Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Alkohol når du er alene med barna

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-10, 21:52   #61
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Alkohol når du er alene med barna

Jeg drikker som regel ikke alkohol om jeg er alene. Ikke av prinsipp, det bare er sånn. Jeg føler ikke for det.

Jeg drikker uten problem alkohol om ungene er våkne. Aldri fyll, men et glass vin eller to er greit.

Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:53   #62
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Kaller du dette en tabbe?

Hva vil du kalle det?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:55   #63
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Det er et spørsmål som kom opp i jobbsammenheng,
jeg bare lurte, ingen formening om hva som er rett eller galt

Jeg drikker i praksis ikke alkohol, og mannen sier at han aldri ville ha drukket mer enn en øl dersom han er alene hjemme. Men jeg er klar over at vi og særlig jeg er dødsens kjedelige
(og jeg vet ihvertfall ikke hva Smirnoff ice er fornoe)

Gammel 16-08-10, 21:57   #64
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Smirnoff Ice er en flaske på 2,75 dl syrlig "rusbrus" med 4 % alkohol, og inntak av en slik en kan ikke sammenlignes med inntak av en flaske vin.

Eller de fåes også i halvlitersbokser, så da blir det jo selvsagt annerledes.

Gammel 16-08-10, 21:57   #65
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Med forledre som er alkoholikere så vil jeg jo ikke utsette barna mine for det samme så jeg er ganske håpløs på det der med alkohol, jeg har tint til og kan godt ta en øl mens de er hjemme, men vil helst at de skal sove borte om jeg skal nyte alkohol.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:58   #66
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Smirnoff Ice er en flaske på 2,75 dl syrlig "rusbrus" med 4 % alkohol, og inntak av en slik en kan ikke sammenlignes med inntak av en flaske vin.

Eller de fåes også i halvlitersbokser, så da blir det jo selvsagt annerledes.

Og som smakar heilt pjuk.

Gammel 16-08-10, 21:59   #67
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns ikke det er ok for meg å drikke alkohol med barna til stede. Det har hendt at jeg har tatt meg ETT glass vin når jeg har en venninne på besøk og vi koser oss med noe mat osv.. men det er sjeldent.

HVa andre gjør bryr jeg meg ikke med, men syns at avhold når man har ansvar for barn er det beste.

Jeg er nok litt miljøskadet fra jeg var liten.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 22:00   #68
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Og som smakar heilt pjuk.

Neida, det smaker fortreffelig! :fjortis:

Gammel 16-08-10, 22:03   #69
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I min nye svigerfamilie er dei veldig sosiale. Der er det seine grillkveldar med champis til velkomst og vin til maten, og gjerne også en konjakk til kaffien. Ungane springe rundt og har det fortreffelig. Eg må seie at eg likar dette litt sydlandske i min nye familie. Eg ser at mange hadde hatt problem med ein slik setting, men eg kjenne eg er takknemlig for slike kveldar.

Gammel 16-08-10, 22:04   #70
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke drukket alkohol alene, men det henger mer sammen med mangel på anledninger enn noe annet. Mannen og jeg drikker vin sammen når vi er alene om ansvaret uten skrupler, så jeg ville ikke ansett det for å være uaktuelt. Jeg kjører ikke etter et glass vin, så da blir det en en spasertur eller taxi til legevakten hvis det skulle være aktuelt.

Gammel 16-08-10, 22:04   #71
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg drikker som regel ikke alkohol om jeg er alene. Ikke av prinsipp, det bare er sånn. Jeg føler ikke for det.

Signerer.

Gammel 16-08-10, 22:06   #72
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Hva vil du kalle det?

Tja, lettsindighet, kanskje? En tabbe tenker jeg på som en dum handling som fikk konsekvenser.

Gammel 16-08-10, 22:06   #73
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Dersom jeg hadde likt alkoholholdige greier hadde jeg nok ikke drukket noe om jeg var alene, samme hva. Sammen med mannen skulle jeg gjerne kosa meg med et glass rødvin på lørdagskvelden, men det smaker jo spy.

Gammel 16-08-10, 22:07   #74
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Men om dokke hadde drukke ET glass vin og noko alvorlig hadde skjedd og det hadde vore svært vanskelig å få til anna skyss, hadde ikkje dokke kjørt på et glass vin?

Da ringer man 113.

Jeg kan drikke en pils eller to, men ikke noe mer.

Gammel 16-08-10, 22:08   #75
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ALDRI kjørt bil på ett glass vin nei.

Gammel 16-08-10, 22:10   #76
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Tja, lettsindighet, kanskje? En tabbe tenker jeg på som en dum handling som fikk konsekvenser.

Det var tankeløst og sløvt. Vi satt på verndaen i mange timer, pratet, jeg "glemte meg" og vi ble begge overrasket over at vi hadde gjort et så stort innhugg i vinkartongen. Det fikk ingen konsekvenser, og jeg var på ingen måte så beruset at jeg ikke hadde greid å ta meg av Lillemor om noe skulle ha oppstått. Men likevel var det altså godt over grensen for hva jeg synes er greit når man har ansvar for barn, sånn for å være på den sikre siden.

Gammel 16-08-10, 22:11   #77
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drikker vin med barn tilstede. Også om jeg er alene. Men som mange andre sier: jeg begrenser inntaket.
Etter hvert er jeg blitt så gammel at jeg begrenser inntaket uansett, fikser ikke å være dårlig dagen etter, det er det ikke verdt.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 22:15   #78
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg hadde ALDRI kjørt bil på ett glass vin nei.

Jeg liker også å tro det, men om jeg trodde det hadde stått om liv for en av mine nærmeste og det ikke var annen hjelp å få, så ser jeg ikke bort fra at jeg hadde brutt loven. Type vi er på hytta, mobiltelefonen virker ikke og noe virkelig alvorlig skjer et av barna. Jeg hadde prøvd ALT før jeg hadde gitt slipp på dem.

Gammel 16-08-10, 22:16   #79
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Nei

Gammel 16-08-10, 22:17   #80
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Ja, egentlig.

Du fleiper nå? Man kan da ta drosje eller man kan spørre naboer e.l.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.