|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?
Ok. Jeg ser den. Syntes bare du beskrev ammedamene med store pupper på en lite sjarmerende måte. Det er ikke tvil om at det kan være litt vanskelig med diskresjon og store pupper, men trist om noen skal føle de "må" bruke telt, fordi andre blir støtt. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
ræv med ører
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har sett damer (ganske mange ganger, faktisk) som har lufttørket puppene på kafé etter særdeles lite diskret amming, så jeg skjønner hva du mener. Det synes til og med jeg var ganske forstyrrende.
|
|
|
#23 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Mente ikke å støte noen, altså. Som sagt, så var det nok helt tilfeldig at de som flashet puppene hadde store pupper. Jeg synes det er unødvendig, ja, små eller store pupper. Et tilfelle var på ferga i verste rushet,- damen dro opp t-skjorta og frem spratt en bh-løs pupp i stor størrelse. Jeg satt midt i mot og så på den søte lille babyen hennes. Skvatt litt og tenkte at man er jammen forskjellig når det gjelder sjenanse/vise pupp/hud.
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Signerer floksa helhjertet!
|
|
|
#25 |
|
Der er i alle fall min grense passert, og jeg har ammet overalt, sittende, stående og gående. Man kan jo lufte puppen hjemme.
|
|
|
#26 |
|
I den betydning av at jeg aldri hadde kommet til å lufte puppen på offentlig sted.
|
|
|
#27 |
|
utfordrer ikke
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg synes faktisk ikke det var så tullete produkt, jeg. Jeg har store pupper som jeg måtte støtte opp med den ene hånden mens jeg holdt hodet til babyen med den andre, og det var uunngåelig at ganske mye pupp syntes. Jeg ammet dessuten stort sett i tvillingstilling så da skjulte ikke ungen mye av puppen heller. Mye mer pupp ble flashet enn jeg egentlig var komfortabel med, men ungene måtte jo ha mat. Dra litt genser ned over puppen funktet i 10 sekunder før det måtte flyttes for å få bedre tak igjen, helseteppe over skulder og ned over hodet på babyen likeså.
|
|
|
#28 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Om man ikke ønsker å flæsje puppestellet for omverden når man ammer, så finnes jo ammetopper av ulike slag. Og om man føler at man må gjemme seg helt, så er det helt supert å amme med elastisk sjal.
|
|
|
|
#29 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg hadde godt kunnet funne på å kjøpe noe sånt. Jeg hater å amme offentlig, jeg hater å flashe puppen, jeg hater at babyen virrer med hodet og oppfører seg som at hun er på kafe og skal ha seg en liten sånn nipp innimellom og at puppen henger bar, så jeg bruker stort sett nøstebarnteppet jeg da sånn at det blir et slags telt, og babyen spiser bedre også, når det ikke er så mye forstyrrende rundt den.
|
|
|
#30 |
|
Borte
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Syns forøvrig tittelen til Fluke passet veldig godt til denne tråden.
|
|
|
#31 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Nå så jeg umiddelbar for meg et diger telt hvor mødre samlet seg for å amme ...
|
|
|
#32 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg er enig med Esme. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Grisejente
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Har jo hørt om slike før. Ammetoppene hadde ikke helt gjort sitt inntog sist jeg kan huske å amme offentlig. Og jeg tror ikke det var særlig ofte med tvillingene. Kan ikke huske vi var stort ute av døra i annet enn nødvendige ærend de første intense månedene.
|
|
|
#34 |
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Dette ammeteltet må jo være perfekt for dem som ikke trives helt med å amme i offentligheten. Smaken er jo som kjent, delt.
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg har store pupper, men har egentlig ikke plages noe særlig av å amme offentlig. Jeg ammet der det passet meg, og skjulte herlighetene så godt jeg kunne med det jeg hadde tilgjengelig. Eller ikke i det hele tatt. De er ikke pupper lenger når de er "på jobb", da er det bare matstasjoner. Så klart, dette er jo et fint alternativ for dem som ikke føler det på samme måten som meg, og det er supert.
|
|
|
|
#38 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Aldri i livet !
|
|
|
#39 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Forstår det økonomiske perspektivet for de som vil selge ammeltelt. For de andre som måtte føle behovet, kan jeg ikke helt skjønne hvorfor de ikke bare kan bruke et pledd? De fleste har jo det med uansett.
|
|
|
|
#40 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Teit med telt. Slike produkter sender helt feil signaler, mener jeg, som om ammekvinner skulle behøve å skjule ammingen. Har ammet fire barn og har aldri ønsket å kjøpe noe slikt (så det i Canada da vi bodde der), om barnet har vært for nysgjerrig/urolig har jeg hatt med meg et lett sjal jeg har lagt over skulderen/armen for skjerming av inntrykk. |
|
|
|
![]() |
|
|