Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du lest Bibelen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Lest Bibelen?
Ja, opp til flere ganger 13 8,07%
Ja, har vært gjennom den 38 23,60%
Tja, kun det vi hadde på skolen 39 24,22%
Tja, jeg har ikke lest hele, men kan innholdet likevel 28 17,39%
Nei 38 23,60%
Nei, men jeg har lyst og en plan 2 1,24%
Tomater 9 5,59%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-10, 19:03   #61
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du lest Bibelen?

Det hadde jeg. Men jeg er så ung at det het plantesamling.

Gammel 21-10-10, 19:18   #62
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herbarium? Nei, der går virkelig grensen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 19:20   #63
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt to herbarium gitt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 19:38   #64
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg krysset av at jeg har lest den - men kan ikke garantere at jeg har lest hvert et ord - MEN jeg har vært aktiv kristen i flere år og hatt bilbelleseplan, så jeg har nok lest hele - og litt til, samt brukt den aktivt i livet.

Gammel 21-10-10, 19:42   #65
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Bare sex-delene, men det er jo tydeligvis nesten hele Bibelen, så: ja.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 20:08   #66
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg har lest igjennom, men er ganske enig med Peter Jackson i at Tom Bombadil er et litt kjedelig sidespor, så den biten kan jeg ikke så godt.

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Ikke perm til perm. Men den ble godt brukt fra konfirmasjonstida og til jeg var rundt 19...

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg tror det er ganske karakteristisk for en viss type tenåringer. Hadde du skrivemaskin også? :samler på frender:

Herbarium, (elektrisk)skrivemaskin, bibellesing, check. Har også lest Mormons bok, og må si at Asimov gjorde det så uendelig mye bedre.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 20:45   #67
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

(Og så prøvde jeg å sette meg ned og lese den fra perm til perm, fordi det virket litt kult å ha gjort det, men jeg kom meg aldri gjennom, for det var så gudsjammerlig kjedelig og negativt. )

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Bare sex-delene, men det er jo tydeligvis nesten hele Bibelen, så: ja.

Gammel 21-10-10, 20:53   #68
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Har lest deler av den, hadde også skrivemaskin og herbarium.

Gammel 21-10-10, 20:58   #69
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Perm til perm. Det var en nødvendighet for å være gjenstridig ateistunge på Vestlandet.

Gammel 21-10-10, 22:05   #70
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest mesteparten av Bibelen i ungdomsåra uten å ha gjort det i skolesammenheng (bortsett fra da jeg gikk på kristen pikeskole i Zimbabwe), og hadde skrivemaskin. Men ikke herbarium. Og insektssamlinga jeg hadde sammen med celebelen var et trist skue. Så jeg er nok ikke helt med i klubben, nei.

Gammel 21-10-10, 22:07   #71
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har lest den, men bare i tegneserieversjon, så jeg stemte på tomater. Jeg syntes faktisk krigene var mer spennende enn sexen. :rar:
Jeg hadde ikke skrivemaskin selv, men hadde tilgang til det.

Gammel 21-10-10, 22:08   #72
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har forresten lest Bibelen, stykkevis og delt, men tilsammen hele. Og så eide jeg aldri skrivemaskin, men min far, Forfatteren gjorde, og jeg snek ofte inn på kontoret hans og knastet litt. Det var riktignok før ungdomstiden, da, så det teller vel ikke?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 22:14   #73
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Ikke fra perm til perm nei. Hadde planer om det da jeg var yngre, men ikke kommet så langt enda. Tviler vel på at det blir. Ikke religiøs, men synes religion er interessant.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 22:16   #74
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg tror det er ganske karakteristisk for en viss type tenåringer. Hadde du skrivemaskin også? :samler på frender:

Gammel 21-10-10, 22:23   #75
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest Bibelen 2, av Are Kalvø. Teller det?

Jeg har ikke lest bibelen. Ikke noe som kan kvalifiseres til å si at jeg har lest deler av den heller. I oppveksten hadde jeg livssyn, så jeg kunne liksom ikke krysse av for at jeg har lært noe på skolen heller. (Vi hadde litt kristendom i livssynsfaget, men jeg husker ingenting.)

Gammel 21-10-10, 22:41   #76
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Nei, jeg har ikke lest bibelen.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 00:23   #77
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Men jeg har lest "The God Delusion" fra perm til perm, det er også en slags bibel

Den har jeg og lest. Mer min type "bibel".

Har lest originalen på skolen.

Gammel 22-10-10, 00:26   #78
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg var tenåring i verdens fineste indremisjonsmiljø ( ), så jeg rakk å bli svært godt kjent med bibelen etterhvert.
Kjøpte egen bibel for noe av pengene jeg fikk til 15-årsdagen min, til og med.

Gammel 22-10-10, 10:37   #79
Amalie Skram
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2010
Amalie Skram har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Perm til perm. Det var en nødvendighet for å være gjenstridig ateistunge på Vestlandet.

He he. Akkurat :-)

Amalie Skram er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 15:23   #80
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Bibel, skrivemaskin, men inget herbarium.

Derimot hadde jeg min egen bank, med håndlagde sjekkhefter og bankbøker. Og særs lite kundevennlige betingelser. :onkel Skrue:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.