Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser du sammen med risgrøt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-11, 23:52   #41
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva spiser du sammen med risgrøt?

Smør, sukker og kanel holder i hauger og lass for meg.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 23:59   #42
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kanel, rosiner, smørøye, event sukker. Og spekemat av no`slag. Og melk til. Eller rød saft.

(Egg på risgrøt? På rømmegrøt bruker vi hardkokt egg i tillegg til det oven-nevnte.)

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 00:03   #43
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Vi pleide å ha sukker, kanel og smørøye, men etter hvert snek det seg med både rømmeklatt og rosiner.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 00:08   #44
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Min familie drikk melk til altså, men eg trur vi er dei einaste.

Nei, mannen min drikker melk til risengrynsgrøt. Han drikker melk til det meste, og foreldrene hans drikker også melk til middag.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 00:15   #45
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er oppvokst med at vi drakk skummet kulturmelk til grøten.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 00:18   #46
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sukker og masse kanel holder i massevis, og så har vi rosiner i grøten da. Mamma har forresten spekemat til.
Eneste sære jeg gjør er at jeg aldri drikker melk omtrent, men når jeg spiser grøt må jeg ha melk mens alle andre skal ha rød saft.

Gammel 09-01-11, 01:35   #47
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Risgrøt skal det bare være smør, sukker og kanel til.
Rømmegrøt derimot, da må man ha spekemat og flatbrød og rosiner og greier.
Men å drikke melk til grøt blir i overkant for meg altså, rød saft må til.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 01:41   #48
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Risgrøt, altså? Når ble det kosher? Risengrynsgrøt heter det.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 02:46   #49
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Smør, sukker og kanel. Liker rød saft ved siden av.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 04:59   #50
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

En stor klatt med meierismør, masse kanel + litt sukker - og grøtpinn ved siden av .

Gammel 09-01-11, 08:59   #51
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det ingen i familien glum som er noe særlig glad i grøt, men når jeg spiser det, så er det smør, sukker og kanel som gjelder + saltpinne/grøtpinne. Rødsaft

Gammel 09-01-11, 09:10   #52
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ovnsstekte pølser må det være ved siden av. Men siden vi har en melkeallergiker i hus, er det særdeles sjelden det serveres grøt her.

Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 09:19   #53
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Jeg har sukker, kanel og smør på grøten. Ikke noe mer. Men jeg må drikke melk til, faktisk er det kun da jeg klarer å drikke melk, jeg liker det egentlig ikke.

Sånn er mamma også, drikker melk til grøt selv om hun egentlig ikke liker det. Jeg liker heller ikke melk, heller ikke til grøt. Jeg drikker enten vann eller saft til.

Gammel 09-01-11, 09:23   #54
Albertine
Passiv

Standard

Skal man spise risengrynsgrøt så må man ha skummelt melk attåt.

Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 09:43   #55
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rosiner og evt spekemat. Men det er noe vi har startet med de senere årene, etter at vi ble kjent med ei fra nord-vestlandet hvor hun er vant med at det spises både rosiner og spekemat til. Min datter synes det er veldig godt til, så vi serverer det alltid til.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 09:44   #56
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og ja, vi drikker melk til grøten. Jeg får et stort behov for å drikke melk til grøten, selv om jeg ikke drikker melk ellers.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 10:58   #57
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Risgrøt, altså? Når ble det kosher? Risengrynsgrøt heter det.

Føy, for et langt ord. :lat: Jeg sier risengrøt.

Gammel 09-01-11, 11:06   #58
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss er grøt = risengrynsgrøt, mens de andre grøtene (rømmegrøt, fløyelsgrøt, havregrynsgrøt osv) går ved sine fulle navn Risgrøt sier jeg aldri.

Gammel 09-01-11, 13:14   #59
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Kanel og sukker.

Gammel 09-01-11, 13:18   #60
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sukker og kanel, ungene vil ha smør i tillegg.

Vi voksne spiser ikke så mye grøt, men ungene syns det er godt og vil gjerne ha det ett par ganger pr måned.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.