|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 8 timers makstid i barnehagenDet med hviletid for de som ikke sover er et absolutt poeng.
|
|
|
#162 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: 8 timers makstid i barnehagenDa tenker jeg at opplevelsen av at det er få i barnehagen utenom 8-timers "kjernetiden" stemmer for min del og for mange andres, og da vil det igjen si at det er veldig rolig og stille for de få som er utenom denne tiden. Det jeg ofte opplevde da var at de få som var igjen eller de få som kom først, fikk en stille stund og mye mer voksenkontakt enn midt i verste rushtid. Jeg fortsår at dette er et sparetiltak fra kommuneneå kutte åpningstid/ oppholdstid, men da får de være tøffe nok til å kalle det nettopp det, ikke forsøke å forklare det med 100 andre ting! |
|
|
|
|
|
#163 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagen
Det varierer selvsagt endel, egentlig fra år til år, men det jeg har sett er at det stort sett er de samme barna som kommer tidlig hver dag og de samme som blir hentet sent. Men jeg tenker at dersom en barnehageeier ønsker å redusere åpningstiden til 8 timer pr dag, så er det ikke for ungenes del, men for ønske om å spare.
|
|
|
|
#164 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: 8 timers makstid i barnehagenViktigere med fleksible åpningstider og ikke minst en gjennomgang og kvalitetssikring av barnehagene. På tide det opprettes et eget tilsyn som kan følge dem opp. Det er mange bra folk i bransjen, men dessverre er det ikke like bra innstilling på vikarer som kommer og går.
|
|
|
#165 |
|
Yes, we can!!
|
Hos oss hadde de hviletid så lenge de var på småbarnsavdeling (for vårt vedkommende forbi 3-årsalder), også om de ikke sov. Akkurat i den perioden han sluttet med dagsoving, og vi helst ikke ville han skulle sovne på odde dager fordi det ødela all døgnrytme, så fikk han stilletid i sofaen med en voksen. Etterpå lå de som ikke sov sammen med de som sov, var stille og bare slappet av. Det tror jeg var klokt!
|
|
|
#166 |
|
Off the map.
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenGutten vår sover omtrent ikke lenger. Han slapper av på sofaen inne på avdelingen mens de andre, mindre barna blir lagt for en dupp. Av og til sover han et kvarter, men som regel slapper han bare av.
|
|
|
#167 |
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenAvslapping når de andre sover høres jo lurt ut, men i vår barnehage sover ungene ute i vogner, og de barna som ikke sover, er altså ute og leker. (det er da de har sin utetid, de har vist gått bort fra to utetider for dagen, så nå er de som sover ute før lunjs, og de som ikke sover er ute mens de andre sover (det ble for mye å ha alle ute to ganger, i forhold til klærene, når det ble høst=vått...)
|
|
|
#168 |
|
Tittel og tittel....
|
Men det ene utelukker jo ikke det andre. Det kan jo være de har rolige stunder på andre tider av dagen?
|
|
|
|
#169 |
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenJa, men den dagsrytmen de har fortalt oss om inneholder ikke det. Sofatiden er syngetid, samling eller allsang til cd.
|
|
|
#170 |
|
Off the map.
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenEr det midt i utetiden, eller i starten?
|
|
|
#171 |
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenAltså, er det meg du spørr?
|
![]() |
|
|