Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Selskap for 20 - what to servere?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-10, 11:03   #21
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Selskap for 20 - what to servere?

Mannen enten lage maten eller spise det han får - de andre kan stappe pepperen en viss plass. Ærlig talt!

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 11:03   #22
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Suppe, god vintermat det!

Gjerne en minestronevariant. Og du fikser å lage en focaccia (hvordan det nå skrives) Bruker du oppskriften til Iset så kan det ikke slå feil. Man røre det bare sammen og heller i en stor langpanne.

Gammel 14-12-10, 11:05   #23
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Ja, og de som sutrer over spekemat, det er ikke sikkert jeg hadde invitert de igjen, eller i hvertfall hadde jeg ikke brydd meg om det!

Gammel 14-12-10, 11:06   #24
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Spekemat er jo kjempegodt.

Gammel 14-12-10, 11:07   #25
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir litt vanskelig å ikke invitere nærmeste familie. Jeg klarer jo å bake brød, men motivasjonen er jo ikke helt på topp når jeg ikke spiser det selv.

Gammel 14-12-10, 11:08   #26
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

Kjøp brød. Server noe fødselsdagsbarnet og du liker.

Gammel 14-12-10, 11:10   #27
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Suppe med godt brød er deilig. Vi har også i flere år kjørt Mims fajitas, suksess i det gamle huset der alle 25 gjestene måtte oppholde seg på litt over 30 kvadrat. Veldig godt, alle kan lage maten etter egen smak (anbefaler å lage egen salsa og guacamole), og det er varm mat som kan holdes i hendene og ikke krever full borddekking.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 11:14   #28
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men fajitas, man trenger vel et bord? Vi har seriøst ikke bordplass til mer enn sju av gjestene. Vi har pleid å bruke spisestuebordet til servering og strødd masse stoler rundt omkring.

Gammel 14-12-10, 11:15   #29
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

(dessuten har vi et helt år fått pepper av enkelte i familien som var misfornøyde med at det ikke ble servert varm mat).

Du kan be dem drite og dra.

Hilsen Sur I Dag.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 11:35   #30
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Husker jeg en lignende, men mildere tråd fra i fjor?

Server det du har overskudd til. Om mannen ikke vil ha grøt, får han lage noe sjøl. At noen sutrer over manglende varmmat, er virkelig, inderlig, deres eget problem. Ikke ditt. Aldri ditt.

For min egen del baker jeg gjerne en langpanne med focaccia, og en eller annen gryterett (kyllinggryte/finnbiff). Da har alle noe de kan spise seg mette på. Men det krever jo en viss form for seating, da.

Hva ønsker bursdagsbarnet seg, da?

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 11:37   #31
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Husker jeg en lignende, men mildere tråd fra i fjor?

Helt sikkert. Muligvis fra sommeren også. Vi er færre i år da. ( )

Server det du har overskudd til. ?

Luftsuppe og venteboller?

Hva ønsker bursdagsbarnet seg, da?

Mat, antar jeg, hun fyller 3 og er altetende.

Gammel 14-12-10, 11:43   #32
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg ikke gidder å lage mat i ungenes familiebursdagsselskaper så inviterer jeg bare til kaffe og baker et par kaker. Må det være varm mat da?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 11:47   #33
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Helt sikkert. Muligvis fra sommeren også. Vi er færre i år da. ( )

Luftsuppe og venteboller?

Mat, antar jeg, hun fyller 3 og er altetende.

Vet det, det er synd dere er færre.

Men bortsett fra det; server suppe og brød/boller/rundstykker, da. Som mannen din har handlet og varmet.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 11:47   #34
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg tenker det er superkoselig med grøt nå, og mandel i - og en marsipangris med rød sløyfe til den som finner mandelen.

Ellers støtter jeg varm suppe, f eks sodd. Det er jo så godt! Enkelt også

Attåt grøten kan man jo også ha litt saltmat i form av spekemat! og en kurv med rundstykker for den som ikke er så hipp på grøt! ungene elsker jo grøt (iallfall de fleste).

Ellers er kyllingpastasalat med foccatia og gresk dressing (type knorr ) kjempegodt!!!!!! Kyllingene steker du i ovnen, og grønnsakene kjøpes i høy grad ferdig kuttet... vpila-- færdig!!

Ellers, selv om du allerede har sagt nei, hvor kult er det ikke å lage pølsebod da?? Med masse herlige attåt ting som løk, sprøstekt løk, rekesalat, potetsalat (hjemmelaget?), innbakte pølser osv. D er jo ståmat de luxe... og en provosorisk pølsebod gjør det spennende for barna

Gammel 14-12-10, 11:53   #35
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Jeg hadde garantert servert pølser om det var så mange at vi ikke kunne sitte ved dekket bord. GARANTERT.

Hadde kanskje klint til med to typer da. En stor kjele med wiener, samt noen litt gode 'grillede' pølser (altså stekt i stekepanna)

Gammel 14-12-10, 11:58   #36
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg kjenner forresten at de som kommenterte at det ikke var varm mat.... ..... ja, det hadde ikke gjort meg mye om de ikke kunnet komme... maaakan!

Gammel 14-12-10, 12:00   #37
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

Jeg kjenner forresten at de som kommenterte at det ikke var varm mat.... ..... ja, det hadde ikke gjort meg mye om de ikke kunnet komme... maaakan!

Helt enig. Tror jeg kunne funnet på å servere smågodt og potetgull av ren trass. Eller et par bokser med is og sjokoladesaus i flaske ved siden av.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 12:00   #38
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Blir litt vanskelig å ikke invitere nærmeste familie. Jeg klarer jo å bake brød, men motivasjonen er jo ikke helt på topp når jeg ikke spiser det selv.

Egentlig synes jeg ikke det heller. Om de er så jævla frekke, så kan du fortelle dem at du ikke ba dem, da du ikke trodde de ville sette pris på maten

Gammel 14-12-10, 12:00   #39
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Pølser er ikke kult, det er rett og slett ikke mat for meg. Middag må det nesten være, flere av gjestene kommer langveisfra. Det er i januar altså, så midt i grøtsesongen blir det ikke. Spekemat og rømmegrøt er jo en variant å tenke på...

Gammel 14-12-10, 12:05   #40
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Sodd er kanskje det letteste da. Ferdigspann, 4 spann og kok et lass med poteter og gulrøtter. Og kanskje et par ekstra pakker kjøttboller.

Og det må da vel alle like? Og det er varmt, og det er ikke pølse.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.