Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ammetelt: Smart eller teit?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-10, 22:24   #21
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ammetelt: Smart eller teit?

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Jeg kunne godt ha flashet hele puppen om jeg ville, det er jo ikke størrelsen det kommer an på. Noen drar jo opp skorta til under haka før de legger babyen inntil, og de jeg har sett gjøre dette hadde tilfeldigvis store pupper.

Jeg bryr meg ikke, jeg sa at jeg skjønner at noen kan føle seg brydd.

Ok. Jeg ser den. Syntes bare du beskrev ammedamene med store pupper på en lite sjarmerende måte. Det er ikke tvil om at det kan være litt vanskelig med diskresjon og store pupper, men trist om noen skal føle de "må" bruke telt, fordi andre blir støtt.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 22:28   #22
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg kunne godt ha flashet hele puppen om jeg ville, det er jo ikke størrelsen det kommer an på. Noen drar jo opp skorta til under haka før de legger babyen inntil, og de jeg har sett gjøre dette hadde tilfeldigvis store pupper.

Jeg bryr meg ikke, jeg sa at jeg skjønner at noen kan føle seg brydd.

Jeg har sett damer (ganske mange ganger, faktisk) som har lufttørket puppene på kafé etter særdeles lite diskret amming, så jeg skjønner hva du mener. Det synes til og med jeg var ganske forstyrrende.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 22:29   #23
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Ok. Jeg ser den. Syntes bare du beskrev ammedamene med store pupper på en lite sjarmerende måte. Det er ikke tvil om at det kan være litt vanskelig med diskresjon og store pupper, men trist om noen skal føle de "må" bruke telt, fordi andre blir støtt.

Mente ikke å støte noen, altså. Som sagt, så var det nok helt tilfeldig at de som flashet puppene hadde store pupper. Jeg synes det er unødvendig, ja, små eller store pupper. Et tilfelle var på ferga i verste rushet,- damen dro opp t-skjorta og frem spratt en bh-løs pupp i stor størrelse. Jeg satt midt i mot og så på den søte lille babyen hennes. Skvatt litt og tenkte at man er jammen forskjellig når det gjelder sjenanse/vise pupp/hud.

Gammel 09-10-10, 22:30   #24
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Signerer floksa helhjertet!

Gammel 09-10-10, 22:31   #25
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg har sett damer (ganske mange ganger, faktisk) som har lufttørket puppene på kafé etter særdeles lite diskret amming, så jeg skjønner hva du mener. Det synes til og med jeg var ganske forstyrrende.

Der er i alle fall min grense passert, og jeg har ammet overalt, sittende, stående og gående. Man kan jo lufte puppen hjemme.

Gammel 09-10-10, 22:32   #26
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Der er i alle fall min grense passert, og jeg har ammet overalt, sittende, stående og gående. Man kan jo lufte puppen hjemme.

I den betydning av at jeg aldri hadde kommet til å lufte puppen på offentlig sted.

Gammel 09-10-10, 22:39   #27
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Jeg synes faktisk ikke det var så tullete produkt, jeg. Jeg har store pupper som jeg måtte støtte opp med den ene hånden mens jeg holdt hodet til babyen med den andre, og det var uunngåelig at ganske mye pupp syntes. Jeg ammet dessuten stort sett i tvillingstilling så da skjulte ikke ungen mye av puppen heller. Mye mer pupp ble flashet enn jeg egentlig var komfortabel med, men ungene måtte jo ha mat. Dra litt genser ned over puppen funktet i 10 sekunder før det måtte flyttes for å få bedre tak igjen, helseteppe over skulder og ned over hodet på babyen likeså.

Gammel 09-10-10, 22:58   #28
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Om man ikke ønsker å flæsje puppestellet for omverden når man ammer, så finnes jo ammetopper av ulike slag. Og om man føler at man må gjemme seg helt, så er det helt supert å amme med elastisk sjal.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 23:06   #29
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde godt kunnet funne på å kjøpe noe sånt. Jeg hater å amme offentlig, jeg hater å flashe puppen, jeg hater at babyen virrer med hodet og oppfører seg som at hun er på kafe og skal ha seg en liten sånn nipp innimellom og at puppen henger bar, så jeg bruker stort sett nøstebarnteppet jeg da sånn at det blir et slags telt, og babyen spiser bedre også, når det ikke er så mye forstyrrende rundt den.

Det er mange som synes det er fryktelig ubekvemt å amme offentlig altså, og heller holder seg hjemme eller slutter å amme. Da er det jo mye bedre å kjøpe seg noe sånt. Det er ønskelig at flest mulig ammer fordi det er den beste maten for små babyer, så alt som hjelper er kult synes jeg.

Gammel 09-10-10, 23:45   #30
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syns forøvrig tittelen til Fluke passet veldig godt til denne tråden.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 23:51   #31
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Nå så jeg umiddelbar for meg et diger telt hvor mødre samlet seg for å amme ...

Nei, jeg synes ikke dette er noe å hige etter. Jeg forsøkte å skjule så mye som mulig da jeg selv ammet, men det holdt da i massevis med en ammetopp el.l

Gammel 09-10-10, 23:52   #32
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Esme.
Og jeg banner i den store ammekirka og innrømmer at jeg ikke er så glad i småbarnsmødre som ammer overalt. :dukker: Det hender det blir for mye mage og pupp, i alle fall når babyen er i den alderen at det som skjer på kaféen er mye mer spennende enn puppen.
Jeg er tilhenger av ammetopper, kjenner jeg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 23:54   #33
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har jo hørt om slike før. Ammetoppene hadde ikke helt gjort sitt inntog sist jeg kan huske å amme offentlig. Og jeg tror ikke det var særlig ofte med tvillingene. Kan ikke huske vi var stort ute av døra i annet enn nødvendige ærend de første intense månedene.

Poenget; jeg har store pupper, jeg er rimelig ukomfortabel med å vise fram noe særlig av puppene mine eller flesket mitt i offentligheta.
Kanskje ammetopp dekker behovet, all den tid jeg aldri kommer til å bli en kafemamma uansett. Skulle jeg ha store behov for mer tildekking burde et teppe eller ei dyne gjøre nytten der og da. Ergo, jeg kjøper ikke telt.

Gammel 09-10-10, 23:56   #34
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Dette ammeteltet må jo være perfekt for dem som ikke trives helt med å amme i offentligheten. Smaken er jo som kjent, delt.

Gammel 10-10-10, 00:01   #35
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg hadde godt kunnet funne på å kjøpe noe sånt. Jeg hater å amme offentlig, jeg hater å flashe puppen, jeg hater at babyen virrer med hodet og oppfører seg som at hun er på kafe og skal ha seg en liten sånn nipp innimellom og at puppen henger bar, så jeg bruker stort sett nøstebarnteppet jeg da sånn at det blir et slags telt, og babyen spiser bedre også, når det ikke er så mye forstyrrende rundt den.

Det er mange som synes det er fryktelig ubekvemt å amme offentlig altså, og heller holder seg hjemme eller slutter å amme. Da er det jo mye bedre å kjøpe seg noe sånt. Det er ønskelig at flest mulig ammer fordi det er den beste maten for små babyer, så alt som hjelper er kult synes jeg.

Jeg har aldri likt å amme foran andre mennesker, syntes det var forferdelig ubehagelig og ville ikke sittet på kafe eller foran andre mennesker jeg kjente - i min egen stue engang- og gjort det med mindre jeg var godt tildekket med et teppe elns. Ikke engang foran foreldrene mine. Det hjelper jo ikke akkurat på utrdrivningsrefleksen å synes situasjonen er ubehagelig heller.

Dessuten er det viktig å huske at dette kommer fra USA og UK. Der er det mange som heller velger _bort_ amming enn å måtte flashe brystene offentlig. Det er veldig, veldig uvanlig å amme så andre ser det, langt mindre offentlig på kafé slik som her.
Da er det jo faktisk et positivt alternativ, dette.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 00:12   #36
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har store pupper, men har egentlig ikke plages noe særlig av å amme offentlig. Jeg ammet der det passet meg, og skjulte herlighetene så godt jeg kunne med det jeg hadde tilgjengelig. Eller ikke i det hele tatt. De er ikke pupper lenger når de er "på jobb", da er det bare matstasjoner. Så klart, dette er jo et fint alternativ for dem som ikke føler det på samme måten som meg, og det er supert.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 00:22   #37
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Esme sa vel i grunnen det jeg tenkte.

Gammel 10-10-10, 00:40   #38
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Aldri i livet !

Jeg ammer akkurat hvor det passer meg, men er selvfølgelig diskret. Ammetopp er genialt sådan og jeg blotter ikke noe som helst. Nå har jeg vel og merke ikke noe melk som spruter i vei (har ikke utdringsrefleks) og heller ikke en unge som ikke spiser rolig uten å virre.

Gammel 10-10-10, 01:11   #39
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Forstår det økonomiske perspektivet for de som vil selge ammeltelt. For de andre som måtte føle behovet, kan jeg ikke helt skjønne hvorfor de ikke bare kan bruke et pledd? De fleste har jo det med uansett.

Gammel 10-10-10, 01:16   #40
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Teit med telt. Slike produkter sender helt feil signaler, mener jeg, som om ammekvinner skulle behøve å skjule ammingen. Har ammet fire barn og har aldri ønsket å kjøpe noe slikt (så det i Canada da vi bodde der), om barnet har vært for nysgjerrig/urolig har jeg hatt med meg et lett sjal jeg har lagt over skulderen/armen for skjerming av inntrykk.
Har for øvrig selv aldri reagert negativt på en melkepupp, kan ikke huske en eneste situasjon der jeg har følt meg brydd eller støtt ved synet av en ammende mor.
Tenker absoluutt ikke på det som blotting, men som nødvendig mating. Det er jo derfor vi har pupper?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.