|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
maler
|
Om å kjøpe og montere bakovervendt bilstolDet skal ikke være lett nemlig. 18 måneder gammel gutt skulle flytte fra maxicosi til stor stol. Bilen er en VW touran, og det må være mulig med 2 andre i baksetet hvorav en sitter i beltestol. So far so good. Vi hadde fått med oss at touranen ikke er så lang. Bred nok er den til det meste. Vi hadde også fått med oss at forankringsseler er en utfordring, men akkurat det fant vi en løsning på. Så da trodde vi at utfordringa bestod i å finne en stol som er trygg, står stødig og går inn i bilen uten at det blir for trangt noen steder. Men vi fikk erfare hvorfor man skal ta med bil og barn til butikken for å prøve stol og ikke ta sjansen på å bestille. Vi måtte til og med bytte etter å ha betalt.
|
|
|
#2 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Om å kjøpe og montere bakovervendt bilstolJeg tror Zento hadde gått i Touranen. Den har gått glatt inn i alle biler vi har prøvd den i, fra bittesmå til større.
|
|
|
|
#3 |
|
--
|
Sv: Om å kjøpe og montere bakovervendt bilstolHuff, så kjipt. Jeg sjekket en del før vi kjøpte sete til Touranen og jeg forstod at det ikke var verdens enkleste bil å ha bakovervendt sete i. Brio Zento passer ihvertfall fint i vår 2010 Touran. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å kjøpe og montere bakovervendt bilstolVi har Hi-way i Touran, på passasjersiden. Bak fører har vi Britax kidplus beltestol.
|
|
|
|
#5 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å kjøpe og montere bakovervendt bilstolKan vi ha feilmontert eller noe for vi har aldri hatt noe problem med dette!
|
|
|
#7 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Om å kjøpe og montere bakovervendt bilstol
Vi har dette - og det går helt fint. Selv om det er rimelig trangt i passasjersetet foran, og man må riktignok sitte som om man har svelget et spett. Jeg klarer til og med å sovne der...
|
|
|
|
#8 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
|
|
|
#10 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Om å kjøpe og montere bakovervendt bilstolVi har Hiway i midten bak. Funker som fjell, kommer klar av fremsetene til tross for at mannen er 190.
|
|
|
|
#11 |
|
maler
|
|
|
|
#12 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Om å kjøpe og montere bakovervendt bilstolMinien her sitter i Brio Zento, og jeg er storfornøyd. Dog er det ingen her i byen som forhandler setet. Kjøpte vårt på Levanger. I alle fall var det ingen for halvannet år siden.
|
|
|
#13 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Om å kjøpe og montere bakovervendt bilstolVi har Besafe sitt. IZI eller hva det heter. Ikke isofix-versjonen. Det står bak pasasjersetet. Jeg er ca. 1,70 cm, og det går helt fint, selv 110 mil i ferien. Jeg kan ikke legge ryggen så veldig mye bak, men det er en vanesak. Har 2 Römer kid plus i tillegg. Har som nevnt i en annen tråd her inne fått ordna fester til selene da vi kjøpte bilen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Jeg fatter ikke at du får plass med den stolen bak pasasjersetet. Jeg ser jo mange sier det går greit, men jeg syntes det gikk alt annet enn greit da vi prøvde. Dvs jeg (170 lang) fikk plass med et nødskrik, dog med obligat kneskålmos ved en eventuell kollisjon. Mannen derimot (176 lang) satt i spenn mellom dashbordet og seteryggen. Jeg synes ikke det er spesielt greit å sitte sånn for de voksne foran når man planlegger at denne stolen skal stå sånn noen år.
|
|
|
#15 |
|
Pauset
Sv: Om å kjøpe og montere bakovervendt bilstolKan godt ta bilde av plassen så du får se. Jeg er ikke i nærheten av dashbordet. Hadde i tillegg håndveske, søppelpose og 1,5 liter brus ved bena. Minstemor har også veldig god plass der hun sitter, og kan sikkert som sin bror bruke den til drøyt 3,5 år. Sto stolen helt korrekt og vridd i spenn? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
maler
|
Gosj. Det hadde vært veldig ok å få se bilder. Stolen sto vridd i spenn ja, men noe må jo ha gått galt hvis vi fikk så lite plass i forhold til deg? Jeg har lange bein i forhold til overkroppen, men likevel liksom?
|
|
|
#17 |
|
Pauset
Sv: Om å kjøpe og montere bakovervendt bilstolKan fikse i morgen om jeg husker det. Skal ut med ungan, så får mannen til å ta. Kan ta bilder også av hvordan det er bak, og plassen hun har der. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
maler
|
Det hadde vært supert!
|