Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser du sammen med risgrøt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-11, 21:41   #1
Albertine
Passiv

Standard

Hva spiser du sammen med risgrøt?

De fleste har vel på sukker, kanel og et aldri så lite smørøye. Men har du noe mer attåt? Pappa må røre rømme inn i grøten for at det skal være spiselig for ham, mens min bror og jeg fikk strø rosiner over. Min bestefar hadde skiver av kokt egg pent dandert over grøten, den kjøpte jeg aldri. Og min svigerfamilie spiser ofte grøtpinne attåt.

Hva gjør du?

Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 21:44   #2
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva spiser du sammen med risgrøt?

Jeg spiser som oftest bare grøt. Hos svigers er det potet, grønnsaksrester fra dagen før, spekepølse og flatbrød til grøten. Drikker melk til.

Sist redigert av Siritk : 08-01-11 kl 23:04. Årsak: *kremt* Surrehue...
Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 21:45   #3
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

En god klatt meierismør, sukker og kanel holder i massevis for meg.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 21:46   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser mandel sammen med risgrøten. I alle fall er det målet, hver år.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 21:47   #5
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Svigers serverer spekemat og flatbrød.

Jeg er vant med å spise kun grøt.

Gammel 08-01-11, 21:47   #6
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det holder lenge med grøten for min del, aldri spist noe til. Kjenner til det med rosiner, så det går an, men foretrekker "bare" masse kanel, sukker og smør.

Gammel 08-01-11, 21:48   #7
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grøtpinne?

Jeg er oppvokst med tørkakjøtt til grøt. Evt. fenalår.
Pappa pleide å ha rosiner i grøten av og til, men det ble han nedstemt på av oss andre.

Hadde en venninne her i byen som pleide å invitere på grøt og kokte grillpølser om lørdagene. Og rødsaft. Jeg pleide å ta med en flaske rødvin og erstatte safta hennes.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 21:49   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Rød saft, litt sukker og kanel. That's it.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 21:50   #9
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Risgrøt, sukker, kanel og smørøye. Til rømmegrøt det samme, men da gjerne med flatbrød og spekeskinke også. Nam.

Og selvfølgelig rød saft til risgrøt. Helst rips.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 21:51   #10
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Åh, nå fikk jeg sinnsykt lyst på ripssaft.

Gammel 08-01-11, 21:51   #11
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spekepølse type mårpølse eller viltpølse må vi ha ved siden av grøten.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 21:52   #12
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Standard

Fløyelsgrøt er også godt, det er det lenge siden jeg har spist. *noterer*

Gammel 08-01-11, 21:55   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare smør (eller margarin, da, selvfølgelig ), sukker og kanel. Mangelen på grønnsaker gjør imidlertid at jeg føler meg 110 % usunn når jeg spiser det til middag. Ved siden av har vi som regel blåbærsaft.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 21:56   #14
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker ikke smør i grøten, men bruker sukker, kanel, hakka mandler/nøtter og rosiner. Spiser bare risgrøt et par ganger i året, men havregrøt spiser jeg nesten hver dag.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 21:56   #15
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Vi har grøt, smør, sukker, kanel, spekekjøtt evt fårepølse og rosiner. Drikker rød saft til.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 21:56   #16
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Til risgrøt blir det sukker, litt kanel og gjerne smørøye. Men spiser jeg rømmegrøt har jeg også på rosiner og har spekeskineke.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 21:59   #17
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Grøt spiser jeg som regel bare hos andre eller på jobb rett før jul. Tilbehør er sukker, kanel og rød saft. Av og til et smørøye,hvis det ikke er til å unngå.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 21:59   #18
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Hva er grøtpinne?

Her i huset er det kanel, sukker, smørøye og gjerne noe salt pølse på siden. Og rød saft ja.

Gammel 08-01-11, 22:03   #19
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Smør, kanel og sukker.

Litt potetgull for å få noe salt til slutt. Samme funskjon som saltpølse eller pinn.

Gammel 08-01-11, 22:04   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grøtpinne = noe salt til grøten. Kan være tredd på et spyd/pinne.

Vi pleier enten å ha sukker, kanel og smørøye (og evt mandel i grøten hvis det er en sånn anledning) eller sukker, kanel, smørøye og noe salt til, typisk morrpølse og flatbrød.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.