|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser du sammen med risgrøt?Smør, sukker og kanel holder i hauger og lass for meg.
|
|
|
#42 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser du sammen med risgrøt?Kanel, rosiner, smørøye, event sukker. Og spekemat av no`slag. Og melk til. Eller rød saft. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser du sammen med risgrøt?
Nei, mannen min drikker melk til risengrynsgrøt. Han drikker melk til det meste, og foreldrene hans drikker også melk til middag. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hva spiser du sammen med risgrøt?Sukker og masse kanel holder i massevis, og så har vi rosiner i grøten da. Mamma har forresten spekemat til.
|
|
|
|
#47 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Hva spiser du sammen med risgrøt?Risgrøt skal det bare være smør, sukker og kanel til.
|
|
|
#49 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hva spiser du sammen med risgrøt?Smør, sukker og kanel. Liker rød saft ved siden av. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
Sv: Hva spiser du sammen med risgrøt?En stor klatt med meierismør, masse kanel + litt sukker - og grøtpinn ved siden av
|
|
|
|
#51 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hva spiser du sammen med risgrøt?Nå er det ingen i familien glum som er noe særlig glad i grøt, men når jeg spiser det, så er det smør, sukker og kanel som gjelder + saltpinne/grøtpinne. Rødsaft
|
|
|
#52 |
|
Passiv
|
Sv: Hva spiser du sammen med risgrøt?Ovnsstekte pølser må det være ved siden av. Men siden vi har en melkeallergiker i hus, er det særdeles sjelden det serveres grøt her. |
|
|
|
#53 |
|
Tittel og tittel....
|
Sånn er mamma også, drikker melk til grøt selv om hun egentlig ikke liker det. Jeg liker heller ikke melk, heller ikke til grøt. Jeg drikker enten vann eller saft til.
|
|
|
|
#54 |
|
Passiv
|
Sv: Hva spiser du sammen med risgrøt?Skal man spise risengrynsgrøt så må man ha skummelt melk attåt. |
|
|
|
#55 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Hva spiser du sammen med risgrøt?Rosiner og evt spekemat. Men det er noe vi har startet med de senere årene, etter at vi ble kjent med ei fra nord-vestlandet hvor hun er vant med at det spises både rosiner og spekemat til. Min datter synes det er veldig godt til, så vi serverer det alltid til. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Hva spiser du sammen med risgrøt?Og ja, vi drikker melk til grøten. Jeg får et stort behov for å drikke melk til grøten, selv om jeg ikke drikker melk ellers. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Føy, for et langt ord. :lat: Jeg sier risengrøt.
|
|
|
#58 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hva spiser du sammen med risgrøt?Hos oss er grøt = risengrynsgrøt, mens de andre grøtene (rømmegrøt, fløyelsgrøt, havregrynsgrøt osv) går ved sine fulle navn Risgrøt sier jeg aldri.
|
|
|
#60 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser du sammen med risgrøt?Sukker og kanel, ungene vil ha smør i tillegg.
|
![]() |
|
|