|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
8 timers makstid i barnehagenJeg kom over denne artikkelen på facebook hos en venninne som bor i Kristiansand. http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article805182.ece (Jeg husker aldri om linken skal komme i første eller andre innlegg, så en modde får heller fikse det hvis det trengs.)
|
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 8 timers makstid i barnehagenHø? 9 timer har jeg hørt og det går jo som regel, men 8 timer? En vanlig arbeidsdag varer jo i 8 timer, dette høres jo helt på trynet ut. Hvis man ikke er heksen Sabrina og kan zappe seg fra og til barnehagen, så kan man ha det så godt, liksom?
|
|
|
#3 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenDet er jo lite gjennomførbart da. I Tromsø hadde de en periode et tilbud om 8 timers dag, men det ble borte ganske kjapt, det ble mye styr for oss og holde orden på det, og kommunen tapte jo penger på det.
|
|
|
|
#4 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenSå lenge det ikke er innført 6-timers arbeidsdag for småbarnsforeldre, så høres det ganske håpløst ut med en 8-timersgrense for å ha barnet i barnehagen.
|
|
|
#5 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenFor noe idiotiske greier. Og det går jo mest utover de som strever mest fra før, aleneforeldre og de som har lite fleksible jobber. Så utrolig dårlig gjort. Om de har barnas beste i tankene så hadde de heller økt bemanningen til barnehagene.
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenKan de virkelig vedta noe sånt? En ting er at det lukter innsparingstiltak med dårlig unnskyldning av det, en annen er at det signaliserer ganske sterkt at barn ikke skal ha enslige foreldre og heller ikke to foreldre som jobber fullt utenfor hjemmet. Jeg vet ikke hvordan kulturen er i Kristiansand, det er tross alt en litt større by, men der jeg bodde i samme fylke et par år ble det sett på som ganske spesielt for kvinner å jobbe fullt med barn i barnehagealder. En slags blanding av egoistisk (fordi man lot det stakkars barnet være så lenge i barnehage) og synd på mor som måtte være så lenge borte fra barnet.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: 8 timers makstid i barnehagenInnfør 6-timersdagen også da, så blir det gjennomførbart!
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: 8 timers makstid i barnehagenSnakk om ovenfra og ned-holdninger altså! Jeg tviler sterkt på at det er til det beste for barn at foreldrene må stresse seg halvt ihjel eller gå ned i stilling for å få til 8-timers dag. Blir spennende å se hvor lenge det går, det må jo komme en god del motreaksjoner. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Øyboer
Sv: 8 timers makstid i barnehagenIdiotosk regel. Var en regel om 9 timer før, men den er fjernet. Som mange andre regler når det kommer til barnehagedrift. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bare sær
Sv: 8 timers makstid i barnehagenDa kan jo aleneforeldre bare glemme full jobb. Og så kan de få gleden av å bli kalt late snyltere som lever på staten, antagelig av mange av de samme som synes denne ordningen er en god idé.
|
|
|
#12 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagen
|
|
|
#13 |
|
Øyboer
Sv: 8 timers makstid i barnehagenØkning i bemanningen er nok den eneste gode løsningen som finnes. Er veldig lei av at det kuttes og kuttes i budsjettene mens kravene til hva vi skal drive med øker og øker. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Pauset
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenSå latterlig. Alle aleneforeldre må skaffe seg en lavere stilling, og kanskje til og med bytte jobb. Det høres jammen meg fordelaktig ut for barna! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: 8 timers makstid i barnehagenVar ikke dette bare i Kristiansand? Vel, uansett er det jo fullstendig idiotisk! *pedagog i bhg*
|
|
|
#17 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 8 timers makstid i barnehagenHiver meg med i fordømmelseskoret. Dette er et fullstendig idiotisk forslag som i prinsippet gjør det umulig for de fleste foreldre å jobbe full tid.
|
|
|
#20 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenJeg bor i Kr.sand og har nå barna i kommunal barnehage - jeg har hørt om dette, men det har aldri vært noe tema i barnehagen "vår", heldigvis. De har jo snakket om å sette dette i kraft før 2011, men ikke gjort det hos oss. Det har heller ikke blitt gitt noen informasjon om at det kommer til å bli slik.
|
![]() |
|
|