|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Kan dere hjelpe meg med str på Bergansjakke?Skal bestille Bergansjakke til gutten min på 7 år. Bergans Stallo skalljakke.
|
|
|
#2 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan dere hjelpe meg med str på Bergansjakke?Min gutt er snart fem år og har str 4 år i Bergans Stallojakke. Han bruker 110-116. Og er 114 cm høy. Hvis det sier deg noe. Jeg oppfatter de som litt store i str. Men han har brukt den to år nå, for den kan strammes så fint i armene. Hvis jeg skulle kjøpt ny nå så hadde jeg kjøpt seks år. Håper dette kan hjelpe litt.
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Kan dere hjelpe meg med str på Bergansjakke?Jeg tror de har endret litt på str? Jeg har en gammel modell, kjøpt på salg i fjor, str 10 år som er kjempestor i str. Årets mod ser mindre ut synes jeg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Trademark: Imperfection
Sv: Kan dere hjelpe meg med str på Bergansjakke?Ok, jakken som er vel 2 år gammel er mindre i størrelsen enn buksen som jeg kjøpte i fjor vår, ny modell i fjor. Den var enda større i størrelsen enn buksen jeg erstattet den med. I buksen er str definert som 110-116, mens i den gamle modellen sto det 4.
|
|
|
#5 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kan dere hjelpe meg med str på Bergansjakke?Min jente på 10 har Bergans softshell i str. 12, hun er 146 cm, og den kunne ikke vært noe større.
|
|
|
#6 |
|
![]() ![]() |
Sv: Kan dere hjelpe meg med str på Bergansjakke?Det er denne modellen, den er vel gammel, er den ikke?
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Kan dere hjelpe meg med str på Bergansjakke?
Det er den vi har, ja, bare i cerise. Fikk den så billig på salg at jeg kunne ikke gå fra den, men det blir flere år til den passer selv om min frøken er veldig lang. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan dere hjelpe meg med str på Bergansjakke?Jeg har tvillinger på 7 år(retter sagt snart 8).. Jeg kjøpte stallo jakker til dem begge før jul, kjøpte str 10 år, kunne ikke vært større. De bruker str 140-146 i klær vanligvis. De er ca 132 og 135 cm lange. Bergans softshell jakker har de også i str 10, men den kunne de hatt 12 år i. Den er mindre i str...
|
|
|
|
#9 |
|
Uhelbredelig B-menneske
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Denne har vi i cerise til jenta vår. Hun har str 6 år og er nå snart 7 år. Jakka er mer enn stor nok ennå. Så den gamle modellen er nok stor ja. Jenta vår var 6 år da vi kjøpte den, og vanligvis kjøper jeg klær i en str størren enn hun er i alder......det kunne jeg ikke med denne jakka |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan dere hjelpe meg med str på Bergansjakke?Bergans Stallo finnes ikke i større enn 10 år. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Grubler.
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Kan dere hjelpe meg med str på Bergansjakke?Kan ikke hjelpe med størrelsehjelp, men jeg er nysgjerrig på hvor du bestiller fra.
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kan dere hjelpe meg med str på Bergansjakke?Jeg synes podens Stallo er stor i størrelsen. Den er kjøpt for to-tre år siden, så jeg tar høyde for at de har justert størrelsen. Han blir 6 år til høsten og kan fremdeles bruke sin jakke i str. 4 år da.
|
|
|
|
#17 |
|
![]() ![]() |
Sv: Kan dere hjelpe meg med str på Bergansjakke?Prikker er sendt!
|
|
|
#18 |
|
![]() ![]() |
Ok de sa bare at den største de hadde var 10 år, trodde den fantes i 12 år også jeg
|
|
|
#19 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Hovden er litt liten i str. Iallfall da min eldste datter fikk det for et par år siden. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
![]() ![]() |
Supert, takk! Da kanskje jeg kan gå for den i stedet for Stallo.
|
![]() |
|
|