Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kan dere hjelpe meg med str på Bergansjakke?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-11, 15:08   #1
Curly
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Kan dere hjelpe meg med str på Bergansjakke?

Skal bestille Bergansjakke til gutten min på 7 år. Bergans Stallo skalljakke.
HAn bruker 140/146 i klær, er vel ca 133 cm høy.
Bør jeg kjøpe str 10 eller 12 år?

Gammel 21-01-11, 15:11   #2
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan dere hjelpe meg med str på Bergansjakke?

Min gutt er snart fem år og har str 4 år i Bergans Stallojakke. Han bruker 110-116. Og er 114 cm høy. Hvis det sier deg noe. Jeg oppfatter de som litt store i str. Men han har brukt den to år nå, for den kan strammes så fint i armene. Hvis jeg skulle kjøpt ny nå så hadde jeg kjøpt seks år. Håper dette kan hjelpe litt.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 15:15   #3
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror de har endret litt på str? Jeg har en gammel modell, kjøpt på salg i fjor, str 10 år som er kjempestor i str. Årets mod ser mindre ut synes jeg.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 15:17   #4
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Ok, jakken som er vel 2 år gammel er mindre i størrelsen enn buksen som jeg kjøpte i fjor vår, ny modell i fjor. Den var enda større i størrelsen enn buksen jeg erstattet den med. I buksen er str definert som 110-116, mens i den gamle modellen sto det 4.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 15:18   #5
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min jente på 10 har Bergans softshell i str. 12, hun er 146 cm, og den kunne ikke vært noe større.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 15:45   #6
Curly

Standard

Det er denne modellen, den er vel gammel, er den ikke?

De hadde kun str 10 år igjen.. hmm vanskelig altså.
Var det slik at Isbjørn skal komme med store str i år?

Gammel 21-01-11, 15:56   #7
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Curly, her.

Det er den vi har, ja, bare i cerise. Fikk den så billig på salg at jeg kunne ikke gå fra den, men det blir flere år til den passer selv om min frøken er veldig lang.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 17:57   #8
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Jeg har tvillinger på 7 år(retter sagt snart 8).. Jeg kjøpte stallo jakker til dem begge før jul, kjøpte str 10 år, kunne ikke vært større. De bruker str 140-146 i klær vanligvis. De er ca 132 og 135 cm lange. Bergans softshell jakker har de også i str 10, men den kunne de hatt 12 år i. Den er mindre i str...

Gammel 21-01-11, 18:04   #9
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne har vi i cerise til jenta vår. Hun har str 6 år og er nå snart 7 år. Jakka er mer enn stor nok ennå. Så den gamle modellen er nok stor ja. Jenta vår var 6 år da vi kjøpte den, og vanligvis kjøper jeg klær i en str størren enn hun er i alder......det kunne jeg ikke med denne jakka

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 18:38   #10
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bergans Stallo finnes ikke i større enn 10 år.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 18:43   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, min gutt på ni år er vel ca. 135 cm høy. Han har akkurat begynt å bruke 134/140, og hadde druknet i 146.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 21:01   #12
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan ikke hjelpe med størrelsehjelp, men jeg er nysgjerrig på hvor du bestiller fra.

Gammel 21-01-11, 21:17   #13
Curly

Standard

Opprinnelig lagt inn av eka, her.

Kan ikke hjelpe med størrelsehjelp, men jeg er nysgjerrig på hvor du bestiller fra.

Se prikk

Gammel 21-01-11, 21:25   #14
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes podens Stallo er stor i størrelsen. Den er kjøpt for to-tre år siden, så jeg tar høyde for at de har justert størrelsen. Han blir 6 år til høsten og kan fremdeles bruke sin jakke i str. 4 år da.

Gammel 21-01-11, 21:29   #15
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Se prikk

Vil gjerne vite jeg også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 22:37   #16
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av eka, her.

Jeg også.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 12:16   #17
Curly

Standard

Prikker er sendt!

Gammel 22-01-11, 12:17   #18
Curly

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Bergans Stallo finnes ikke i større enn 10 år.

Ok de sa bare at den største de hadde var 10 år, trodde den fantes i 12 år også jeg
HOvden hadde de i 12 år da, men er det noen som aner hvordan den er i størrelsen??

Gammel 22-01-11, 19:32   #19
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ok de sa bare at den største de hadde var 10 år, trodde den fantes i 12 år også jeg
HOvden hadde de i 12 år da, men er det noen som aner hvordan den er i størrelsen??

Hovden er litt liten i str. Iallfall da min eldste datter fikk det for et par år siden.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 19:44   #20
Curly

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Hovden er litt liten i str. Iallfall da min eldste datter fikk det for et par år siden.

Supert, takk! Da kanskje jeg kan gå for den i stedet for Stallo.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.