kan få veldig billige turer på ekstra uker. Får vi bare til 2 ferier til i skoleferien rimelig så har vi spart inn hele medlemskapet i forhold til og reist charter, og da kan vi enda bruke medlemskapet i 20 år eller noe sånt. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Står på egne ben
Jeg har vært homeparty konsulent også, så vet det er mye jobb. På nettet sitter jeg jo allikevel og stadig sjekker fly og reiser og alt mulig annet, så mannen sin kommentar var at da kunne jeg isteden bruke tiden på å finne billige ferier for andre og for oss. Sist redigert av Elisabet : 03-08-10 kl 14:18. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
© All rights reserved
|
Hvor mye må dere betale for å melde dere inn på dette stedet da? (Det varierer jo alt etter hvor man kjøper seg inn.) Og hva er prisen pr. år? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Står på egne ben
Sv: Noen som er med i RCI eller kan bruke fordelen deres gjennom andre?Vi har betalt 39 500 i prøvemedlemskapet, så skal vi betale kr 35 000,- i tillegg for å få en poengavtale (15 000 poeng i året om noen kjenner til systemet) + en avgift på ca. kr 1000,- pr. år i 26 år fremover i "plenklippeavgift" til hotellene som jeg kaller det. Da kan vi reise på en gratis uke 3.dje hvert år (siden vi ikke har så mye poeng vi kjøper oss inn med), og kjøpe billige ekstra uker de andre feriene. Med det vi betaler inn på prøvemedlemskapet totalt inkl. alle avgifter så blir det kr 3 900,- i året pr. medlemsår. Dvs. at den gratisuka hvert tredje år vil koste oss ca. 12 000 kroner + fly i høysesongen. Alle ferier utenom dette blir veldig mye billigere. Sist redigert av Elisabet : 03-08-10 kl 14:26. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Leser
|
Så vidt jeg har forstått så avhenger antall uker av hvor stor del man kjøper seg inn med? De har noen ... ehe ... hva skal jeg kalle det? Grunnpakker?
Ja, jeg vet jo at du er en driftig dame, og derfor en av de som jeg tror et slikt konsept passer for.
|
![]() |
|
|