|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Jeg tror ikke jeg ville betalt så mye for en sofa (det er jo så mye annet gøy man kan bruke 50000 på!), men jeg skjønner absolutt at noen gjør det. Vi har tilfeldigvis en sofa i 50.000 kroners klassen - men den var arvet og gratis. Den er utrolig god å sitte i, og absolutt i en helt annen kvalitet enn IKEA sofaer for eksempel. Den er vel rundt 10-15 år gammel, og den er som ny - ingen flate puter eller noe som helst. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?
Jo, det er litt det også. Jeg vil veldig gjerne ha rimeligere altetnativer.
Vi har ikke et så romslig budsjett hvert år nei, det går år mellom hver supertur. Innimellom tilbringer vi tid i hyttene til familien, eller i Skandinavia.
|
|
|
#103 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Jeg kunne helt sikkert kjøpt en sofa til 60 000, og krympet inn på ett-eller-annet-annet-budsjett i noen måneder.
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 04-11-10 kl 14:10. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Kamerat Pære
Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Ja, ikke sant?
|
|
|
#106 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?De er veldig kule, men den blå er virkelig ikke god å sitte i, synes jeg.
|
|
|
#108 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Forresten VR, vært obs på trekket på den sofaen dere skal kjøpe. Et vennepar kjøpte den samme, men med hel pute, og der begynte trekket på setet å vri seg og sægge etter bare ukers bruk.
|
|
|
#109 |
|
Kamerat Pære
|
|
|
#110 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?60 000 for en sofa er way over mitt budsjett i dag, og var det også da vi var et par og hadde samlet inntekt på 3 ganger det jeg har i dag.
|
|
|
#111 |
|
heimføing
|
Dette var hva jeg også tenkte når jeg startet å lese her. Og så skriver du
så hva er deres totale møbelbudsjett, liksom? |
|
|
|
|
|
#113 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Esme og -ea- har allerede skrevet det meste av det jeg tenker om saken, og altså, hvis man faktisk kan fremskaffe pengene er da 60000 virkelig ikke noe å ta på vei for. Og noen snakker som om det skulle være et problem om man vil bytte den om 10 år. Tull! Hvis man har estetisk sans og får en sofa man syns er helt knall for 500 kroner i måneden så er jeg helt ute av stand til å se at det skulle være problematisk på noen måte. Det er også godt mulig at en sofa i den prisklassen kan selges for et greit beløp etter 10 år. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
kamerat
|
Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Vi har billig, gammel sofa, men vi hadde hatt noen veldig fine møbler om vi hadde øst av feriebudsjettene våre.
|
|
|
#115 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Jeg er enig med dem som sier at det er ok å kjøpe dyr sofa om man ikke brekker ryggen økonomisk på det. Hvorfor skulle det ikke være ok? Er det umoralsk, kanskje?
|
|
|
#116 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Nå har jeg regnet litt på hva vi har brukt på møbler de 10 årene vi har bodd sammen:
|
|
|
#117 |
|
Off the map.
|
Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Jeg 'tar inn' at du har lyst på en sånn sofa - og du har spurt her og fått til svar at mange synes dette er skrekkelig mye penger å bruke på sofa. Og det er det jo.
|
|
|
#118 |
|
Glamorøs
|
Ja, de reklamerte, men endte opp med en annen sofa til slutt. Jeg husker ikke om de var gjennom et trekkbytte i mellomtiden.
|
|
|
#119 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Hva som er fornuftig å bruke på en sofa kommer vel an på flere ting.
|
|
|
#120 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Bare et lite spørsmål - har dere prøvesittet dem? De var veldig kule å se til, men jeg vet ikke om jeg synes de så ut som om de var veldig gode å sitte i. Eller "sitte" i for den saks skyld? Dvs den øverste så ikke så ille ut, men de to nederste så litt for kantete ut til å være behagelige? Vi har en sånn kantete sofa selv, og den er god som "kaffe-sofa", men er ikke utrolig god å kose seg i (derfor har vi en som er god til å kose seg i og en som er god til å se på tv i også.
|
![]() |
|
|