|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Passiv
|
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg drikker som regel ikke alkohol om jeg er alene. Ikke av prinsipp, det bare er sånn. Jeg føler ikke for det. |
![]() |
![]() |
#63 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaDet er et spørsmål som kom opp i jobbsammenheng,
![]() |
#64 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaSmirnoff Ice er en flaske på 2,75 dl syrlig "rusbrus" med 4 % alkohol, og inntak av en slik en kan ikke sammenlignes med inntak av en flaske vin.
![]() |
#65 |
I endring
|
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaMed forledre som er alkoholikere så vil jeg jo ikke utsette barna mine for det samme så jeg er ganske håpløs på det der med alkohol, jeg har tint til og kan godt ta en øl mens de er hjemme, men vil helst at de skal sove borte om jeg skal nyte alkohol.
![]() |
#66 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barna
Og som smakar heilt pjuk.
![]() |
![]() |
#67 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg syns ikke det er ok for meg å drikke alkohol med barna til stede. Det har hendt at jeg har tatt meg ETT glass vin når jeg har en venninne på besøk og vi koser oss med noe mat osv.. men det er sjeldent.
![]() |
#69 |
Ferdiglada
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaI min nye svigerfamilie er dei veldig sosiale. Der er det seine grillkveldar med champis til velkomst og vin til maten, og gjerne også en konjakk til kaffien. Ungane springe rundt og har det fortreffelig. Eg må seie at eg likar dette litt sydlandske i min nye familie. Eg ser at mange hadde hatt problem med ein slik setting, men eg kjenne eg er takknemlig for slike kveldar.
![]() |
![]() |
#70 |
Etylbarbital
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg har ikke drukket alkohol alene, men det henger mer sammen med mangel på anledninger enn noe annet. Mannen og jeg drikker vin sammen når vi er alene om ansvaret uten skrupler, så jeg ville ikke ansett det for å være uaktuelt. Jeg kjører ikke etter et glass vin, så da blir det en en spasertur eller taxi til legevakten hvis det skulle være aktuelt.
![]() |
#71 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Signerer.
![]() |
#73 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaDersom jeg hadde likt alkoholholdige greier hadde jeg nok ikke drukket noe om jeg var alene, samme hva. Sammen med mannen skulle jeg gjerne kosa meg med et glass rødvin på lørdagskvelden, men det smaker jo spy.
![]() |
#74 |
Ringskrømt
|
Da ringer man 113.
![]() |
#76 |
Originala
|
Det var tankeløst og sløvt. Vi satt på verndaen i mange timer, pratet, jeg "glemte meg" og vi ble begge overrasket over at vi hadde gjort et så stort innhugg i vinkartongen. Det fikk ingen konsekvenser, og jeg var på ingen måte så beruset at jeg ikke hadde greid å ta meg av Lillemor om noe skulle ha oppstått. Men likevel var det altså godt over grensen for hva jeg synes er greit når man har ansvar for barn, sånn for å være på den sikre siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg drikker vin med barn tilstede. Også om jeg er alene. Men som mange andre sier: jeg begrenser inntaket.
![]() |
#78 |
Originala
|
Jeg liker også å tro det, men om jeg trodde det hadde stått om liv for en av mine nærmeste og det ikke var annen hjelp å få, så ser jeg ikke bort fra at jeg hadde brutt loven. Type vi er på hytta, mobiltelefonen virker ikke og noe virkelig alvorlig skjer et av barna. Jeg hadde prøvd ALT før jeg hadde gitt slipp på dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du fleiper nå? Man kan da ta drosje eller man kan spørre naboer e.l.
![]() |
|
|