Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du blitt målt til riktig bh-str. noen gang?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du blitt målt for riktig BH-str. noen gang?
Ja 63 55,26%
Nei 51 44,74%
Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-10, 19:46   #101
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du blitt målt til riktig bh-str. noen gang?

Alle med personlig service måler deg. Hos Steen & Strøm, Norsk Undertøismagasin, Det lille Under på Paleet, samt butikken på Aker Brygge.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 20:12   #102
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Alle med personlig service måler deg. Hos Steen & Strøm, Norsk Undertøismagasin, Det lille Under på Paleet, samt butikken på Aker Brygge.

Takk!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 13:57   #103
Koiane
hullteppe

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Koiane har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg slutter her og sletter derfor alle mine 21 innlegg

Koiane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 01:38   #104
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Men kan en a bli en b? Kan den virkelig det? Og hva hvis den ene er en a+ og den andre en a-?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 02:13   #105
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Men kan en a bli en b? Kan den virkelig det? Og hva hvis den ene er en a+ og den andre en a-?

En A kan bli til en D, om så, hvis BH-en har vært feil nok i utgangspunktet. Langt de fleste voksne kvinner som bruker A burde egentlig hatt B eller C. (Jeg sier ikke at det ikke finnes voksne kvinner med "ekte A-cup". Jeg sier bare at det finnes veldig mange fler med feil BH-størrelse.)

På et annet forum leste leste jeg om en dame som var så lei av å aldri finne BH-er i sin størrelse: 95A. Og henne trengte jeg ikke se bilde av en gang for å slå fast at brukte feil størrelse. 95A tror jeg nemlig er en anatomisk umulig størrelse. Det er normalt ikke mulig å være så stor over brystkassen og ha så små pupper. Litt som at det normalt ikke er mulig å være en størrelse 48 i gensre og 36 i bukser. Nå så jeg aldri den aktuelle damen, men skal jeg gjette hadde hun passet langt bedre i en 85C eller D.

Sist redigert av Teofelia : 21-08-10 kl 02:20.
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 12:24   #106
mylady
Aktiv

mylady sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
mylady er litt kul
Standard

Jeg brukte tidligere 75D for det var eneste som passet i HM og Lindex o.l, men etter jeg målte meg fikk jeg størrelse 65/70E. Nå har jeg gått opp litt i vekt siden den gangen, så før graviditeten var jeg 70F. Nå bruker jeg ammebh i størrelse 70H(!), håper virkelig at puppene krymper litt etter ammingen.

I Trondheim har de en undertøybutikk som heter SHE, men jeg har vært der 3-4 ganger å fått elendig service. De sto nesten å gjorde narr av meg mens jeg sto å prøvde og fant feil størrelse.
Men i Verdal (1 1/2 time nord for Trondheim) har de en undertøybutikk som heter Cinderella, der er jeg kjempefornøyd! Hun fører Freja og Fantasie, som har veldig god passform. Og vis du vil ha noe hun ikke har inn i butikken, så bestiller hun opp for deg. Der er det service!

mylady er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 12:55   #107
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eh...nei, men burde kanskje?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 13:56   #108
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Eh...nei, men burde kanskje?

Hvis BH-en går lenger opp på ryggen enn foran, eller hvis du har "dobbeltpupper" i den BH-en du bruker, eller får gnagsår på puppene, eller puppene holder BH-en ute fra kroppen (sånn at den ikke går helt inntil bysten under puppene), så bør du absolutt vurdere det, ja. Det kan gjøre underverker for de antrekkene du har også.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 16:51   #109
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jadda, på Change, der fikk de meg til å være en 65 dobbel G Jeg endte med en 75 F i stedet. Synes 65 ble for trangt, litt tvangstrøyeaktig. Kan ikke fatte at dette er størrelser som er gjeldende for andre merker enn Change sine. Får prøve på Lindex eller noe neste gang.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 17:09   #110
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes change er små i cupen hvertfall

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 02:49   #111
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jepp, har blitt målt et pgar ganger;på Bravissimo i London, La Lina og Change i Oslo. Alle blir vel enige om noenlunde det samme: 75 G eller 80 F/FF. (Varierer litt etter modell og merke)

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 11:16   #112
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har blitt målt og hadde riktig på den ene puppen, den andre var større, men jeg skulle bruke cupen til den minste puppen. BH`en som jeg kjøpte var rett og slett vidunderlig å ha på seg, men så kostet den rundt kr 800,- så jeg er igrunn glad jeg ikke hadde røsket til meg en av hver farge da jeg skulle betale. Den er nå over 2 år gammel, godt brukt!! og like fin!!

Gammel 22-08-10, 11:49   #113
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Ja, det har jeg.

Men jeg trenger nok en my måling nå. :minus 20 kg:

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 12:11   #114
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du blitt målt til riktig bh str noengang?

Ja, og jeg endte med det jeg alltid har kjøpt.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 12:13   #115
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, ble målt på LaLina for 3 (?) år siden. Ble en 70G. Tror ikke jeg har forandret størrelse

Gammel 22-08-10, 20:16   #116
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Har blitt målt og hadde riktig på den ene puppen, den andre var større, men jeg skulle bruke cupen til den minste puppen. BH`en som jeg kjøpte var rett og slett vidunderlig å ha på seg, men så kostet den rundt kr 800,- så jeg er igrunn glad jeg ikke hadde røsket til meg en av hver farge da jeg skulle betale. Den er nå over 2 år gammel, godt brukt!! og like fin!!

Jeg fikk beskjed om det motsatte, å bruke størrelsen som passer den største. Ellers vil jo den store tyte ut..?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 21:35   #117
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg fikk beskjed om det motsatte, å bruke størrelsen som passer den største. Ellers vil jo den store tyte ut..?

Til meg prøvde de å selge en som var for stor til begge puppene - samt noen ganske drøye innlegg som kunne fylle ut det manglende. De hadde én BH under D-cup i min omkrets. Konklusjonen min var i alle fall at jeg heller kjøper BH-er til en brøkdel av prisen på HM og Lindex, ettersom de både passer og er finere enn dem jeg skrantet rundt i på La Lina.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 21:46   #118
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gikk fra 85 C til 70 FF/G etter en måling hos La Lina for 3 år siden.

Jeg har kjøpt noen dyre og deilige BH'er der og siden har jeg kjøpt på ebay og bravissimo-com.

Jeg har ikke hatt nakkevondt-hodepine siden jeg fikk riktig BH. Klær sitter finere og hele puppen + alt omkring er inni cupen og ikke omkring.

Ingenting er tristere enn å se et par OK pupper som slenger rundt i en for liten cup slik at en god del av puppen er over cupen, vidden rundt er for stor så den er ikke inntil mellom puppene, den går opp i ryggen og all tyngde henger på skuldrene.

En riktig BH løfter puppene opp og gjør deg tynnere rundt livet også i tillegg til å avlaste skuldrene.

Gammel 22-08-10, 21:50   #119
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Her tyter intet!

Bruker BH som går over hele puppen, ikke halve så resterende tyter!

Gammel 22-08-10, 21:51   #120
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har for øvrig blitt målt til feil størrelse på Netty's i Bergen (Kløverhuset).

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.