|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Syns ikke det er rett overfor de ansatte i bhg at de skal jobbe helger, bare for at vi skal slippe å ta fri fra jobben på planleggingsdager.
![]() |
#2 |
Står på egne ben
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Hos oss er det og 5 planleggingsdager fordelt på året, og det er jo forsåvidt greit nok foreløpig. Problemet er at de går i privat barnehage, og de følger ikke skolene i det hele tatt, så jeg gleder meg ikke akkurat til en av ungene begynner på skolen. For der har de også planleggingsdager i løpet av året, og hittil har ingen av de i barnehagen og skolen passet overens. Ser for meg at vi må ta oss fri 10 dager i året pga. planleggingsdager etterhvert. Skal love at jeg skal si i fra til barnehagen på foreldremøtet til uka at de må følge skolen sine dager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Javel
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Her er det også 5 planleggingsdager i året, i tillegg må de vel ha 4 uker ferie i løpet av et år (3 av dem sammenhengede i sommerferien).
![]() |
#5 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Her er det 5 planleggningsdagr i året og de er på de samme dagene som det er planleggningsdager på skolen.
![]() |
#6 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Trodde ikke det fantes barnehager uten planleggingsdager... Her følger de omtrent skolen sine. Typisk fredagen etter Kristi Himmelfart og 2. påskedag. Det er vel 4-5 dager i året totalt. Synes det er helt greit.
![]() |
#7 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?vi har fem planleggingsdager i året. De får vi beskjed om ved barnehageårets start. Jeg synes ikke at det er urimelig at de ansatte har noe tid til faglig oppdatering og planlegging. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?
Signerer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Det er vel 4-5 planleggingsdager for mine også og de går i hver sin barnehage så to av dagene siden i høst har de ikke hatt fri samtidig så da går det jo noen fridager til sånt. Neste år er det skolestart så jeg håper jo det passer litt mot lillebror sine dager.
![]() |
#10 |
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sånn er det her også... ikke like pl.dager i skolen som i vår private barnehage....
![]() |
#11 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Vi har også 5 planleggingsdager i året. De pleier å ha samtidig som skolen, og stort sett alltid på en fredag.
![]() |
#12 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?I budsjettene til barnehagene i vår bydel (og kanskje i Oslo generelt?) er det ikke lagt inn en eneste krone til å dekke vikarer eller overtid. Det vil si at barnehagene alltid går underbemannet ved sykdom i arbeidsgiverperioden (14 dager? 16 dager?). Det blir aldri satt inn vikar før trygdekontoret betaler. Og de ansatte får aldri betalt for å jobbe mer enn de skal (ved for sen henting, sykdom, møter, planlegging) - de får bare avspasering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Erfaren nok
|
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Man kan jo tilføye at de heller ikke setter inn vikarer ved ferieavvikling. Dvs hvis en ansatt tar ut to uker ferie, må avdelingen gå underbemannet disse to ukene. Og dette gjelder året igjennom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
grand multipara
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det samme tenker jeg.
![]() |
#16 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Helt enig med Fara! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Har fått viljen sin
|
Det er sikkert greit å jobbe helg - dersom man får betalt for det. Det være seg overtid eller helgetillegg. Avspasering time for time er ikke en god deal synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ringskrømt
|
Man skal selvsagt ha betalt for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Lille tyrann
Hvor: Oslo
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Hos oss er det vel 4 i året, tror jeg. Men jeg har ikke oversikt over om storesøster og lillebrors barnehager har de samme planleggingsdagene enda. De går begge i kommunal barnehage, men ikke i den samme....
![]() |
|
|