Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bruksanvisning i underkjole

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-10, 11:28   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Bruksanvisning i underkjole

Jeg har en kjole som trenger underkjole. Jeg har også en underkjole som jeg har brukt én gang. Den minnet veldig om en trøye etterhvert. Som i at den måtte dras ned hvert tredje skritt ca.

Den kjole som trenger underkjole trenger det fordi den er gjennomsiktig uten, ikke for å holde noe egentlig. Men det gjør ikke noe om den slumper til å omforme meg til en supermodell mens den først er i gang - sålenge den ikke sklir oppover.

Kjolen er en tynn ullkjole.

Lær meg - hva skal jeg ha?
Den må passe til en dame som har spist opp maten sin og er lang.

Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 11:33   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruksanvisning i underkjole

Trenger det samme så må bare få med meg hvilke tips du får.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 11:33   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HVa du skal ha, skal jeg ikke uttale meg om, men om du opplever at stoffet blir statisk mot ull, så kan du blande ut tøymykningsmiddel i vann og spraye på underskjørtet. det fjerner endel av det statiske om ikke annet.

Gammel 25-08-10, 13:34   #4
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har disse fra Sparkjøp:

samt kjøpte nylig en hvit fra Cubus. De holder jo ikke inn noe, de gjør bare at kjolen faller finere. Hvis det er litt utringing på kjoler, så synes også litt av kanten sånn til pynt. Den første er mer for heldekkende kjoler, mens den andre er for litt mer åpne kjoler og kortere kjoler.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 13:48   #5
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg kjøpte to i sommar, ein billig-billig på Lindex, og ein som prøver å klemme meg i fasong. Den første er ganske laus og ledig, den andre er ettersittande og hudfarga (ikkje så lekker nei, men praktisk). Begge to held seg på plass og kryp ikkje oppover. Særlig ikkje den stramme. Trur kanskje du har kjøpt ein underkjole som er av feil type? Reagerer den med ullkjolen?

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 13:50   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri hatt et underskjørt eller en underkjole som ikke har krøpet oppover.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 13:59   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har ikke prøvd den underkjolen jeg har med ullkjolen. Jeg prøvde den med en jerseykjole - og har aldri brukt den siden.

Kanskje jeg kan henge sånn lodd som man har på duken ute nederst?

Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 14:05   #8
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men kva type underkjole har du? Kva stoff er det? Er skjørtet vidt eller smalt?

Gammel 25-08-10, 14:05   #9
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Bruk lodd.

Jeg har en opprinnelig nattkjole fra Lindex som er i et utrolig glatt materiale. Denne kjolen er også så vid at den ikke sitter inntil lår/rompe/hofter. Den henger ned av seg selv. Dermed er den også min favorittunderkjole, den får ullkjoler til å glatte seg ut.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 14:07   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Den jeg har er en sånn trang fra Lindex som skal stappe meg pent. I sånn trangtstoff - nylon eller noe.

Også har den sånn gummi nederst som det er på sykkelshorts eller på stayups. Men den glir opp likevel.

Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 14:09   #11
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Vel, den eg har best erfaring med er den vide - kanskje du skal prøve ein som er meir som dei Dronningen viser i sitt innlegg?

Gammel 25-08-10, 14:11   #12
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes den nederste Dronningen viser ser bra ut. Ikke særlig lang, men vid. Om den er vid og glatt går det greiest.

Jeg har en billig en som er trang (ikke formende, men figurnær), og den er ikke så god. Men den er så kort at jeg kan ha de korteste kjolene mine. Og det må jeg noen ganger.

Fake it 'til you make it
Gammel 25-08-10, 14:13   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tror den bør være lang, egentlig. Siden kjolen er litt gjennomsiktig så blir det vel finest om den er ca på lengde med kjolen?

Bestiller man litt stor så den ikke henger seg opp over rompa eller?

Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 16:02   #14
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Siden når er det feil med gjennomsiktige kjoler?

Gammel 25-08-10, 16:04   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Siden når er det feil med gjennomsiktige kjoler?

Alt til sin tid, vet du.

Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 16:18   #16
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

Bestille litt stor er lurt tror jeg, med mindre kjolen du skal ha den under er trang.

Fake it 'til you make it
Gammel 25-08-10, 16:23   #17
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Og det er så klart nylonstrømpebukse til?

Gammel 25-08-10, 16:28   #18
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg har den nederste fra Sparkjøp som Dronningen la inn bilde av. Jeg kjøpte den i større størrelse enn jeg egentlig bruker, og har aldri opplevd at den har krøpet oppover. Billig er den også, så du kan jo evnt forsøke. Finnes forresten i både sort og hvit.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 16:32   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Og det er så klart nylonstrømpebukse til?

Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 17:49   #20
Dronningen
Pauset

Standard

Hm...

Nei jeg har heller ikke kjoler som kryper opp. Men som nevnt over her så har også jeg litt vide kjoler. Tror jeg bestilte 44 (og er str 42) , og de var ganske løse rundt. Litt store i str. Liker begge de to typene fra Sparkjøp, og rimelige er de jo også. Til hvert sitt bruk. Den fra Cubus som jeg kjøpte sist var mer kroppsnær ja. Ikke like behagelig, men fin var den jo, og gjorde forsåvidt jobben.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:58.