Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ang. innsamlingsaksjonen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-10, 23:37   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ang. innsamlingsaksjonen

Jeg har fulgt innsamlingsaksjonen på TV idag. Og jeg ser på hvilket beløp som kommer inn og lurer på følgende:

Blir du påvirket av hvilken organisasjon som mottar pengene i forhold til givergleden din?

Gav du mer det året f.eks. kreftforeningen eller Leger uten grenser var organisasjonen?

Gammel 24-10-10, 23:39   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang innsamlingsaksjonen

Jeg gir ca samme sum til TV-aksjonen hvert år.

Gammel 24-10-10, 23:40   #3
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gir det samme, sånn ca. De siste årene har jeg ringt givertelefonen, for jeg har aldri cash. Så da gir jeg det telefonen sier.

Gammel 24-10-10, 23:41   #4
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Samme her.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 23:41   #5
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi gir ca samme sum hvert år til Tv aksjonen, men jeg blir påvirket av store saker som kommer i nyhetene, og jeg ga f.eks mye mer til Haiti enn til Pakistan, rett og slett fordi det var mer synlig.

Gammel 24-10-10, 23:41   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt barnslig trassig på denne tv-aksjonen, hele Norge er så flinke og giverglade i samlet tropp. Men jeg prøver å bli voksen og tenker at det spiller ikke så stor rolle for mottakeren om vi gir i samlet flokk eller er genuint snille. Så jeg gir. Jeg har vel et slags basisnivå, men hvis det er et prosjekt jeg synes ser veldig bra ut eller en organisasjon jeg har ekstra sansen for, gir jeg nok mer ja. Og skulle det dukke opp noe jeg ikke syntes noe om, hadde jeg ikke gitt.

Gammel 24-10-10, 23:44   #7
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

jeg ga f.eks mye mer til Haiti enn til Pakistan, rett og slett fordi det var mer synlig.

Ja, den kjenner også jeg veldig på. På samme måte som jeg gav endel under Tsunamien. Kanskje litt feil, men media er nok med på å påvirke de forskjellige valgene man tar mht givermendge.

Gammel 24-10-10, 23:46   #8
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er litt barnslig trassig på denne tv-aksjonen, hele Norge er så flinke og giverglade i samlet tropp. Men jeg prøver å bli voksen og tenker at det spiller ikke så stor rolle for mottakeren om vi gir i samlet flokk eller er genuint snille. Så jeg gir. Jeg har vel et slags basisnivå, men hvis det er et prosjekt jeg synes ser veldig bra ut eller en organisasjon jeg har ekstra sansen for, gir jeg nok mer ja. Og skulle det dukke opp noe jeg ikke syntes noe om, hadde jeg ikke gitt.

Ja, jeg må ærlig innrømme at det er noen organisasjoner jeg brenner mer for enn andre. Flykningsrådet gjør en fantastisk innsats virkelig. Røde kors, leger uten grenser, kreftforeningen osv... Men jeg må innrømme at det er flere organisasjoner jeg aldri har hørt om hverken før eller etter aksjonene..

Gammel 24-10-10, 23:47   #9
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gir ikke samme beløp, kommer helt an på hvilke organisasjon det er. Jeg gir fast til Leger Uten Grenser og evt andre prosjekter som hjelper mennesker på en fornuftig måte uten å være store aktører i "bistands industrien".

Gammel 24-10-10, 23:50   #10
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Nja, jeg gir heller ikke det samme hver gang. Det kommer litt an på hva det er snakk om at de samler inn penger til. Noe trigger meg mer enn annet og da sitter kronene litt løsere hos meg.
I år ble det en stor sum fra oss.

Gammel 24-10-10, 23:51   #11
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Men jeg gir alltid.

Gammel 25-10-10, 00:45   #12
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gir stort sett det jeg har av penger i lommeboka når de kommer på døra, hvilket ofte innebærer endel småmynter og ikke de helt store beløpene. Jeg husker aldri å ta ut penger på forhånd. Men i år har jeg faktisk bidratt med ganske mye til å være meg, men det er ikke fordi jeg brenner veldig for organisasjonen, men fordi skolen har hatt aksjonsdag og vi derved har kjøpt barnas kunstverk, mat, drikke og lodd og har i sum blitt en god del mer enn jeg pleier å gi. :merker denne måneden på lommeboka:

Sist redigert av Mirasol : 25-10-10 kl 00:49. Årsak: Edit: Barnehagens høstfest gikk visst til sommertur, men de har innsamlingsaksjon til FORUT 2 ganger i året i stedenfor.
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 01:14   #13
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg gir stort sett det samme, de siste årene betyr det at jeg har ringt oppgitt nummer siden jeg ikke har vært hjemme.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 07:49   #14
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Samme her.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 08:32   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang. innsamlingsaksjonen

Vi lar oss ikke styre av hvem som har aksjonen nei, men beløpet ser ut til å være inflasjonsjustert og vel så det. Som mannen sier, vi har råd til det, de trenger det mer enn oss.

De sakene vi føler sterkere for har vi faste ordninger på utenom, så denne greia her er en "sånn sak vi bare gjør fordi man skal" på en måte.

Gammel 25-10-10, 09:58   #16
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lar meg helt klart styre av hvilken organisasjon som er mottakere av aksjonen. Noe sympatiserer jeg mer med, noe mindre, og jeg gir etter hjertet.
Jeg har gitt hvert år, men skulle det dukke opp en aksjon jeg er motstander av, da ville jeg ikke gitt.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 10:19   #17
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg gir aldri penger til religiøst baserte organisasjoner, så slike som Frelsesarmeen, Bymisjonen og Blå Kors utgår.

(Men mer og mer - jeg har ikke gitt noe til tv-aksjonen de siste årene; har ikke snublet over noen bøssebærere og ikke gått aktivt inn for å gi spesielt mye penger akkurat den dagen).

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.