|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
~~~~~~~
|
Ang. innsamlingsaksjonenJeg har fulgt innsamlingsaksjonen på TV idag. Og jeg ser på hvilket beløp som kommer inn og lurer på følgende:
|
|
|
#3 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ang innsamlingsaksjonenJeg gir det samme, sånn ca. De siste årene har jeg ringt givertelefonen, for jeg har aldri cash. Så da gir jeg det telefonen sier.
|
|
|
#5 |
|
Ute på tur
|
Sv: Ang innsamlingsaksjonenVi gir ca samme sum hvert år til Tv aksjonen, men jeg blir påvirket av store saker som kommer i nyhetene, og jeg ga f.eks mye mer til Haiti enn til Pakistan, rett og slett fordi det var mer synlig.
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Ang innsamlingsaksjonenJeg er litt barnslig trassig på denne tv-aksjonen, hele Norge er så flinke og giverglade i samlet tropp. Men jeg prøver å bli voksen og tenker at det spiller ikke så stor rolle for mottakeren om vi gir i samlet flokk eller er genuint snille. Så jeg gir. Jeg har vel et slags basisnivå, men hvis det er et prosjekt jeg synes ser veldig bra ut eller en organisasjon jeg har ekstra sansen for, gir jeg nok mer ja. Og skulle det dukke opp noe jeg ikke syntes noe om, hadde jeg ikke gitt.
|
|
|
#7 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Ang innsamlingsaksjonen
Ja, den kjenner også jeg veldig på. På samme måte som jeg gav endel under Tsunamien. Kanskje litt feil, men media er nok med på å påvirke de forskjellige valgene man tar mht givermendge.
|
|
|
#8 |
|
~~~~~~~
|
Ja, jeg må ærlig innrømme at det er noen organisasjoner jeg brenner mer for enn andre. Flykningsrådet gjør en fantastisk innsats virkelig. Røde kors, leger uten grenser, kreftforeningen osv... Men jeg må innrømme at det er flere organisasjoner jeg aldri har hørt om hverken før eller etter aksjonene..
|
|
|
#9 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Ang innsamlingsaksjonenJeg gir ikke samme beløp, kommer helt an på hvilke organisasjon det er. Jeg gir fast til Leger Uten Grenser og evt andre prosjekter som hjelper mennesker på en fornuftig måte uten å være store aktører i "bistands industrien".
|
|
|
#10 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Ang innsamlingsaksjonenNja, jeg gir heller ikke det samme hver gang. Det kommer litt an på hva det er snakk om at de samler inn penger til. Noe trigger meg mer enn annet og da sitter kronene litt løsere hos meg.
|
|
|
|
#11 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Ang innsamlingsaksjonenMen jeg gir alltid.
|
|
|
|
#12 |
|
En Som Trener
|
Sv: Ang innsamlingsaksjonenJeg gir stort sett det jeg har av penger i lommeboka når de kommer på døra, hvilket ofte innebærer endel småmynter og ikke de helt store beløpene. Jeg husker aldri å ta ut penger på forhånd.
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08 Sist redigert av Mirasol : 25-10-10 kl 00:49. Årsak: Edit: Barnehagens høstfest gikk visst til sommertur, men de har innsamlingsaksjon til FORUT 2 ganger i året i stedenfor. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Ang innsamlingsaksjonenJeg gir stort sett det samme, de siste årene betyr det at jeg har ringt oppgitt nummer siden jeg ikke har vært hjemme. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Samme her.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Ang. innsamlingsaksjonenVi lar oss ikke styre av hvem som har aksjonen nei, men beløpet ser ut til å være inflasjonsjustert og vel så det. Som mannen sier, vi har råd til det, de trenger det mer enn oss.
|
|
|
#16 |
|
Rockesøster
|
Sv: Ang. innsamlingsaksjonenJeg lar meg helt klart styre av hvilken organisasjon som er mottakere av aksjonen. Noe sympatiserer jeg mer med, noe mindre, og jeg gir etter hjertet. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Ang. innsamlingsaksjonenJeg gir aldri penger til religiøst baserte organisasjoner, så slike som Frelsesarmeen, Bymisjonen og Blå Kors utgår.
|
![]() |
|
|