|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Hva er fornuftig å betale for en sofa?Vi har såvidt begynt letingen etter ny sofa, og denne gange prøvde jeg å være fornuftig, og begynne letingen på typ Bolia, Ikea og liknende, i stedet for på Robert Tandberg, slik jeg gjorde sist.
Sist redigert av Tallulah : 03-11-10 kl 21:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?For meg hadde det vært svært utenkelig. (Kjøpte sofa til 8000,- og synes jeg var flink som gadd å investere såpass.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?
Jepp, både USA og Japan blir utsatt da, gitt. Og kan jeg leve med det? Er det egentlig billigere å kjøpe en sofa vi bare er halvfornøyd med, og bytte hvert tiende år?
![]() |
#4 |
intro
|
De var fine, men ja.
![]() |
![]() |
#5 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Ja.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Jah. Om ti år kan det hende guttungen flytter til et eller annet bokollektiv og trenger den gamle sofaen, og dere bygger om leiligheten igjen og vil ha noe HELT nytt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Ja.
![]() |
#8 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Jeg ser på meg selv som helt crazy og gal som vurderer å legge 12 tusen i sofaprosjekt til våren.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Hadde ikke vært mitt budsjett som hadde hatt en sofa til den prisen nei
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
Som sagt, vi bytter ikke fordi vi er lei, syns den er stygg, har gåt av moten eller noe liknende, men fordi vi ikke får plass oppi den alle tre. Jeg tror vi er ganske lik deg når det kommer til gjerrighet altså, 90 % av leiligheten er arvemøbler.
Nei, jeg er så sikker på smaken vår at jeg kan si at vi aldri kommer til å ønske noe nytt, bare for å få oss noe nytt og anderledes. Det er ikke det at jeg vil betale det hvite ut av øyet for et møbel, og forsake fine ferier i flere år fremover, men jeg vil ikke kjøpe noe vi er halvfornøyd med heller.
Sist redigert av Tallulah : 03-11-10 kl 21:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Nei, altså, kjør på. Men ikke skyld på meg når pjokken har sølt ut fire flasker rødvin i den om 10 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
Vi vil gjerne ha alt.
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
Vi skal ha litt mer fornuftig farge enn kremhvit altså, uansett hvilken sofa vi velger.
![]() |
#16 |
intro
|
Ja, jeg skjønte det, altså. Vi hadde hjørnesofa fra før og har ingen unnskyldning (annet enn at vi har fått kjellerstue.
![]() |
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Aner ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
maler
|
Jeg vet ikke. For en som meg som sitter her lykkelig i en sofa til 3000 kr på finn og er happy med at den er så billig at den kan kastes når den får nok flekker og som er lykkelig uvitende om stilarter og design ser de sofaende der ganske likt ut som de sofaene jeg ser reklame for til en brøkdel av prisen. Men jeg vet jo at jeg er blind for sånt, så jeg kan ikke bruke meg selv som referanse der.
![]() |
#19 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?60 for en sofa? Aldri i livet! Max 20 000, man blir jo faktisk lei etter 8-10 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Hvis dere skal bytte sofa hvert niende år, er det en latterlig investering. Hvis det er sofaen dere skal ha til den bæres ut av huset sammen med dere, og dere har 60 000 og avse (eller prioritere), er det vel helt kurant. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|