Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Trenger tips om koselig lunsjsted i Oslo

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-10, 00:04   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trenger tips om koselig lunsjsted i Oslo

Mannen og jeg skal lunsje sammen i morgen, og jeg trenger tips om et koselig sted - gjerne hvor de har et utvalg småretter.

Noen tips?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 00:24   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips om koselig lunsjsted i Oslo

Du, det leter jeg etter hver gang jeg er i Oslo, men det er skralt til å være en hovedstad, synes jeg. Det er mer i Stavanger, til og med. Kanskje det er noen på Løkka eller noe, men jeg trenger å spise i området Oslo S - Slottet. Tynt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 00:28   #3
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor i byen da?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 00:28   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i nodee, uansett måltid

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 01:56   #5
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Hvor i byen da?

Hvor som helst. Vi har fri og har bil!

Gammel 07-10-10, 08:12   #6
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Om dere ikke har det travelt: Fyret på Youngstorget. Oppe på balkongen der.

Danske småretter, trivelig lokale, virkelig godt øl. Men altså tidvis sirup i rumpa og solbriller på de ansatte.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 08:19   #7
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Delikatessen nederst på løkka. Veldig bra tapas!

Gammel 07-10-10, 08:24   #8
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Delikatessen nederst på løkka. Veldig bra tapas!

Det hadde jeg tenkt å foreslå også!

Gammel 07-10-10, 11:11   #9
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mat og Mer på Bjølsen eller Sagene Lunsjbar.

:lokalpatriot:

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 11:14   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det sånn at spisestedene i Oslo er veldig spredt? Jeg merker at jeg ikke er vant til å gå så langt for å finne spisesteder. Jeg sliter ofte med å finne gode steder.

Gammel 07-10-10, 11:31   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth

Er det sånn at spisestedene i Oslo er veldig spredt? Jeg merker at jeg ikke er vant til å gå så langt for å finne spisesteder. Jeg sliter ofte med å finne gode steder.

Oslo S - Slottet er jo "turiststrekningen", så der er det liksom ikke mye å ta av som er noe. Ikke så mange av oss som bor i Oslo som spiser der særlig ofte, tror jeg.... De gode og fine og sjarmerende stedene ligger i stor grad i lokalmiljøene, type Løkka, Sagene og slikt.

Av gode steder jeg liker som er mer sentrumsnære, er det verdt å nevne Tekehtopa på St Olavs plass (? tror jeg det heter). Jeg liker også alle Åpent Bakeriene, det ligger et par rett bak slottet, dog er jeg mest på Sandaker. Jeg har tidligere vært litt på Coco Chalet, og det ligger rett ved Steen og Strøm og ble i sist anmeldelse omtalt som en perle i et ellers begredelig strøk for god og hyggelig matbit. Oppe i Ullevålsveien ligger jo blant annet Pascal, som også har vært et fint sted.

Og Fyret på Youngstorget er bra ja, og det er jo veldig sentralt så lenge man bare avviker litt fra Karl Johan.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 11:39   #12
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pascal i Tollbugata er jo ikke store omveien fra Karl Johan evtentuelt.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 11:43   #13
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Åpent bakeri bak slottet avbefales akkurat til lunsj, med mindre dere vil sitte på fanget til noen. jeg kan anbefale Kafe Caffe (eller noe sånt) i Parkveien. Litt lenger bort i gata, rett ved trikkestoppet.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 11:50   #14
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

http://www.tullins.no/

Her har de god og rimelig mat til en OK pris.

Den retten som heter Club Sandwich er min favoritt - men jeg skylder å legge til at det strengt tatt ikke er en Club Sandwich. Mer type kyllingwok i brød. Men veldig godt er det.

Gammel 07-10-10, 12:20   #15
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Jeg blir aldri lei av Bølgen og Moi på Briskeby.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 18:33   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan

er det verdt å nevne Tekehtopa på St Olavs plass

Men der er jo akustikken helt grusom. Men kan sitter tre cm unna hverandre og ikke høre et pip av hva den andre sier. Dessverre, for stedet ellers er veldig ok.

Takk for tips. Jeg får ta de med til siden en gang. Verken mannen eller jeg var sultne rundt lunsjtider, så vi dro hjem i stedet. Skikkelig dumt, men jeg håper vi får sjansen igjen senere. Vi hadde for øvrig tenkt oss på Nodee. Men nå skal jeg altså huske disse tipsene.

Gammel 07-10-10, 23:26   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Oslo S - Slottet er jo "turiststrekningen", så der er det liksom ikke mye å ta av som er noe. Ikke så mange av oss som bor i Oslo som spiser der særlig ofte, tror jeg.... De gode og fine og sjarmerende stedene ligger i stor grad i lokalmiljøene, type Løkka, Sagene og slikt.

Skjønner. Men litt synd, for jeg kommer ofte med flytoget og skal i retning andre enden av Karl Johan, og da har jeg ofte dårlig tid og må ha mat. Jeg er alene i disse tilfellene, og jeg spiser ikke brød, om det skulle være av betydning. Så jeg blir kjempeglad for tips.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:20.