Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan oppfører du deg når du må gjøre noe du ikke har særlig lyst til å gjøre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-10, 21:21   #21
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Hvordan oppfører du deg når du må gjøre noe du ikke har særlig lyst til å gjøre?

Løper og gjemmer meg og satser på at problemet løser seg selv (på jobb hvertfall). Den strategien burde kanskje ikke funke, men den gjør ofte det.

Gammel 23-10-10, 21:22   #22
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan oppfører du deg når du må gjøre noe du ikke har særlig lyst til å gjøre?

Alt kan treneres.

Gammel 23-10-10, 21:23   #23
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thomas1977, her.

Løper og gjemmer meg og satser på at problemet løser seg selv (på jobb hvertfall). Den strategien burde kanskje ikke funke, men den gjør ofte det.

Det aner meg at noen vil oppdage strategien før eller senere. Eller har du en veldig spesiell jobb (som bare er lystbetont)

Gammel 23-10-10, 21:56   #24
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

For min del kommer det an på om det er noe jeg egentlig liker å gjøre, men at jeg bare er lat i øyeblikket (f.eks. trening) - da bare gjør jeg det, uten noe om og men, og ferdig med det.

Når det gjelder ting jeg virkelig ikke kan fordra, som å bruke fritid på å være sammen med folk jeg ikke liker, prøver jeg å ikke tenke på det før jeg er der - men som regel blir jeg grinete og stressa. Kjempevoksent.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 22:01   #25
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Noen ganger, men heldigvis ikke så veldig ofte blir jeg ufattelig barnslig.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 22:07   #26
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Det spørs veldig hva det gjelder. Mye utsettes i det lengste mens jeg håper det går over av seg selv. Noe er det bare å gyve løs på med en gang for å få det unna. Det hender jeg irriterer meg, sukker og stønner for meg selv. Er jeg på jobb, er det bare å rydde skrivebordet og hente kaffe, og gyve løs. Er jeg hjemme og skal gjøre mindre krevende kjipe saker er det om å gjøre å bli opptatt av noe annet. FP, f.eks.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 22:22   #27
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Jeg utsetter alt i det lengste, noe som gjør at det blir veldig slitsomt når det virkelig må gjøres. Men jobber best under press. Det er utrolig hvor rent og ryddig det er her når jeg har viktige ting å gjøre i forbindelse med skolen

Gammel 23-10-10, 22:26   #28
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg bare "ikke har lyst" er jeg temmelig ryddig. Jeg bare gjør det, kanskje jeg ikke stråler som en sol, men jeg skimrer i alle fall litt. Det samme gjelder mannen min.

Hvis jeg direkte gruer meg er saken en annen. Jeg tenker på det hele tiden, tankene går i ring, jeg kan våkne midt på natten mens hjertet bare hamrer, jeg er som en løve i bur - ungene er smarte og går i buer rundt meg, mannen er ikke like smart. Men jeg gjør det. Av og til husker jeg ikke hva jeg har gjort i ettertid, men jeg gjør det. Jeg bruker ikke en gang å være lettet i etterkant, bare tom.

Når mannen gruer seg, så fornekter han hele greia. Han er like blid, vennlig og imøtekommende som han alltid er. Han virker ikke bekymret et sekund, tenker ikke på saken og ingenting blir gjort.

Gammel 23-10-10, 22:47   #29
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Når mannen gruer seg, så fornekter han hele greia. Han er like blid, vennlig og imøtekommende som han alltid er. Han virker ikke bekymret et sekund, tenker ikke på saken og ingenting blir gjort.

Så greit!

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 22:49   #30
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Det aner meg at noen vil oppdage strategien før eller senere. Eller har du en veldig spesiell jobb (som bare er lystbetont)

En av de yderst få fordelene med å være eneste it-konsulent i en bedrift. Det er uansett ingen andre som har noe som helst peiling på hva du driver på med.

Men strategien bør kanskje ikke overdrives.

Gammel 23-10-10, 22:56   #31
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Noen ganger gjør jeg det jeg ikke har lyst til å gjøre, eks. husarbeid, med en gang med høy musikk på øret og veldig kort lunte. Andre ganger gjør jeg som strutsen og håper at problemet/oppgaven forsvinner av seg selv.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 23:29   #32
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Så greit!

Her har du et glitrende portrett av meg under våre diskusjoner om saken:

(Når det er sagt så vet jeg ikke bestandig om min strategi er bedre, det er jo ikke alt man gjøre. Jeg ville kanskje ha vært et lykkeligere menneske med litt mer la-la stil? )

Gammel 24-10-10, 00:15   #33
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Her har du et glitrende portrett av meg under våre diskusjoner om saken:

(Når det er sagt så vet jeg ikke bestandig om min strategi er bedre, det er jo ikke alt man gjøre. Jeg ville kanskje ha vært et lykkeligere menneske med litt mer la-la stil? )

Kan absolutt se ut som meg når mannen bruker min strutsestrategi.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 00:30   #34
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Utsetter og utsetter, går i ring og er rastløs. Legger planer. Vasker huset, shiner bilen, luker i hagen og gjør andre ting jeg ellers hater for å slippe å gjøre det som må til. Så plutselig bestemmer jeg meg, gjerne med et ikke helt ubetydelig innslag av tidspress. Og da blir jeg så effektiv, så effektiv. Underveis tenker jeg på hva jeg skal gjøre når oppdraget er utført, for eksempel lese en bok og annet jeg liker å gjøre. Men jeg er supereffektiv når jeg først har bestemt meg. Og når jeg sitter der om natten fordi jeg har litt knapt med tid lurer jeg alltid på hvorfor jeg kommer så seint igang.

Dette kunne jeg ha skrevet selv. Finner på alt mulig annet før jeg plutselig finner ut, at nå skal jeg bare gjøre det. Og så gjør jeg det i full fart, og blir ferdig med det.
Og er veldig fornøyd med meg selv etterpå

Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 00:32   #35
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Utsetter og utsetter, går i ring og er rastløs. Legger planer. Vasker huset, shiner bilen, luker i hagen og gjør andre ting jeg ellers hater for å slippe å gjøre det som må til. Så plutselig bestemmer jeg meg, gjerne med et ikke helt ubetydelig innslag av tidspress. Og da blir jeg så effektiv, så effektiv. Underveis tenker jeg på hva jeg skal gjøre når oppdraget er utført, for eksempel lese en bok og annet jeg liker å gjøre. Men jeg er supereffektiv når jeg først har bestemt meg. Og når jeg sitter der om natten fordi jeg har litt knapt med tid lurer jeg alltid på hvorfor jeg kommer så seint igang.

Eg har visst funne mi tvillingsjel i dette temaet ser eg. Akkurat sånn er det.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 00:58   #36
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Prokrastinerer. Always!

Gammel 24-10-10, 01:01   #37
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg utsetter alltid ting som jeg virkelig ikke liker og husarbeid kommer vel omtrent på toppen av den lista.
Jeg utsetter så lenge som mulig og ender veldig ofte med panikkrydding og er ikke akkurat koselig da.

Gammel 24-10-10, 02:31   #38
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer litt ann på hva det er. Når jeg ikke har lyst til å vaske hjemme (det har jeg aldri lyst til), så inviterer jeg folk på besøk gjerne. Da går det unna!

Ellers så forsøker jeg lære meg Cascading Style Sheets om dagen. Har i grunnen forsøkt det lenge, men må si motivasjonen steg betraktelig etter at jeg fant ut at det er noen på jobb som skal på kurs for å lære dette nå, og jeg vil ikke sakke ut selv om jeg ikke skal (konkurranseinstinktet våknet, og aldri har vel CSS vært mer overkommelig).

Så trikset er å finne en ytre motivasjonsfaktor som ikke lar seg stanse uten at man tar seg dårlig ut.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 02:46   #39
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Kommer litt ann på hva det er. Når jeg ikke har lyst til å vaske hjemme (det har jeg aldri lyst til), så inviterer jeg folk på besøk gjerne. Da går det unna!

Ellers så forsøker jeg lære meg Cascading Style Sheets om dagen. Har i grunnen forsøkt det lenge, men må si motivasjonen steg betraktelig etter at jeg fant ut at det er noen på jobb som skal på kurs for å lære dette nå, og jeg vil ikke sakke ut selv om jeg ikke skal (konkurranseinstinktet våknet, og aldri har vel CSS vært mer overkommelig).

Så trikset er å finne en ytre motivasjonsfaktor som ikke lar seg stanse uten at man tar seg dårlig ut.

Denne er obligatorisk når man prøve å lære seg CSS

http://www.zazzle.co.uk/css_is_aweso...16435071981928

Gammel 24-10-10, 13:26   #40
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne er obligatorisk når man prøve å lære seg CSS

http://www.zazzle.co.uk/css_is_aweso...16435071981928

Ha ha! Den var bra! Det er akkurat sånn jeg opplever det nå... Jeg endrer en tag og tror jeg er inne på noe shikli zmart, men så spretter ting bare rundt tilsynelatende vilkårlig.

Ellers så likte jeg regexkoppen. Den vil jo kunne ha en viss nytteverdi utover en vanlig kaffekopp. http://www.zazzle.co.uk/regular_expr...97609810962553

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.