|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
I mål
|
Sv: Alkohol når du er alene med barna
Nei, jeg tenker også at 2 flasker vin er en øvre grense for meg når jeg har våkne barn |
|
|
|
|
|
#42 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg er helt på nett med apan, kjenner jeg:
Vi drikker alkohol når ungene er våkne, og jeg synes det er helt naturlig. Jeg liker ikke at voksne er beruset i nærheten av barna mine, men de vi omgåes kan heldigvis drikke alkohol uten å bli synlig beruset. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkohol når du er alene med barnaMen om dokke hadde drukke ET glass vin og noko alvorlig hadde skjedd og det hadde vore svært vanskelig å få til anna skyss, hadde ikkje dokke kjørt på et glass vin?
|
|
|
|
#44 |
|
Originala
|
Sv: Alkohol når du er alene med barnaJa, jeg synes det er greit å drikke vin selv om jeg er alene med barna. Men inntaket skal selvsagt begrenses, som det alltid skal når barna er hjemme. Jeg brukte opp tabbekvoten min den gangen Ming og jeg satt på terassen langt ut i de sene nattetimer mens mannen var ute og Lillemor sov. Jeg var ikke snydens, men helt sikkert mer beruset enn jeg synes det er greit å være når man har ansvar for barn (det er jo ikke så lett å merke selv bestanding). Lillemor sov hele tiden, det var ikke det. Men det er ganske mange år siden, og det har ikke gjentatt seg siden. Det kommer det heller ikke til å gjøre. :føler jeg må presisere: |
|
|
|
|
|
#45 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg drikker sjeldent, men kunne sikkert ha tatt meg et glass vin vist jeg absolutt måtte likevel om ungene var der. Men ikke mere en et lite glass. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Alkohol når du er alene med barnaTjas - om kjøring, så er det jo ikke noe bedre å drikke om man er to heller da - for da er vi jo bare flere voksne som ikke er kjørbare.
|
|
|
#47 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Alkohol når du er alene med barnaEt glass vin eller to skader ingen. Jeg kan godt drikke det mens barna er hjemme og våkne, men ikke som eneste voksne eller alene når barna har lagt seg.
|
|
|
#48 |
|
I mål
|
Jo antagelig, men jeg ser ikke for meg situasjonen. Hvis noe var så alvorlig, ville jeg antagelig ringt noen, eller ringt ambulanse. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
|
|
|
#50 |
|
intro
|
|
|
|
|
#51 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Alkohol når du er alene med barnaEt glass vin eller to tar jeg, er alenemor så jeg er jo alltid alene.
|
|
|
#52 |
|
intro
|
Kaller du dette en tabbe?
|
|
|
|
#53 |
|
Ekvilist
|
Jeg føler meg gjerne småberuset når jeg har tatt meg et glass, så - nei. Det ville jeg ikke gjort. Hvis man velger å drikke, så synes jeg også at man bør han en plan B om man har barn man ivaretar.
|
|
|
#54 |
|
trenger lading
|
Det skal mye til for at jeg ikke får ambulanse eller annen skyss, men var det liv om å gjøre hadde jeg nok vurdert at jeg kunne kjøre etter et glass vin.
Sist redigert av Svanen : 16-08-10 kl 23:17. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Alkohol når du er alene med barnaÅ kjøre alene med et skadet eller veldig sykt barn i bilen er jo også trafikkfarlig og fryktelig skremmende. Å ikke kunne holde rundt det og passe på.
|
|
|
#56 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Alkohol når du er alene med barnaVi følger ikke prinsippet om alltid en kjørbar voksen til en hver tid. Det hender også vi tar øl eller vin til maten (mens barna er til stede), men det er sjelden jeg greier å drikke opp en hel enhet under et måltid med barn til stede.
|
|
|
#57 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg drikker ikke når jeg er alene, og dermed så drikker jeg ikke når jeg er alene med barna.
|
|
|
|
#58 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
... det er vel mer en fadese.
|
|
|
#60 |
|
ctrl+z
|
Sv: Alkohol når du er alene med barnaNada alkohol når barna er våkne. Ett eller to glass hvis de sover i samme hus. Jeg vet jeg er unødig restriktiv, men arr fra min egen barndom legger føringen.
|
![]() |
|
|