|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Trodde ferie for barna var pålagt jeg. Det inntrykket fikk jeg i barnehagen her. Uansett syntes jeg det er veldig viktig at barna får ha litt ferie, det er like viktig for dem som for skolebarn/ungdommer og voksne i jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Trodde ferie for barna var pålagt jeg. Det inntrykket fikk jeg i barnehagen her. Uansett syntes jeg det er veldig viktig at barna får ha litt ferie, det er like viktig for dem som for skolebarn/ungdommer og voksne i jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?
Jeg synes det er greit at man kan velge når man vil ha ferie jeg. De færreste lar vel barna gå i barnehagen hver eneste dag den har åpen? Dersom ztjerna måtte ha ferie i fellesferien måtte han hatt en og en uke med hver av oss foreldre. Greit at foreldre som ikke har mulighet til å ta ut ferie i hele fellesferien også kan få ha ferie sammen med hele familien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Hos oss er det vel 4 i året, tror jeg. Men jeg har ikke oversikt over om storesøster og lillebrors barnehager har de samme planleggingsdagene enda. De går begge i kommunal barnehage, men ikke i den samme....
![]() |
#65 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Her er det også pålagt at de skal ha 3 ukers ferie mellom mai-sept, på lik linje med ferieloven for oss voksne. Bare at vi har 5 uker.
![]() |
#66 |
Pirkete
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Ferieloven sier vel at man har krav på 3 uker mellom mai og september, og 4 uker totalt i løpet av året? I tillegg har nå de fleste fått fem ukers ferie i løpet av året, men det er ikke lovpålagt. I vår bedrift kan vi ikke regne med fire uker sammenhengende ferie om sommeren, bare tre. Noen ganger kan vi få fire, men det går på omgang - altså hadde man fire uker i fjor, kan man være sikker på ikke å få det i år... |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Erfaren nok
|
Man har rett på tre uker sammenhengende ja, i følge ferieloven. Men som kommuneansatt blir jeg trukket for fem uker, og må ta det.
![]() |
#68 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Hos er det vedtektsfestet å ta 2 uker ferie i den ferieperioden som ferieloven sier, men tilsammen skal barna ha 4 uker ferie i løpet av barnehageåret, det står også i vedtektene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Det hadde vært uaktuelt for meg å IKKE ta ut Sneipen i ferie sammen med oss, men jeg skulle ønske det hadde vært mer fleksibelt. Jeg har altså samme type barnehage som Polyanna med obligatorisk vinter- og høstferie, stengt samtidig som skolen i julen (sist i 2 uker) og påsken, samt hele juli. Jeg har dermed ingen mulighet til å være hjemme alle dager han ikke kan gå i barnehagen, da må vi enten ta ut ferie hver for oss eller få hjelp av besteforeldre. Samt at det nærmest umuliggjør å ta ut sommerferie på annet tidspunkt enn juli.
![]() |
#70 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Jeg tror vi har verdens beste bhg. Åpent hele sommeren, ingen planleggingsdager, åpent alle "svarte" dager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Yes, we can!!
|
Det har liksom alltid ordnet seg, og jeg ser hvor bra disse pausene er for ungene, selv om det blir temmelig hverdagslige ferier. Vi har fått litt hjelp av besteforeldre, litt av våre søsken, flekser litt med jobbing, og mekker det til. Litt permisjoner blir det jo også i blant...
![]() |
#72 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Jeg synes også det er helt topp for Sneipen å ha vinterferie hos mormor, det er ikke det. Men det hadde vært så mye bedre hvis vi kunne velge når og hvordan! Bare å få flybilletter til Bergen i vinterferien er en dyr og omstendelig affære, og hva hvis det ikke passer?
![]() |
#73 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?barnehagen har fem planleggingsdager, og etter iherdig jobbing har jeg fått dem med på å ta ca halvparten samtidig med skolen og resten til andre tider. Da tilfredstiller man både dem som jobber i barnehage/skolevesen og de som vil ha samtidig som skolen litt, i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Vår barnehage, som er kommunal, har 5 planleggingsdager som følger skolens. De er enten på mandag eller fredag, og det passer meg aldeles utmerket.
![]() |
#76 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Vi betaler for 11 måneder. Vi betaler også litt mer enn makspris.
![]() |
#77 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Når vi ENDELIG får full barneahagedekning (jeg er optimist!) her i landet - så tror jeg mange barnehager må endre sin praksis for å klare å overleve. Spesielt med hensyn til åpningstid - både daglig og mht ferie. For da har vi brukere et valg når det gjelder hvilken barnehage vi vil ha.
![]() |
#78 |
Har fått viljen sin
|
Enig med deg. Og jeg gleder meg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Yes, we can!!
|
Vår barnehage er SUPERPOPULÆR, tross korte åpningstider, lange ferier og høy pris. Den holder en utrolig høy kvalitet, på personale og alt. En av grunnene til at de klarer å tiltrekke seg og holde på - og holde friske! - de flinke folkene de har, er faktisk feriene og åpningstidene.
![]() |
#80 |
Erfaren nok
|
Men da har de jo masse flott å profilere seg på
![]() |
|
|