Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvor f.... er den andre sloten til rambrikke??!

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-10, 13:24   #1
Left
Passiv

Standard

Hvor f.... er den andre sloten til rambrikke??!

Jeg har en Samsung x125, en utvidet netbook kan man sikkert kalle det, 11,6". Den har 2gb installert minne når den leveres, og jeg har derfor ønsket å oppgradere til 4gb som er max.
Minne innkjøpt - bruker SO-DIMM DDR3 og alt såre vel.
Skrur opp bak, og forventer å finne to sloter til ram. Nope. Bare en slot er å se.
Jaha, tar ut den brikken som er der, men neida - ikke noe under den heller.
Skrur ut hdd, for å se om de kan ha gjemt den under der? Nope.

Enden på visa er at jeg har tatt ut den 1gb brikken som satt i sporet jeg fant, og satt inn 2gb, slik at jeg har 3gb, men det irriterer meg at jeg ikke finner andre sloten!

Noen som har en slik laptop og har klart å finne begge slotene??

Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 19:39   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor f.... er den andre sloten til rambrikke??!

Du er sikker på at det er 2 i den?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 19:50   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er bare en av dem som er lett tilgjengelig, visstnok.

Gammel 16-10-10, 19:53   #4
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du får bytte inn 2GB-brikken og kjøpe en med 4 GB da. Litt surt, men.

Gammel 16-10-10, 20:15   #5
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Du får bytte inn 2GB-brikken og kjøpe en med 4 GB da. Litt surt, men.

Jeg mistenker at det ikke er noe vits i å kjøpe 4gb, for sporet det skal inn i kan sikkert ikke lese mer enn 2gb siden det er to sloter og max er 4gb?

Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 20:16   #6
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det er bare en av dem som er lett tilgjengelig, visstnok.

Jo takk, jeg har googlet meg blå, uten å finne ut hvor den andre sloten sitter. Det k a n se ut som om det kan sitte noe mellom harddisken og den sloten jeg har funnet, men så knotete da gitt, må av med hele baklokket. Gidder ikke hehe

Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 20:20   #7
Joika
Pauset

Standard

Aha. Leste feil i innlegget til Ru. Syntes det stod at den ene ikke var tilgjengelig.
Skjønte ikke helt at den du fant kunne være opptatt da.

Nei da må du nok demontere litt mer....

Gammel 16-10-10, 20:24   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det Win7 på den?

Sitat:

Upgrade options? The hard drive and one of the memory slots are easily accessible, but what's the point? The X125 has 32-bit Windows 7, so there's not much point upping the Ram, and I'm not convinced doing so would really compensate for the single-core CPU, though an SSD will trim the start-up time down from the minute and a half I recorded - not "fast" really, is it, Samsung?

Kilde.

Gammel 16-10-10, 20:47   #9
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Er det Win7 på den?

Kilde.

Jepp, win 7 ja. Hehe, det der skulle jeg kanskje lest før jeg satte igang, men jeg synes jo faktisk at den ble bittelitt raskere altså.

Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 01:48   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Som det sies i sitatet - kjører du med 32-bit Windows (eller Linux for den saks skyld) blir det i praksis svært liten forskjell mellom 3 og 4 GB minne. Er du heldig vil man få utnyttet 3,5 GB, noe avhengig av maskinen ellers, men ofte ender man nede på 3,25 eller 3 GB uansett pga. grafikkminne og andre enheter som spiser av adresseringsområdet som er begrenset til 4 GB på en maskin med 32-bit operativsystem.

Gammel 17-10-10, 11:55   #11
Left
Passiv

Standard

Ja, det blir ikke mer enn 3gb minne, for å skru av hele bakplata for så lite gidder jeg i hvert fall ikke, så da sier vi det holder

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44.