|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Er det Rancilio som er best?Av de kaffemaskinene som ikke er pod-basert?
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er det Rancilio som er best?Den er best.
![]() |
#3 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Er det Rancilio som er best?JA!
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Er det Rancilio som er best?Takk for svar.
![]() |
#6 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Er det Rancilio som er best?Eia: Kan man ikke bruke ferdigkvernet kaffe?
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Er det Rancilio som er best?Vi har, og jeg syntes den er lett å bruke, men så hadde vi da også hatt en annen espressomaskin i hus i åtte år før vi byttet til Rancilio. Det var ikke noen særlig komplisert overgang fra en maskin til en annen. Tvert i mot er det veldig mye lettere å lage god kaffe på Rancilioen enn det var på den gamle fra FrancisFrancis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Er det Rancilio som er best?Takker for svar. Skal bringe det videre til mannen.
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Er det Rancilio som er best?
Jo, det kan man, men da skal du treffe ganske godt med typen for å finne en som er malt akkurat passe. Det er forskjell fra maskin til maskin (og fra kaffetype til kaffetype) hva som gir best resultat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Er det Rancilio som er best?Nå får jeg bare håpe at mannen klarer å fikse lekkasjen i badekaret, da skulle han nemlig få lov til å kjøpe kaffemaskin i stedetfor nytt badekar.
![]() |
#12 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Er det Rancilio som er best?Aha, så det er sånn det henger sammen, Teo. Da aner jeg at det blir kvern i samme slengen gitt.
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er det Rancilio som er best?Her kan du bestille ordenlig tamper fra, til og med med familiens våpenskjold om du vil.
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
Jepp, og innkjøring av ny kaffemaskin og kvern kan være gøyal.
Sist redigert av Tallulah : 24-08-10 kl 11:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bedreviter
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Er det Rancilio som er best?Får overlate innkjøringsjobben til mannen.
![]() |
#17 |
Permakulturell
|
Sånn var vi også. Herregud, som vi drakk kaffe. Og ikke ante vi noe om koffeinnivåene i Arabica versus Robusta heller.
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er det Rancilio som er best?Au, Robusta har jeg vonde minner med. Jeg drakk en gang 5 doble en sen kveld, sov ikke på to netter, vasket hele butikken jeg jobbet i, og har ikke kunnet drikke kaffe omtrent siden.
![]() |
#19 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det Rancilio som er best?Jeg skulle inn og anbefale Gaggia-maskiner også, men ble sittende og le av hypre kaffetestere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det Rancilio som er best?Mens jeg er mer enn fornøyd med vår lowline (lowlife?) Krups Orchestra, som bare har fem innstillinger på kverna, men som til gjengjeld gjør alt selv så lenge den får påfyll av bønner og vann i ny og ne (og blir tømt for grut, seff). Men så gidder ikke jeg knøttsmå espressoer og fancy moccalattedecaffrappuwannabeshait heller, jeg vil ha store krus med brennvarm svart kaffe. Og Dragen er fornøyd med en dråpe kaffe i en kembokopp med melk når hun er på besøk, så da blir det neppe noen ny maskin på oss.
![]() |
|
|