Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-10, 19:22   #101
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Men dere, jeg lurer på en ting. Vi skal gå knask eller knep sammen med fireåringen for første gang i år, og hva skal vi gjøre hvis vi ender opp med knep noen steder? Jeg har en særdeles lite rampete frøken, og hun blir helt sjokkert over de tingene jeg foreslår.

Du kan jo foreslå at dere synger skjærende og falskt "De hadde ikke godteri! Her bor det gjerrige folk! gjerrige folk! Hadde ikke godteri! Null godteri til oss! Hold dere unna alle barn! Her har de ikke noe godt!" mel kongesangen/rødgrøt med fløte på/nå går de gamle hjem

Gammel 16-10-10, 19:25   #102
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I USA er det ingen som egentlig gjør noen knep, bortsett fra rampete ungdommer. Det er heller ikke særlig kosher å gjøre noen knep i Norge, når det tross alt er såpass mange som ikke feirer. Vi har pleid å avtale med naboene på forhånd om det er greit at vi kommer.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 19:32   #103
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror jeg har skrevet om det før, men da jeg var i Mexico, husker jeg en butikk som solgte fargerikt godteri som så kjempelekkert ut. Bortsett fra at alt smakte av superhot chili ...

Det hadde vært noe å gi halloweenbarna det.

Og neida, jeg ville selvsagt aldri gjort det på ordentlig.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 20:08   #104
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Esme, mener at det er slik at om det utelyset er tent den dagen, så er det godteri å få. Er den slukket, så ringer ingen på. Sånn er det ihvertfall her, og det fungerer veldig bra. Ingen som finner på fantestreker, heldigvis.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 20:13   #105
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Esme, mener at det er slik at om det utelyset er tent den dagen, så er det godteri å få. Er den slukket, så ringer ingen på. Sånn er det ihvertfall her, og det fungerer veldig bra. Ingen som finner på fantestreker, heldigvis.

Det var lurt!

Aner ikke hvordan det er her, første året vi bor her på Halloween. Eggeknusing og forsøpling og slikt er jo ikke akseptabelt.

Gammel 16-10-10, 20:18   #106
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Første året etter at vi flyttet inn i forrige huset da var vi ikke hjemme. Og jaggu kastet ikke noen drittunger egg på veggen. De flekkene ble værende i flere år til det var tid for å male huset.

Har jeg fått høre at mine unger hadde gjort noe sånt, hadde det vanket husarrest.

Gammel 16-10-10, 20:29   #107
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jada, her er det også sånn at de som ønsker besøk har tent lys, så jeg ser ikke for meg at det blir en aktuell problemstilling. Men jenta vil ha en plan, nemlig. Sånn i tilfelle. Selv om vi skal være veldig veldig snille.

Esme sitt forslag var fint, da.

Gammel 16-10-10, 20:29   #108
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk egg i fjor, kastet ned fra naboen (retningen tydet i hvertfall på det). Og vi var hjemme ...

Gjør de det i år, skal de faen fløtte meg få igjen.
:setter vannsprederen på taket:

Gammel 16-10-10, 20:40   #109
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Her kommer de selv om utelyset er av.
Så iår henger vi opp lapp, poden hylskreik hver gang noen ringte på i fjor fordi han var livredd.
Vi skrudde av ringeklokke, men da banket de på isteden.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 21:47   #110
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Her kommer de selv om utelyset er av.
Så iår henger vi opp lapp, poden hylskreik hver gang noen ringte på i fjor fordi han var livredd.
Vi skrudde av ringeklokke, men da banket de på isteden.

Det er jo forferdelig trist. Jeg elsker Halloween, men liker ikke ramp! Første gang mine barn gikk Trick or Treat, så visste jeg at ingen av naboene engang viste hva det var( for 10 år siden, i en liten bygd på Vestlandet.) Så da sa jeg til ungene at det var greit, men at vi skulle gjøre det litt annerledes. De skulle dele ute snop til de de ringte på hos i stedet. Ungene var kjempefornøyd med det. Og her har vi heller ingen skumle masker. Jeg er ikke så glad i slikt, så vi er søte hekser, prinsesser osv. Det er jo ikke meningen at de små skal bli skremt fra sans og samling. Men litt skummelt skal det være.

Gammel 16-10-10, 21:47   #111
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes ikke man skal gjøre noe om man ikke får noe. Man går jo rundt og tigger og bør ikke straffe de som ikke vil gi noe. Det er jo med på å ødelegge Halloween.

Husker for mange år siden, da sprutet noen ketchup på trappa. Vi hadde ikke ringeklokke og hørte ikke at de banket på. Var noe herk å vaske tørket ketchup dagen etter.

Når det gjelder gelehånden: Bruker dere engangskanske?

Gammel 16-10-10, 21:50   #112
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Standard

Og angående engangshansker, noen som vet hvor man kan få tak i ca4 stk? Synest det blir så dumt å måtte kjøpe en hel pakke på apoteket. Eller kanskje noen har gjort det og vil selge meg noen??

Gammel 16-10-10, 21:58   #113
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Og angående engangshansker, noen som vet hvor man kan få tak i ca4 stk? Synest det blir så dumt å måtte kjøpe en hel pakke på apoteket. Eller kanskje noen har gjort det og vil selge meg noen??

Jeg tar noen fra jobb, rett og slett. Eller så kan man jo kjøpe gummihansker.

Gammel 16-10-10, 22:17   #114
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det er jo forferdelig trist. Jeg elsker Halloween, men liker ikke ramp! Første gang mine barn gikk Trick or Treat, så visste jeg at ingen av naboene engang viste hva det var( for 10 år siden, i en liten bygd på Vestlandet.) Så da sa jeg til ungene at det var greit, men at vi skulle gjøre det litt annerledes. De skulle dele ute snop til de de ringte på hos i stedet. Ungene var kjempefornøyd med det. Og her har vi heller ingen skumle masker. Jeg er ikke så glad i slikt, så vi er søte hekser, prinsesser osv. Det er jo ikke meningen at de små skal bli skremt fra sans og samling. Men litt skummelt skal det være.

Her hadde alle minus 2 stk skumle masker.
Nåde den som ringer på i år, vi skrur av lyset, henger opp lapp så håper jeg de skjønner det.

Gammel 16-10-10, 22:24   #115
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men må barna som er redde åpne døra da?

Gammel 16-10-10, 22:25   #116
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Men må barna som er redde åpne døra da?

Veldig lett å stoppe han når noen ringer på...
Det ringes jo på hele døgnet da.
Å selv om vi stopper han, så klarer han å se de.

Nå antar jeg at foreldre kan fortelle barna sine, at når lyset er slukket så skal man ikke gå dit.Nå skal jeg slutte å herpe tråden.

Gammel 16-10-10, 22:30   #117
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Tja, jeg syns ikke det bør være så vanskelig å stoppe et barn fra å åpne en dør at man trenger å himle med øynene, det var bare et spørsmål. Jeg ville tro at de fleste barn holdt seg unna døra om de ble skremt en gang, og ikke løp bort for å åpne på nytt og på nytt etter det. Når det er sagt syns jeg selvsagt at dere er i deres fulle rett til å ikke feire pg ikke ville ha noen på døra.

Gammel 16-10-10, 22:36   #118
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Halloween ja.....
Vi skal som vanlig ikke gjøre noe som helst. Jeg er sånn kuling som synes det er superkult og håper virkelig ikke det tar laaaang tid før barna plukker opp dette.

Sist redigert av Esme : 16-10-10 kl 22:59. Årsak: Ikke ytringsfrihet i denne tråden. Sensurert på grunn av pomping.
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 22:42   #119
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Halloween ja.....
Vi skal som vanlig ikke gjøre noe som helst. Jeg er sånn kjiping som synes det er superkommerst og håper virkelig det tar laaaang tid før barna plukker opp noe som helst av slikt.

slik tenkte jeg også for noen år siden. Helt til eldstemann begynte å snakke om Halloween og ville gå. Da var det kommet i hus Nå slipper vi ikke unna, for barna tar det opp selv hvert år.

Gammel 16-10-10, 22:47   #120
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Tja, jeg syns ikke det bør være så vanskelig å stoppe et barn fra å åpne en dør at man trenger å himle med øynene, det var bare et spørsmål. Jeg ville tro at de fleste barn holdt seg unna døra om de ble skremt en gang, og ikke løp bort for å åpne på nytt og på nytt etter det. Når det er sagt syns jeg selvsagt at dere er i deres fulle rett til å ikke feire pg ikke ville ha noen på døra.

Man skulle selvsagt tro det , men ikke den gutten her.
I fjor var han jo bare 3 år, så det kan hende det blir annerledes i år.
Det var jo også 3 dager de holdt på i fjor , så å holde han borte fra døren i 3 dager blir nok muligens vanskelig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.