Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Energibarer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-10, 20:16   #61
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Energibarer

Butikk-kjøpte bars smaker driiit, og jeg forstår virkelig ikke vitsen... Når det er sagt så hender det ca. to ganger i året at jeg lager mine egne bars. De vet jeg hva inneholder og de smaker godt.

Her er oppskriften forresten:

3 dl frokostblanding (energi-müsli for eksempel=
6 ts sukker
2 egg (et helt + bare hviten fra det andre)
6 ss peanøttsmør
30 g kokesjokolade

Ovnen på 160 grader. Frokostblanding, peanøttsmør og sukker i en bolle. Tilsett et egg og bare hviten fra det andre egget. Hakk sjokoladen i biter og ha den oppi sammen med resten av ingrediensene. Rør fort og godt. Lag så store barer som du selv ønsker, og legg dem på bakepapir på stekeplaten. Gi barene et lite trykk med håndflaten eller en stekespade.
Stekes midt i ovnen i 20-25 min.

SKYR smaker forresten også driiit. Alle typene. Kunstig, tørt og ekkelt.

Gammel 19-10-10, 20:26   #62
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Spennende oppskrift, Elin, takk!

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

SKYR smaker forresten også driiit. Alle typene. Kunstig, tørt og ekkelt.

Du måtte prøve alle typene altså?

Gammel 19-10-10, 20:29   #63
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sorry, Elin, den oppskriften hørtes virkelig fæl ut.

Og ja, har man vært på Island, har man prøvd nesten alle varianter av skyr før man setter seg på flyet hjem igjen. :btdt:

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 20:39   #64
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Albertine, nå handler jo halvparten av den artikkelen om at agavesirup ikke oppfyller hans kriterier fordi han er en "raw food-ist". For de av oss som ikke er det, så er det ikke fullt så ille.

Og til HI - nei, jeg spiser ikke barer fordi de enten er 1) fulle av sukker, eller 2) vonde. Når jeg bare er på normal lavkarbo og ikke i ketose har jeg nøtter i veska.

Gammel 19-10-10, 20:39   #65
Albertine
Passiv

Standard

Men det sto tilstrekkelig med kule ting der til at jeg tok det med.

Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 20:51   #66
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Spennende oppskrift, Elin, takk!

Du måtte prøve alle typene altså?

Fikk gratis smaksprøver på jobb, så ja. En skje av hver var nok.

Gammel 19-10-10, 20:55   #67
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Å lage eller kjøpe kaker med lite fett, sukker, hvetemel eller hva_har_du anser jeg som det reneste vrøvl. Da får man heller spise litt mindre kake, litt sjeldnere. Å gjøre kaker vondere for å kunne spise mer kake oftere er mildest talt teit. Og ikke noe godt.

Amen!!

Jeg tygger den Atgins-greia med hasselnøtter når jeg kommer over. Som erstatning for sjokolade, liksom. Jeg synes den er supergod. Den smaker jo marsipan. Og passer finfint nå som jeg prøver å kutte karbohydrater.

Gammel 19-10-10, 22:18   #68
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har spist et par av de Eat Natural-barene på vei hjem, hvis toget har vært forsinket, for eksempel. Synes de er knallgode, men det blir som godteri for meg. (Spesielt siden jeg velger den med melkesjokolade på. ) Andre energibarer har jeg aldri spist. Jeg pleier å ty til banan når jeg trenger kjapp energi.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 22:50   #69
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Sorry, Elin, den oppskriften hørtes virkelig fæl ut.

Og ja, har man vært på Island, har man prøvd nesten alle varianter av skyr før man setter seg på flyet hjem igjen. :btdt:

Prøv oppskriften du... den høres klissete og fæl ut ja, men den ER god,men ja, smaken er jo som kjent som... Synes bare disse Nutrilett, Atkins osv-barene er så utrolig kunstige på smak.

Gammel 19-10-10, 22:58   #70
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Å lage eller kjøpe kaker med lite fett, sukker, hvetemel eller hva_har_du anser jeg som det reneste vrøvl. Da får man heller spise litt mindre kake, litt sjeldnere. Å gjøre kaker vondere for å kunne spise mer kake oftere er mildest talt teit. Og ikke noe godt.

Dette er jeg hjertens enig i. Ska'rre værra så ska'rre værra.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:10   #71
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Nei det spiser jeg ikke - ser ikke helt behovet. Tar enten

a) boller eller sjokolade (oftest)
b) en banan eller annen frukt
c) nøtter

Prøver kutte ned på snopet da, men ser ingen vits i å bytte ut godt snop med vondt snop med fiber. I gode perioder har jeg hjemmebakte knekkebrød med på jobben, og pålegg i kjøleskapet der.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:52.