Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Nå er det småfuglene sin tur

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-11, 11:45   #161
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Vi har masse katter her også - men jeg jager dem vekk så godt jeg kan.

Jeg synes det er litt ekkelt med mange døde fugler på uforklarlig vis. Håper de finner ut av det.

Jammen det er jo profetien i "Flash Forward" som slår til, noen eksperimenterer med time as we know it.

Gammel 06-01-11, 14:11   #162
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå har gulspurvene kommet til fuglenekene våre:

Foto: Malene Thyssen, http://commons.wikimedia.org/wiki/User:Malene

Gammel 11-01-11, 09:48   #163
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Nå har gulspurvene kommet til fuglenekene våre:

Foto: Malene Thyssen, http://commons.wikimedia.org/wiki/User:Malene

Har du sett, for en nydelig fugl.

Gammel 11-01-11, 15:48   #164
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lykken var fullkommen i helgen da et par dompaper dukket opp på fuglebrettet! Har ikke sett slike på flere år..

Gammel 11-01-11, 15:53   #165
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk påpakning fra naboen her om dagen, på grunn av maten jeg har hengt ut til fuglene. Den tiltrekker seg rotter, må vite, og det ville hun ikke ha noe av. For det faller alltid noe ned på bakken, nemlig.

Gammel 11-01-11, 15:58   #166
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Joda, det faller på bakken, og i områder med rotter ville jeg ikke hengt ut mat. I allefall ikke i store mengder - og kanskje forsøkt å finne en løsning for at det ikke skal falle på bakken. En type "oppsamler" litt oppe fra bakken under automaten e.l.

Jeg kastet ut noen slappe epler i går kveld, og i dag morges var de borte vekk. På hele terassen er det spor etter et klovdyr, så jeg antar at vi har hatt rådyr på besøk. Så lenge de holder seg unna epletreet mitt og blomstene om sommeren så er de hjertelig velkommen de også.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 16:02   #167
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette var et julenek. Uten fugler.

Gammel 11-01-11, 16:03   #168
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Gammel 11-01-11, 16:57   #169
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Svarttrosten vår er tilbake Han har holdt til i hagen vår to vintre, jeg trodde ikke han kom denne vinteren siden jeg ikke hadde sett ham til nå, men forrige uke dukka han opp, og skvatrer på oss når han mener det er på tide å få påfyll av brød, nøtter, frukt og frø

Gammel 11-01-11, 21:19   #170
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Åh, jeg er ikke så godt vant og ble overlykkelig for at det endelig kom en kjøttmeis som forsynte seg av den hjemmelagede meisebollen min på søndag.
Jeg begynte nesten å tro at fuglene ikke likte kokkeleringen min, men nå tror jeg at den har vært for frossen i kulden, så nå som det er mildere forventer jeg fest i hagen hvert øyeblikk.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 11:26   #171
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

To svære nøtteskriker på en gang!

Gammel 12-01-11, 11:36   #172
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

To svære nøtteskriker på en gang!

Jeg tror du må installere webcam på det derre fuglebrettet, altså! Jeg vil også se!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 12:44   #173
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

De er skikkelig lettskremte og vokter omgivelsene godt. Om jeg rører på hodet sju meter unna flyr de sin vei. Men de er skikkelig kule. Litt papegøyeaktige.

Kamera hadde egentlig vært litt morsomt.

Gammel 12-01-11, 14:24   #174
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

De er skikkelig lettskremte og vokter omgivelsene godt. Om jeg rører på hodet sju meter unna flyr de sin vei. Men de er skikkelig kule. Litt papegøyeaktige.

Kamera hadde egentlig vært litt morsomt.

De er kjempefine. Jeg bor midt i skogen, og her er nøtteskrikene like vanlige som skjærer i byen, men de er jo så mye penere - nesten litt tropiske.

Gammel 12-01-11, 14:57   #175
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Vi bor i skogkanten. Jeg har aldri sett dem før, så jeg tror ikke de er så veldig vanlige i urbane strøk. De er vel skyere enn skjærer hos deg også regner jeg med?

Gammel 12-01-11, 15:39   #176
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

De som er her, er ikke så veldig sky, men opplagt mer sky enn skjærer (mindre sky enn hakkespettene). Hvis vi har mat ute som de klarer å få tak i (på bakken helst), er de her gjerne 3-4 av gangen. Vi se dem daglig. Før vi flyttet hit for ti år siden, hadde jeg aldri sett en i levende live.

Gammel 12-01-11, 20:51   #177
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Denne nøtteskrika er fast gjest på fuglebrettet til svigers. Det er visst ikke så vanlig med nøtteskriker så langt nord

Gammel 20-01-11, 10:21   #178
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Gjett hvem vi hadde på besøk nettopp!

¨

Det så ut som om han hadde vært her før, for han visste akkurat hvor maten var. Håper han/hun kommer snart tilbake!

Gammel 20-01-11, 10:52   #179
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De er så søte! Sånne har vi mange av - kommer kanskje av hasselbuskene?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 16:04   #180
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Her er det nesten vårstemning i dag - fuglene kvitrer og synger så man nesten blir litt vårlykkelig. Vi har hatt en stor flokk med ymse sisiker og finker her - jeg så i hvert fall både grå- og grønnsisik, og jeg tror det var bjørkefink og grønnfink der og. Etter at jeg kjøpte en ny stor fuglemater som bare trengs å fylles en gang i uka, har fuglelivet virkelig tatt seg opp. Det sitter en stor gjeng dompaper i bjørka titt og ofte, vi har i hvert fall tre ekorn rundt her, og i dag fikk altså de sedvanlige meisene sisik- og finkebesøk. Moro. Det er i grunnen ikke så lenge til våren heller.

Gråsisik:

Foto: Arnstein Rønning (http://commons.wikimedia.org/wiki/User:Eaglestein)

Grønnsisik:

Foto: Tim Parkinson (http://www.flickr.com/people/43632116@N00)

Bjørkefink:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:02.