Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Energibarer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-10, 12:04   #41
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Energibarer

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Deli DeLuca er faktisk ikke så verst på å ha sunne muligheter.

Ja, der liker jeg å gå innom når vi er på togtur. Sønnen min er glad i sushi, jeg å

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 12:06   #42
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Ja, stemmer. men de er det sukker i ,sant?

Dem er det sukker i, ja. Men ikke mer enn i energibarene.

Jeg spiser som regel de som er kunstig søtet om jeg spiser skyr til tross for søtningen. Det er ikke de store mengdene totalt sett som går med og det er ikke mye som funker som slenge-i-bag-måltid med tilsvarende protein.

Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 12:08   #43
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Dem er det sukker i, ja. Men ikke mer enn i energibarene.

Jeg spiser som regel de som er kunstig søtet om jeg spiser skyr til tross for søtningen. Det er ikke de store mengdene totalt sett som går med og det er ikke mye som funker som slenge-i-bag-måltid med tilsvarende protein.

Ja, sånn ja.

Det er nok ett helt fint alternativ da. Jeg spiser så sjelden produkter som er søtet med aspertam at jeg også synes det er ok å spise skyr en sjelden gang.

Gammel 18-10-10, 12:09   #44
Albertine
Passiv

Standard

Den skyren jeg nettopp spiste har 5 % sukker.

Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 12:10   #45
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Seven of Nine, her.

Den skyren jeg nettopp spiste har 5 % sukker.

Synd de ikke klarer å lage den med mindre...

Gammel 18-10-10, 12:13   #46
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg skal ha sukker bruker jeg vanlig sukker, men gjerne uraffinert. Fruktose kun i sin naturlige form, i frukt.

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg har også prøvd Eat Natural-barene, for mange av dem er heldigvis glutenfrie. Jeg burde definitivt huske på å kjøpe inn et lager, for det er tross alt et bedre alternativ enn mye av det som lett frister hos Narvesen når jeg er på vei for å hente i barnehagen.

Tips: Mange av grønsaksjappene på Grønland har disse, til mye billigere penge enn helsekosten.

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Ja, stemmer. men de er det sukker i ,sant?

Ikke den naturelle.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 12:16   #47
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvis jeg skal ha sukker bruker jeg vanlig sukker, men gjerne uraffinert. Fruktose kun i sin naturlige form, i frukt.

Tips: Mange av grønsaksjappene på Grønland har disse, til mye billigere penge enn helsekosten.

Ikke den naturelle.

Tror jeg må ta meg en tur til oslo å handle. Det er så latterlig lite og dyrt her på hamar, utvalget er så dårlig synes jeg.

Gammel 18-10-10, 12:20   #48
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Takk for tips. De selger dem på vår lokale Rema1000 også, nemlig. Der koster de vel ca 15-20 kroner. Er det mye mer å spare på den ekstra omveien, tro?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 12:22   #49
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De ligger på rundt 12-15 kroner på Grønland.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 12:22   #50
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg spiser ca en kvart bar etter trening. Jeg må fylle på litt etter ei økt, og frukt eller yogurt har vist seg å ikke være nok. Men bare et par biter av en bar gjør altså susen.

Jeg spiser altså en halv til en bar i uka, og det blir jeg ikke hysterisk av.

Gammel 18-10-10, 13:01   #51
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spiser mengder av dem når jeg er på langturer i fjellet. Har både bars og nøtteblandinger lett tilgjengelige, det er kjapp energitilførsel når kroppen trenger det mest. Flap Jack er en av favorittene, men Maxim har også flere gode. En og annen Snickers er heller ikke dum.

Spise aldri bars når jeg trener eller er på vanlig søndagstur, da.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 13:29   #52
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Dette er ikke noe jeg spiser mye av, det kan hende innimellom, og da er det mest som godteri. Jeg har sett at enkelte typer som selges på helsekost inneholder palmeolje, og det er fyfy i mine øyne og de styrer jeg i alle fall unna.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 13:47   #53
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en eller to med meg på (lange) sykkelturer.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 14:01   #54
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å lage eller kjøpe kaker med lite fett, sukker, hvetemel eller hva_har_du anser jeg som det reneste vrøvl. Da får man heller spise litt mindre kake, litt sjeldnere. Å gjøre kaker vondere for å kunne spise mer kake oftere er mildest talt teit. Og ikke noe godt.

Gammel 18-10-10, 14:15   #55
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Å lage eller kjøpe kaker med lite fett, sukker, hvetemel eller hva_har_du anser jeg som det reneste vrøvl. Da får man heller spise litt mindre kake, litt sjeldnere. Å gjøre kaker vondere for å kunne spise mer kake oftere er mildest talt teit. Og ikke noe godt.

Jeg synes de kakene ofte er mye bedre.

Jeg synes alt skvipet som man får kjøpt ferdig ikke er i nærheten av like godt.

Gammel 18-10-10, 14:16   #56
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg spiser ikke sånt.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 14:17   #57
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 18-10-10, 14:29   #58
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hva var dette ment som en kommentar til? Sukker-erstatning generelt, eller til energibarer? bare nysgjerrig, altså. Jeg har null erfaring med atkinsbarer og denslags, bare disse Eat Natural-barene, og da helst de som stort sett er nøtter. Spiser man atkinsbarer i stedet for kake, altså? Ellers er jeg enig med deg i at kake er best som kake, en sjelden gang. For min del er det ikke dette det handler om, men hvordan jeg skal overleve fram til middag når jeg skal hente i barnehagen og ikke har vært Smart og ta med to sunne lunsjer på jobb.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 14:31   #59
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Å gjøre kaker vondere for å kunne spise mer kake oftere er mildest talt teit.

Gammel 18-10-10, 14:32   #60
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har aldri smakt sånne energibarer forresten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.