Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

En helg i Bergen. Hva bør oppleves og hvor spise?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-10, 18:26   #1
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

En helg i Bergen. Hva bør oppleves og hvor spise?

Helgen 3. til 5. desember går ferden til Bergen. Billige flybilletter er hovedårsaken til at turen går akkurat til Bergen, men samtidig var jeg i Bergen en gang for hundre år siden og ble så absolutt sjarmert av byen.

Turen er en del av en gave til kjæresten som blir 40 år i begynnelsen av desember og vi skal bo på Thon Hotell Bryggen.

Noen som har lyst til å komme med tips til hva vi bør få med oss og hvor spise? Vi kommer til Bergen tidlig fredag morgen og skal ikke med fly derfra igjen før sent søndag kveld. Har altså tre gode dager å ta av.

Gammel 14-11-10, 18:53   #2
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En helg i Bergen. Hva bør oppleves og hvor spise?

Du må på Fløyen på søndagen, tenning av adventslys og sikkert noen ararngementer, enten ved restauranten eller ved Skomakerdiket. Her er det helt greie turveier, og selv om du må være varmt kledd, så trenger du ikke turutstyr.

Om de har bord ville jeg prøvd å spise middag på Enhjørningen, som er en god fiskerestaurant.

Bryggen er full av julebutikker og julearrangementer på den tiden, så der burde det være mulig å bruke litt tid. Og når dere først er der så ville jeg tatt en tur til Bryggen Museum også, og lært litt bergenshistorie.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 19:15   #3
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil anbefale Bryggeloftet, som ligger ca 2 minutter fra hotellet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 20:28   #4
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh, kaffe med meg?

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 20:31   #5
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Eh, kaffe med meg?

Å vennen! Kanskje jeg klarer å snike meg vekk en time eller to? Det må jeg vel få til! Det hadde vært veldig koselig!

Gammel 14-11-10, 20:32   #6
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OG alt det som Blå sa, samt Pepperkakebyen (ja,moro for voksne også), Red Sun Sushi i Kong Oscarsgate like bortenfor Bryggen, Krystall for en god rødvinsopplevelse (ligger like ved Red Sun), shopping i Skostredet, kaffe på Det Lille Kaffekompaniet ved Fløyens inngang, en vandring i Øvregaten til venstre for inngangen.
Rett og slett en liten byvandring, gode sko og kamera, kaffe to go og dere er klar for å nyte byen

Velkommen

Gammel 14-11-10, 20:32   #7
Anne

Anne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Å vennen! Kanskje jeg klarer å snike meg vekk en time eller to? Det må jeg vel få til! Det hadde vært veldig koselig!

Eller du kan ta ham med

Det hadde vært så kos å se deg, men skjønner om det er en REN kjærestehelg altså

Gammel 14-11-10, 21:07   #8
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Er det fremdeles glassblåserverksted nede ved korskirkealmenningen?
Mulig det er stearinlysverksted fremdeles i Lille Øvregaten, ikke så langt fra det lille kaffekompaniet.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.