Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Et litt "klamt" spørsmål

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-10, 08:40   #81
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt "klamt" spørsmål

Blir spennende å se om du i det hele tatt får tilbake pengene. Jeg tviler litt. Og skulle du få dem så vil det ta tid tipper jeg. Jeg blir skikkelig overrasket om jenta di faktisk har de pengene med hjem fra skolen i dag. Tipper unnskyldningen er at hun ikke rakk minibanken eller at jenta hadde glemt dem hjemme. Og dagen etter er det en annen unnskyldning.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 08:51   #82
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjipt!

Både å ikke få pengene, og å måtte forholde seg til mennesket framover.

Gammel 24-08-10, 09:03   #83
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herlighet! Godt at du har sagt så tydelig fra, dette var en merkelig fremgangsmåte.

Gammel 24-08-10, 10:20   #84
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg hadde oppfattet dette som en såpass merkelig henvendelse fra en jeg ikke kjente noe særlig, at jeg bare hadde sagt nei, dessverre. At hun nå spør om å utsette tilbakebetalingen en hel måned gjør det jo enda mer tvilsomt. Sirkus er ikke noe man MÅ om man ikke har penger.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 10:23   #85
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Anyway.

Ift barnehagebetaling og sånn, så er det jo ikke sånn at man plutselig en dag nekter barna å gå i barnehage. Iallefall ikke her. Foreldrene får (flere) brev om advarsler, og jeg har personlig alltid ringt og tatt en prat med de foreldrene som står i risiko for å miste plassen for manglende betaling.

Det er nok sånn det fungerer overalt, men noen ganger blir jaggu ikke begge foreldrene ringt, gitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 15:22   #86
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er nok sånn det fungerer overalt, men noen ganger blir jaggu ikke begge foreldrene ringt, gitt.

Det kan jeg levende se for meg ja.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 15:47   #87
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

500 kroner hadde jeg glatt lånt ut. Det er ikke mer penger enn at det går greit om det ikke blir lånt tilbake, og så hadde jeg liksom gitt henne litt kred i utgangspunktet og så hadde jeg om det ikke var gitt tilbake hatt veldig god grunn til å slippe mer mas.

Gammel 24-08-10, 17:26   #88
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Litt pussig, og veldig vanskelig å si nei. Lykke til med å få de tilbake!!

Gammel 24-08-10, 20:16   #89
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det var ikke det jeg skrev da - jeg skrev lånt bort. Forøvrig har jeg lånt penger. Ikke fordi jeg har vært blakk, men fordi jeg har glemt av pengene mine hjemme (skjer overraskende ofte), ikke har småpenger etc etc. Jeg låner jo indirekte penger av folk de gangene de legger ut for billetter og sånn for meg - men det blir jo noe annet.

Jeg mente det i den forstand at jeg leste feil første gangen jeg leste det du skrev, altså.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 20:19   #90
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Selvfølgelig kan man komme opp i situasjoner der man låner penger av andre av og til? Jeg blir overrasket over at folk blir overrasket over det. Vi låner helst ikke penger av andre, men jeg har et par ganger lånt større beløp av ei god venninne. Hun tilbød seg forøvrig å låne meg pengene begge gangene (eller i hvert fall den første, husker ikke helt andre gangen). Det var da jeg måtte ha nytt bilsete til yngste, samt ny vogn til ham litt senere. Vi var skrapa men trengte virkelig de tingene, og jeg visste jeg fikk skattepenger på konto noen måneder etter, og betalte selvsagt alt tilbake samme dag som skattepengene kom. Jeg hadde gjort det samme for henne og for alle mine nære venninner eller familie uten å blunke.
Det blir selvsagt noe annet med lite kjente/ukjente mennesker slik som i HI.

Men - man vet jo som regel i forkant at man trenger nytt sete eller vogn, og da mener jeg at da får man spare seg opp penger. (Altså, JEG mener at JEG ville gjort det) Jeg ville aldri spurt ei venninne om å låne penger til sånt, man da er du bare heldig som har ei venninne som vet om situasjonen deres og kan hjelpe dere.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 20:28   #91
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Men - man vet jo som regel i forkant at man trenger nytt sete eller vogn, og da mener jeg at da får man spare seg opp penger. (Altså, JEG mener at JEG ville gjort det) Jeg ville aldri spurt ei venninne om å låne penger til sånt, man da er du bare heldig som har ei venninne som vet om situasjonen deres og kan hjelpe dere.

Søstra mi (da etablert med tre barn) lånte 30 000 av meg for å kjøpe bil da jeg var 18. - så det finnes noen som låner til ganske så store ting altså.

(jeg fikk dog pengene tilbake - men ikke i en jafs - så det ble en dårlig deal for meg, rett og slett fordi 2500 i x antall måneder lettere forsvinner enn 30 000 plassert i banken - men jeg lærte, jeg lærte)

Gammel 24-08-10, 22:19   #92
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Pengene kom i dag! Jeg ble så overrasket at jeg måtte sjekke om lappen var ekte.

Men dette gjør jeg ikke en gang til. Det blir rett og slett en litt for merkelig stemning.
Jeg var ikke avhengig av å få pengene tilbake, men jeg gir liksom ikke bare bort 500 kr heller.
Og de er ikke verre stilt enn at de rett før helgen kjøpte både sekk, trippel pennal og klær, så da går det mer på økonomistyring, vil jeg tro.

(Sikkert en grunn til at hun ikke har minibankkort. )

Gammel 24-08-10, 22:22   #93
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flott at pengene kom tilbake "allerede" i dag. Det hender folk overrasker positivt også. Det er bra.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 22:25   #94
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Så flott at det ordnet seg. Bra at du sa fra at det ikke var greit å vente, for da ville hun nok satset på at det hele bare gikk i glemmeboken! :dårlig erfaring:

Gammel 24-08-10, 22:34   #95
Filimo
Fullverdig medlem

Filimo sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: På landet ♥
Filimo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Så bra at det ordnet seg.
Og i mellomtiden har vi lært alle mann/damer.
Jeg hadde nok blitt så satt ut at jeg også sikkert hadde sagt ja, men spørs om vi hadde takket ja til en sirkustur med dem senere...

Gammel 24-08-10, 23:58   #96
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Så fint at du fikk pengene tilbake

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 00:44   #97
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Pengene kom i dag! Jeg ble så overrasket at jeg måtte sjekke om lappen var ekte.

Men dette gjør jeg ikke en gang til. Det blir rett og slett en litt for merkelig stemning.
Jeg var ikke avhengig av å få pengene tilbake, men jeg gir liksom ikke bare bort 500 kr heller.
Og de er ikke verre stilt enn at de rett før helgen kjøpte både sekk, trippel pennal og klær, så da går det mer på økonomistyring, vil jeg tro.

(Sikkert en grunn til at hun ikke har minibankkort. )

godt du fikk igjen pengene dine. Og jeg blir stadig forundret over hvordan man da prioriterer. Man betaler vel gjelden din før man drar på shopping? ihvertfall den type shopping hun valgte.

Gammel 25-08-10, 18:04   #98
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt at dette er ute av verden, ja.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.