|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Passiv
|
Sv: Energibarer
Dem er det sukker i, ja. Men ikke mer enn i energibarene. |
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, sånn ja. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Passiv
|
Sv: EnergibarerDen skyren jeg nettopp spiste har 5 % sukker. |
|
|
|
#46 |
|
Glamorøs
|
Sv: EnergibarerHvis jeg skal ha sukker bruker jeg vanlig sukker, men gjerne uraffinert. Fruktose kun i sin naturlige form, i frukt.
Tips: Mange av grønsaksjappene på Grønland har disse, til mye billigere penge enn helsekosten.
Ikke den naturelle.
|
|
|
#47 |
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Sviiisj!!
|
Takk for tips. De selger dem på vår lokale Rema1000 også, nemlig. Der koster de vel ca 15-20 kroner. Er det mye mer å spare på den ekstra omveien, tro?
|
|
|
#50 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: EnergibarerJeg spiser ca en kvart bar etter trening. Jeg må fylle på litt etter ei økt, og frukt eller yogurt har vist seg å ikke være nok. Men bare et par biter av en bar gjør altså susen.
|
|
|
#51 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: EnergibarerJeg spiser mengder av dem når jeg er på langturer i fjellet. Har både bars og nøtteblandinger lett tilgjengelige, det er kjapp energitilførsel når kroppen trenger det mest. Flap Jack er en av favorittene, men Maxim har også flere gode. En og annen Snickers er heller ikke dum. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: EnergibarerDette er ikke noe jeg spiser mye av, det kan hende innimellom, og da er det mest som godteri. Jeg har sett at enkelte typer som selges på helsekost inneholder palmeolje, og det er fyfy i mine øyne og de styrer jeg i alle fall unna. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Sv: EnergibarerJeg har en eller to med meg på (lange) sykkelturer. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Epikur
|
Sv: EnergibarerÅ lage eller kjøpe kaker med lite fett, sukker, hvetemel eller hva_har_du anser jeg som det reneste vrøvl. Da får man heller spise litt mindre kake, litt sjeldnere. Å gjøre kaker vondere for å kunne spise mer kake oftere er mildest talt teit. Og ikke noe godt.
|
|
|
#55 |
|
Jeg synes de kakene ofte er mye bedre. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
ctrl+z
|
|
|
|
#58 |
|
Sviiisj!!
|
Hva var dette ment som en kommentar til? Sukker-erstatning generelt, eller til energibarer? bare nysgjerrig, altså. Jeg har null erfaring med atkinsbarer og denslags, bare disse Eat Natural-barene, og da helst de som stort sett er nøtter. Spiser man atkinsbarer i stedet for kake, altså? Ellers er jeg enig med deg i at kake er best som kake, en sjelden gang. For min del er det ikke dette det handler om, men hvordan jeg skal overleve fram til middag når jeg skal hente i barnehagen og ikke har vært Smart og ta med to sunne lunsjer på jobb.
|
![]() |
|
|