Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Et litt "klamt" spørsmål

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-10, 20:19   #1
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et litt "klamt" spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Selvfølgelig kan man komme opp i situasjoner der man låner penger av andre av og til? Jeg blir overrasket over at folk blir overrasket over det. Vi låner helst ikke penger av andre, men jeg har et par ganger lånt større beløp av ei god venninne. Hun tilbød seg forøvrig å låne meg pengene begge gangene (eller i hvert fall den første, husker ikke helt andre gangen). Det var da jeg måtte ha nytt bilsete til yngste, samt ny vogn til ham litt senere. Vi var skrapa men trengte virkelig de tingene, og jeg visste jeg fikk skattepenger på konto noen måneder etter, og betalte selvsagt alt tilbake samme dag som skattepengene kom. Jeg hadde gjort det samme for henne og for alle mine nære venninner eller familie uten å blunke.
Det blir selvsagt noe annet med lite kjente/ukjente mennesker slik som i HI.

Men - man vet jo som regel i forkant at man trenger nytt sete eller vogn, og da mener jeg at da får man spare seg opp penger. (Altså, JEG mener at JEG ville gjort det) Jeg ville aldri spurt ei venninne om å låne penger til sånt, man da er du bare heldig som har ei venninne som vet om situasjonen deres og kan hjelpe dere.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 20:28   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Men - man vet jo som regel i forkant at man trenger nytt sete eller vogn, og da mener jeg at da får man spare seg opp penger. (Altså, JEG mener at JEG ville gjort det) Jeg ville aldri spurt ei venninne om å låne penger til sånt, man da er du bare heldig som har ei venninne som vet om situasjonen deres og kan hjelpe dere.

Søstra mi (da etablert med tre barn) lånte 30 000 av meg for å kjøpe bil da jeg var 18. - så det finnes noen som låner til ganske så store ting altså.

(jeg fikk dog pengene tilbake - men ikke i en jafs - så det ble en dårlig deal for meg, rett og slett fordi 2500 i x antall måneder lettere forsvinner enn 30 000 plassert i banken - men jeg lærte, jeg lærte)

Gammel 24-08-10, 22:19   #3
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Pengene kom i dag! Jeg ble så overrasket at jeg måtte sjekke om lappen var ekte.

Men dette gjør jeg ikke en gang til. Det blir rett og slett en litt for merkelig stemning.
Jeg var ikke avhengig av å få pengene tilbake, men jeg gir liksom ikke bare bort 500 kr heller.
Og de er ikke verre stilt enn at de rett før helgen kjøpte både sekk, trippel pennal og klær, så da går det mer på økonomistyring, vil jeg tro.

(Sikkert en grunn til at hun ikke har minibankkort. )

Gammel 25-08-10, 00:44   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Pengene kom i dag! Jeg ble så overrasket at jeg måtte sjekke om lappen var ekte.

Men dette gjør jeg ikke en gang til. Det blir rett og slett en litt for merkelig stemning.
Jeg var ikke avhengig av å få pengene tilbake, men jeg gir liksom ikke bare bort 500 kr heller.
Og de er ikke verre stilt enn at de rett før helgen kjøpte både sekk, trippel pennal og klær, så da går det mer på økonomistyring, vil jeg tro.

(Sikkert en grunn til at hun ikke har minibankkort. )

godt du fikk igjen pengene dine. Og jeg blir stadig forundret over hvordan man da prioriterer. Man betaler vel gjelden din før man drar på shopping? ihvertfall den type shopping hun valgte.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.