|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tåler regn
|
![]() Planleggingsdag i bhg?Har deres barnehager planleggingsdag i løpet av året slik at dere må ta fri fra jobb? Synes at alle jeg har snakket med har det. Vår barnehage har gjort det slik at de heller har planleggingsdager et par helger i året, slik at ikke barnehagen er stengt. Så kan vi heller selv velge når vi vil ta barna ut den siste ferieuken. (Vi må ta 3 uker en eller annen gang i skolens ferie) Synes virkelig at det er godt tilrettelagt, for oss som foreldre |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Syns ikke det er rett overfor de ansatte i bhg at de skal jobbe helger, bare for at vi skal slippe å ta fri fra jobben på planleggingsdager.
![]() |
#3 |
Står på egne ben
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Hos oss er det og 5 planleggingsdager fordelt på året, og det er jo forsåvidt greit nok foreløpig. Problemet er at de går i privat barnehage, og de følger ikke skolene i det hele tatt, så jeg gleder meg ikke akkurat til en av ungene begynner på skolen. For der har de også planleggingsdager i løpet av året, og hittil har ingen av de i barnehagen og skolen passet overens. Ser for meg at vi må ta oss fri 10 dager i året pga. planleggingsdager etterhvert. Skal love at jeg skal si i fra til barnehagen på foreldremøtet til uka at de må følge skolen sine dager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Javel
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Her er det også 5 planleggingsdager i året, i tillegg må de vel ha 4 uker ferie i løpet av et år (3 av dem sammenhengede i sommerferien).
![]() |
#6 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Her er det 5 planleggningsdagr i året og de er på de samme dagene som det er planleggningsdager på skolen.
![]() |
#7 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Trodde ikke det fantes barnehager uten planleggingsdager... Her følger de omtrent skolen sine. Typisk fredagen etter Kristi Himmelfart og 2. påskedag. Det er vel 4-5 dager i året totalt. Synes det er helt greit.
![]() |
#8 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?vi har fem planleggingsdager i året. De får vi beskjed om ved barnehageårets start. Jeg synes ikke at det er urimelig at de ansatte har noe tid til faglig oppdatering og planlegging. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?
Det samme tenker jeg.
![]() |
#10 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Barna skal ha 4 uker ferie pr år, og 1 av de ukene "går med" i planleggingsdager. Så de må ha 3 uker sammenhengende i sommerhalvåret.
![]() |
#11 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Jeg tror barnehagen har 5 planleggningsdager i året.
![]() |
#12 |
awesom
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Det vil jo føre til en del høyere personalkostnader som uansett må spares inn en annen plass. Jeg har heller 5 planleggingsdager i året en at barnehagen vår ikke har tilstrekklig med personale når mitt barn er der.
![]() |
#13 |
Erfaren nok
|
Ja, det er faktisk ganske vanskelig å få det til å gå opp når alle skal ta 5 uker ferie, pluss ganske mye avspasering
![]() |
#14 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Barnehagen vår har også 5 planleggingsdager - ikke alle koordinert med skolens planleggingsdager dessverre. Kommende uke er det vinterferie på skolen og barnehagen har planleggingsdag mandagen etter vinterdferien. Litt dårlig timing
![]() |
#15 |
Tåler regn
|
Akkurat det med ekstra kostnader er ikke problem i den private barnehagen "vår". De har alltid ekstra voksne, pga av at de tar inn folk som er på attføring (så de er en slags opplæringsbedrift). Så det er en meget tett voksentetthet i bhg. De faste tar selvfølgelig ikke ferie samtidig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Jeg synes det er greit med planleggingsdager så lenge de klarer å samkjøre det med skolen her. Stort sett går det greit. Skolen har 5 dager, samme med barnehagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Trodde sånne personer gikk på topp og ikke ble telt i forhold til antall barn?
![]() |
#18 |
Tåler regn
|
Stemmer det at de går på topp, og ikke blir "talt" i forhold til antall barn. Men de er jo der uansett og de er en fantastisk ressurs |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Her er det fem planleggingsdager i løpet av året. Er vi heldige klaffer i det minste noen av dem med skolens/SFOs fem planleggingsdager sånn at vi ikke ender opp med å kaste bort ti feriedager på dette.
![]() |
#20 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Hos oss følger de skolens feriedager på alt annet enn sommerferien (da er det stengt i hele juli). Jeg håper inderlig de klemmer inn planleggingsdagene sine i de 8,5 ukene.
![]() |
|
|