Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bør barn ha (tilgang på) digitale spill?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-10, 12:22   #121
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør barn ha (tilgang på) digitale spill?

Jeg synes du bør innføre fast spilletid 1 time etter barne-tv.
Jule- og bursdagsgaver er løst for det neste året.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 12:32   #122
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Nå kan det diskuteres hvordan det gikk meg meg.
Selv så mener jeg bestemt at det å vente på at spill skulle loades på Commodoren og sørge for at venner skal stille på gulvet slik at det ikke ble syntax error gav meg stor sosial kompetanse.

Det var tider! Ekstra ømfintlig ble spillene etter x antall kopieringer. Forventningsfulle små rundt den lille reise-tv monitoren, lyttende til lyder værre enn det mest frenetiske modem i evigheter...

Gammel 02-11-10, 12:48   #123
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Og ikke minst, låne mammas neglelakk så man kunne markere hvor på lydhodet man fikk best resultater. Ah those were the days, nå ble jeg nesten nostalgisk her.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 12:28   #124
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ppdatering:

Etter denne tråden ble ting noe moderert her i heimen og laptoppen kom med et LEGO spill. Som mellomste ville prøve i dag. Og det hele ender med at jeg ikke greier å få den jævla lego figuren til å bevege seg, ikke ville den dø og ikke kom jeg ut av spillet igjen heller og måtte tilslutt bruke svenskeknappen.

Så nå er det bekreftet, dataspill er djevelens verk!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 12:36   #125
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel heller bekreftet at du trenger å oppgradere de digitale kunnskapene dine.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 12:43   #126
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ah - rookiemistake. Svaret når de lurer på ting inni spillet er: "Hvis du skal være stor nok til å spille så må du løse sånne problemer selv. Det er ikke min hobby."

De blir sabla gode på google, engelsk med mer av det svaret der altså.

Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 12:46   #127
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hjelper nok ikke å få ungene til å Google om maskinen henger.
Du har stor nok maskin til å spille legospillet på?

Gammel 11-11-10, 13:06   #128
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Dette minnet meg på at jeg må huske å få rammet inn Zelda-spillet mitt. Nummer en, til nes. Åh du glitrende gullkassett.

... men, hallo, jeg kan jo ha den i toppen av juletreet?

Gammel 11-11-10, 13:26   #129
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det hjelper nok ikke å få ungene til å Google om maskinen henger.
Du har stor nok maskin til å spille legospillet på?

Jada, eldstebror får det til, men ikke jeg

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 14:44   #130
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Og nettopp det er et godt argument for spill syns jeg, slik at voksne faktisk kan følge med på hva ungene driver med og bli bedre på det selv også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 17:27   #131
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Se der ja - sånn skal det være i velfungerende familier.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.