|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å kjøpe og montere bakovervendt bilstolDet er når jeg leser slike tråder at jeg GLEDER meg til neste år, da blir det 3 beltestoler i baksetet, ingen bakovervendte og vi slipper dette med montering og tap av blindsone!!
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å kjøpe og montere bakovervendt bilstol
Alle modellene av Touran fra 2003 til 2010 har lik plass i baksetet. Den oppdaterte 2011-modellen tror jeg er uforandret på dette området. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
maler
|
Jeg _tror_ det. Skal spørre mannen.
|
|
|
#27 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Om å kjøpe og montere bakovervendt bilstolBle bortglemt i morges, men ikke glemt generelt. Skal se om vi får tatt nå etterpå når jeg skal ut. :-) |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Lett rørt
|
Sv: Om å kjøpe og montere bakovervendt bilstolVi hadde iZi kid da vi hadde Touran. Både jeg og mannen hadde mer enn nok plass foran i passasjersetet. (Mannen er 176 cm.)
|
|
|
#29 |
|
IZI Kid ser ut til å være det vi også har - i hvert fall veldig lik. husker ikke helt hva den stolen nøyaktig het og de har etter hvert hatt en del modeller som er ganske like. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Pauset
Sv: Om å kjøpe og montere bakovervendt bilstolDa har vi vært ute og knipset i natten. Siden ungene sover, så tok vi bildet av bilstol uten barn. Men man ser jo at hun har en del å gå på der. Sist redigert av Dronningen : 06-12-12 kl 15:44. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
maler
|
Sv: Om å kjøpe og montere bakovervendt bilstolDronningen, takk! Og herlighet så god beinplass du har - jeg skjønner det rett og slett ikke. Hva kan vi ha gjort da vi monterte den stolen den gangen mon tro, hos oss var det nemlig å sitte på skrå med kneskålene skvist inntil dashbordet. Takk for bilder!
|
|
|
#32 |
|
Pauset
Sv: Om å kjøpe og montere bakovervendt bilstolBaksetene kan som mrc har nevnt justeres 15 cm fram og tilbake. Hvis baksetene står så langt fram de kan, så vil jo framsetet måttet justeres tilsvarende fram. Det ville jo for meg også bety knærne i dashbordet. Kan det ha vært det? |
|
|
|
|
|
#33 |
|
maler
|
Sv: Om å kjøpe og montere bakovervendt bilstolMannen påstår at det var helt tilbake. Jeg begynner å lure på om stolen var skrudd i ekstrem hvilestilling eller noe sånt, var ikke akkurat mye til hjelp den betjeningen som var med oss ut i den butikken.
|
|
|
#34 |
|
Pauset
Sv: Om å kjøpe og montere bakovervendt bilstolJa ikke vet jeg. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Sv: Om å kjøpe og montere bakovervendt bilstolHmm... selv om vi har stolen i hvilestilling betyr det ikke all verdens. Man må ta setet et lite hakk fram eller ta seteryggen bittelitt mer opp... utgjør i praksis like for plassen. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
maler
|
Ja det hadde vi. Damen i butikken sa at den altid måtte skrus helt ut. Stemmer ikke det altså?
|
|
|
#38 |
|
Nei, den må ikke helt ut. Dokumentasjonen: |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Om å kjøpe og montere bakovervendt bilstolDet er akkurat det der jeg ikke liker med det sete. VELDIG mange forhandlere kan ikke montere sete skikkelig. Det er feilmontert mange plasser. Skummelt! |
|
|
|
|
|
#40 |
|
maler
|
Sv: Om å kjøpe og montere bakovervendt bilstolah da har vi forklaringen. Jeg synes setet i seg selv virker veldig ok. Men det er vanskelig der der med setemontering. Og man får ikke så god hjelp man burde få i butikken. Jeg skulle ønske det hadde vært noen steder man kunne kjøre innom og få gjennomgått barnebilsikringen sin hvor de virkelig har peiling.
|
![]() |
|
|