|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Retromum
|
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur
Jammen det er jo profetien i "Flash Forward" som slår til, noen eksperimenterer med time as we know it.
|
|
|
#162 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turNå har gulspurvene kommet til fuglenekene våre:
|
|
|
#163 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#165 |
|
saftig
|
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turJeg fikk påpakning fra naboen her om dagen, på grunn av maten jeg har hengt ut til fuglene. Den tiltrekker seg rotter, må vite, og det ville hun ikke ha noe av. For det faller alltid noe ned på bakken, nemlig.
|
|
|
#166 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turJoda, det faller på bakken, og i områder med rotter ville jeg ikke hengt ut mat. I allefall ikke i store mengder - og kanskje forsøkt å finne en løsning for at det ikke skal falle på bakken. En type "oppsamler" litt oppe fra bakken under automaten e.l. |
|
|
|
|
|
#169 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turSvarttrosten vår er tilbake
|
|
|
|
#170 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turÅh, jeg er ikke så godt vant og ble overlykkelig for at det endelig kom en kjøttmeis som forsynte seg av den hjemmelagede meisebollen min på søndag. |
|
|
|
|
|
#173 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turDe er skikkelig lettskremte og vokter omgivelsene godt. Om jeg rører på hodet sju meter unna flyr de sin vei. Men de er skikkelig kule. Litt papegøyeaktige. |
|
|
|
|
|
#174 |
|
godtemonster
De er kjempefine. Jeg bor midt i skogen, og her er nøtteskrikene like vanlige som skjærer i byen, men de er jo så mye penere - nesten litt tropiske.
|
|
|
#175 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turVi bor i skogkanten. Jeg har aldri sett dem før, så jeg tror ikke de er så veldig vanlige i urbane strøk. De er vel skyere enn skjærer hos deg også regner jeg med? |
|
|
|
|
|
#176 |
|
godtemonster
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turDe som er her, er ikke så veldig sky, men opplagt mer sky enn skjærer (mindre sky enn hakkespettene). Hvis vi har mat ute som de klarer å få tak i (på bakken helst), er de her gjerne 3-4 av gangen. Vi se dem daglig. Før vi flyttet hit for ti år siden, hadde jeg aldri sett en i levende live.
|
|
|
#177 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turDenne nøtteskrika er fast gjest på fuglebrettet til svigers. Det er visst ikke så vanlig med nøtteskriker så langt nord
|
|
|
|
#179 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turDe er så søte! Sånne har vi mange av - kommer kanskje av hasselbuskene?
|
|
|
#180 |
|
godtemonster
Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin turHer er det nesten vårstemning i dag - fuglene kvitrer og synger så man nesten blir litt vårlykkelig. Vi har hatt en stor flokk med ymse sisiker og finker her - jeg så i hvert fall både grå- og grønnsisik, og jeg tror det var bjørkefink og grønnfink der og. Etter at jeg kjøpte en ny stor fuglemater som bare trengs å fylles en gang i uka, har fuglelivet virkelig tatt seg opp. Det sitter en stor gjeng dompaper i bjørka titt og ofte, vi har i hvert fall tre ekorn rundt her, og i dag fikk altså de sedvanlige meisene sisik- og finkebesøk. Moro. Det er i grunnen ikke så lenge til våren heller.
|
![]() |
|
|